Bu ölmeden önce yapılacaklarla devam edicek. Ay şuan moralim çok bozuk neyse not yazacağım sanırım sonraki bölümden de sonra.
30 Yaşından Önce Yapılacak Şeyler
Her kitapevinin en az bir büyük rafı "ölmeden önce yapılması gereken şeyler" kitaplarına ayrılmış durumda. Hayatın hangi döneminde olursak olalım yaşamdan daha çok keyif almak için yapılması önerilen pek çok şey var bu tip kitaplarda. Ama hemen herkes hemfikirdir ki, biraz dağıtmak ve eğlenmek için en güzel zamanlar gençliğin cıvıl cıvıl enerjisi ile dolu olduğumuz yıllardır. Bu nedenle biz de sana kısa bir liste hazırladık ve dedik ki 30 yaşına gelmeden önce bunları yapmalısın:
1- Manuel vitesli araba kullan. 30'una gelmeden yapılması gereken şeylerden biri. Hem otomatiğe kıyasla daha ekonomik hem de daha maharet isteyen bir iş.
2- Büyük annen ve büyük babana zaman ayır. Onların tecrübeleri ve yaşadıklarını dinle. İnan bana, bir ömür boyu anlatacağın çok renkli anılar duyacaksın.
3- Korkularından biri ile yüzleş. Lunaparktaki "Kamikaze"ye bin, bir ineğin memesinden süt sağ, ata bin ya da seni korkutan her ne varsa en az biri ile yüzleş.
4- Arkadaşlarınla bir arabaya doluş ve hiç gitmediğin bir yere git. Uzun yolculuklar hem keyiflidir hem de çok renkli anlara sahne olur. Yorucu ama keyifli bir yolculuk ömür boyu en güzel hatıraların arasında kalacaktır emin olabilirsin.
5- 30'undan önce mutlaka yapman gerekenlerden biri de yurtdışına çıkmak. Pasaportunu, vizeni ayarla ve ilk uçağa atla. Evinden uzaklaşman iki şey için çok iyidir; hayata karşı bakış açını genişletmek ve evinin kıymetini anlamak.
6- Kendinle barış. Bedenini olduğu gibi kabullen ve kendini sev. Sen kendini sevdikçe insanlar seni daha çok beğenecek göreceksin.
7- Bir tutar belirle ve bir yıl içinde o kadar parayı biriktirmeyi kendine bir hedef olarak koy. Hem amacına ulaşmanın vereceği başarı hissi hem de hesabında göreceğin bol sıfırlı sayılar sana çok iyi gelecek.
8- Şansa inan. Şans oyunları oyna, arada bir falcıya git. Aptalca gelse de ileriye yönelik umutların olması pozitif bir şeydir, seni mutlu ve enerjik yapar.
9- 30'undan önce kendi ayakların üzerinde durmayı öğrenmiş olmalısın. Kendi çamaşırını yıkıyor, kendi faturalarını ödüyor olman tam olarak bağımsız olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini gösterir.
10- Normalde yapmayacağın bir şeyler yap. Mesela bir yazını animatör olarak çalışarak geçir. Göreceksin hayatın gerçekleri ile o zaman tanışacak ve çok şey öğreneceksin.
11- Kalbinin kırılmasını göze alacak kadar cesur ol. Kaba, düşüncesiz ve bencil insanları affedebilmeyi öğren.
12- Hayatında ilk defa olarak yapacağın bir şey bul ve yap. Mesela uçurtma uçur. Ya da örgü ör. Bir enstrüman çalmayı öğren. Yeni bir dil öğren. Şunu hep hatırla; 30'una kadar yapılacaklar listene koyacağın ve gerçekleştireceğin her güzel şey hayatının geri kalanında sana mutluluk ve neşe kaynağı olacak.
-alıntıdır-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin
Não FicçãoAradığınız tüm soruların çözümleri burada!! Tüm "Kızlar İçin" kocaman bir arşiv... Tek yapmanız gereken onu kütüphanenize eklemek. Nasıl bir sorununuz var?? ✯ Nasıl ders çalışılacağını bilmiyor musun? ✯ Liseye mi geçtin? ✯ Hoşlandığın çocuğa açılmak...