Kızlar İçin 32 " Yabancı Dizi Önerileri "

27.1K 131 60
                                    

Son Zamanların En İyi 20 Yabancı Dizisi

20. Luther

2010'da başlayan ve 2011'de devam eden bir İngiliz dizisi olan Luther listemdeki diğer diziler kadar bilinen bir yapım değil. Listede geride kalmasının nedenlerinden biri birinci sezonun 6, ikinci sezonun ise 4 bölümden oluşması ve BBC yapımı olması sanırım. Yani yalnızca 10 bölümde sizi kendine aşık eden bir İngiliz dizisinden bahsediyoruz.

Başroldeki İdris Elba oynadığı Luther karakteriyle hem Emmy'de hem de Altın Küre'de en iyi erkek oyuncu kategorilerinde aday gösterildi. Sorunlu bir İngiliz polis olan Luther bir yandan karısıyla olan ilişkisini düzeltmeye çalışırken, bir yandan da seri katiller ile ilgilenmektedir. Diziyi çekici kılan ise aşırı duygusal bir yapıda olan Luther'in olaylara karşı geliştirdiği karar mekanizmasında yatar. Luther hem kanunların doğrularını hem de kendi doğrularını uygulamaya çalışır. Dizideki sürprizler ve karakter gelişimleri nefes kesici (hep kullanmak istediğim başka bir sinema eleştirmeni klişesi).

BBC'nin üçüncü sezon için çalışmalara başladığı söyleniyor.


19. Terra Nova

Dünyanın artık yaşanmayacak şekile gelmesi ve bilim adamlarının bulmuş olduğu bir kapı aracılığı ile bir grup insanı milattan önceki bir tarihe göndermeleri anlatılıyor.Burada da dinazorlarımız yaşıyor ve bazı maceralar kendiliğinden oluşuveriyor.


18. FlashForward

Belkide daha ilk sezonu olduğundan 18. sırada yer almış olabilir ama ilerki sezonları için umut veren heyecanlı yeni bir dizi. Değişik konusu ile dikkat çeken dizide, Lost'un Charlie'si, Coupling'in Jack Davenport'u gibi birçok ünlü oyuncuyu izleyebiliyoruz.


17. Lie To Me

"Bu dizi de nedir?" diyenleri duyar gibiyim. Ama sadece ilk bölümünü bile izlemeniz bu listedeki yerine onay vermenize yetecek. Çok etkileyici iki sezon sizleri bekliyor.


16. Modern Family

Üçüncü sezonundaki Modern Family, 2011'de de en bayağı tabiriyle yardırmaya devam ediyor. Emmy Ödülleri'nde iki yıldır bütün komedi ödüllerini silip süpüren dizide her biri farklı aile içi dinamiklerine sahip olan ama birbirine akrabalık bağları ile bağlı üç farklı ailenin başından geçen eğlenceli olayları izliyoruz.

Özellikle baba Phil ve oğul Luke arasındaki arkadaşlığa ve Sophie Vergara'nın oynadığı Kolombiyalı karakterin kocasıyla yaşadıklarına bayılıyorum. Üçüncü ailemiz olan gay çift ise bambaşka gerçekten, izlemeniz gerekiyor.


15. Nikita

Nikita sorunlu bir genç kızken geçirdiği ölümcül bir olaydan gizli servis tarafından kurtarılır. Ajans ona hayatında ülkesine hizmet ederek kazanacağı ikinci bir şans vereceğini söyleyerek kandırır. Nikita'ya söylemedikleri şey ona casus-suikastçı olarak eğitim verdikleridir. Nikita en çok güvendiği insan tarafından ihanete uğramış ve hayalleri yıkılmıştır. Oradan kaçan Nikita'nın en büyük amacı artık bu örgütü çökertmek olacaktır.


14. Battlestar Galactica

''Tam anlamıyla bir bilim kurgu dizisi izlemek istiyorum'' diyorsanız eğer size Battlestar Galactica'yı öneririm. Karakterlerin çok iyi işlendiği dizide bilim kurgunun tadına sonuna kadar varıcaksınız. 4 sezon süren dizide güzel bir final yapıldı ve şimdilik dizi sona ermiş görünüyor..

Bilimkurgunun, dramanın ve aksiyonun heyecan verici karışımı, Battlestar Galactica!Çok sevilen sarsıcı dizi Battlestar Galactica, Komutan Adama rolüyle, göz kamaştırıcı Akademi Ödülü Adayı Edward James Olmos'un ve Battlestar üssünün başkanı rolüyle Mary McDonnall'in katılmasıyla yeni sezona müthiş bir şekilde geri dönüyor.

Kızlar İçinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin