The nurse But?!

553 26 0
                                    

"SÅÅ... Hvad nu?" Spørger jeg.
"Altså, Clara og Sara, skal blive og over natte her, og så er spørgsmålet, vil du blive her hos dem?" Spørger sygeplejersken.
"Jeg vil meget gerne blive her!" Siger jeg hurtigt og bestemt. Hun nikker.
"Så vil jeg finde en seng til dig" siger hun og går.
"Vent!" Halv råber jeg. Hun vender sig om.
"Ja?" Spørger hun.
"Må jeg gå ind til dem?" Jeg kigger undrende på hende, der går evigheder før hun svare.
"Ja, men lad vær at larm"
Jeg jubler, men hun kigger strengt på mig, så jeg stopper med det samme.
Jeg går langsomt hen til døren. Jeg tager en dyb indånding og går ind.
"Hej" siger jeg stille.
De ligger begge to i deres seng.
"Hej" siger Clara, jeg tror hun er den eneste der lige akorat orker at tale.
"Hvordan går det med skulderen" spørger jeg.
"Okay" siger hun stille. Jeg går hen til hende, og kigger.
"Av" siger jeg, jeg kan se at der er blevet syet.
"He" siger hun. Jeg begynder at grine.

***********
Min seng står nu inde på værelset, og Sara er vågnet.
"Skal jeg finde en film?" Spørger jeg.
"Ja!" Jubler de i kor. Så jeg går ud, ned af gangen, og drejer ned mod konteret, for at spørge om de havde en film.
"Hej" kommer ud af min mund. Det en vane jeg har, den er måske også meget god. Jeg står og kigger på den samme sygeplejerske sol der før kom ind med min seng.
"Hej" siger hun, "hvad kan jeg hjælpe med" spørger hun efter.
"Øhm... Jeg tænkte på, om i havde nogen film" det lød lidt, underligt da jeg sagde det.
"Lad mig lige se" sagde hun og vendte sig om. Hun bukkede sig, og hendes uniform var åbent bart for lille, for man kunne se hendes røv. Den var rynket, og ad! Bare ad. Jeg skar en grimasse.
Der stod en bag mig, jeg kunne se at han var lige ved at falde om af synet, og det gjorde han vidst også, for lige pludselig lå han på gulvet.
"Æhh... Ved du hvad det lige meget, og der ligger en her der er faldet om"
Hun vendte sig om.
"Uh" kom fra hende, og hun halv løb over til ham.
"Er du okay" han kiggede omtåget på hende. Han skreg rykkede sig langsomt væk, og til sidst rejste sig op og løb. Jeg kunne ikke lade vær med at grine, jeg prøvede at stoppe og det kunne lige lade sig gøre. Damen vente sig om og trak på skuldrene. Jeg gik rundt om hjørnet, og der! Lige dér flækker jeg af grin, jeg gik ind til pigerne igen.
"Ingen film" begyndte jeg, de sukker men jeg tysser på dem, "men jeg har lige oplevet den fantastiske grine flip historie" de begyndte at juble. Jeg satte mig i sengen og begyndte at fortælle.

Maybe us?Where stories live. Discover now