28

1.4K 63 1
                                    

Niall's point of view:

Ik ben al omgekleed en heb al gegeten. De jongens zijn nog aan het omkleden. Ik plof neer op de bank en pak mijn mobiel. Appje van Emma.

▶Emma
Waar zijn jullie? Wij zijn al klaar. Al heel lang... waarom zijn jongens altijd zo traag?

Ik grinnik en stuur gelijk een berichtje terug.

▶Niall
Hee babe, ik ben ook al klaar maar de jongens nog niet. Over een half uurtje zijn we bij jullie denk ik. Xx

Ik verstuur het appje en kijk op Emma haar insta. Ze heeft er een paar foto's van haar met vrienden of familie of staan en selfie's en foto's met ons. Ik klik op een van haar selfie's en like hem. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Al snel verwijdert de foto uit beeld en komt er een bel icoontje voor. Amber. Amber?

"Hello?" Vraag ik.

"Niall? Vraagt ze snikkend. Gelijk verdwijnt de glimlach van net.

"Ja? Wat is er?"

"Emma, ze is weggelopen. Ik ben zo stom geweest" snikt ze. Ik ga uit reflex staan.

"Hoe? Wat? Waarom?" Vraag ik terwijl ik naar de keuken een om de autosleutels te pakken.

"I-ik heb gezegt dat ik nogsteeds rook terwijl ik een paar maanden g-geleden wou stoppen. I-ik had al wat gedronken dus ik zei vanalles z-zonder er bij na te denken. Help me alsjeblieft!" Snikt ze.

"Ik kom eraan!" Zeg ik waarna ik ophang. Ik weet zo snel niet wat ik moet doen. Emma bellen? Ja... nu...

Ik grijp meteen naar mijn mobiel waar ik Emma bel. Ze neemt niet op en ik probeer het nog zo'n 20 keer. Steeds niet. Berichtjes dan?

▶Niall
Emma waar ben je?

▶Niall
Neem alsjeblieft op

▶Niall
Emma?

▶Niall
Waar zit je?!?

"Jo bro, alles oké?" Vraagt Louis die de keuken in komt lopen.

"Nee, Emma heeft ruzie met Amber gehad en Emma is weggelopen, maar ze neemt niet op!" Zeg ik gehaast en ren naar mijn jas.

"Jongens nu komen! Emma is weggelopen!" Schreeuwt Louis naar boven waarna de Jongens al snel naar beneden rennen.

Zonder iets te zeggen rennen we naar de auto waarna we naar het hotel van hun rijden.

Eenmaal aangekomen rennen we naar boven, naar de goede kamer. Ik klop aan en al snel word er open gedaan door Amber. Haar ogen zijn rood van het huilen.

"Waar is ze heengegaan?" Vraagt Harry haastig.

"Geen idee, naar buiten" antwoord ze.

"Ze neemt haar telefoon ook niet op bij mij" Zegt Louis die aan komt lopen. We kijken elkaar allemaal even aan en dan rennen we allemaal naar buiten waar het onweert. We splitsen op. Liam met Amber en ik met Louis en Harry.

"Emma waar zit je? Alsjeblieft wees voorzichtig" fluister ik.

Emma's point of view:

Ik heb de hele tijd gerend en ik ben nu helemaal buiten adem. Daarom besluit ik maar te gaan lopen. Ik ben nu in hartje London. Bij de rivier.

Veel mensen keken me aan met een rare blik, maar dat is ook logisch als een meisje voorbij komt rennen in onweer om niks.

Het is niet om niks. Het is alles bij elkaar. Mijn beste vriendin gebruikt drugs en rookt en liegt tegen me. Ik krijg al een beetje haat van sommige mensen op insta. Maar als Niall en ik het bekend maken dan krijg ik nog veel meer. En de stalker...

wacht de stalker! Heeft die een bericht gestuurd? Snel pak ik mijn mobiel en ontgrendel hem. Ik heb wel heel veel oproepen gemist en berichtjes gekregen. Even kijken.

35 oproepen gemist van Niall

22 berichten van Niall

8 oproepen gemist van Louis

14 berichten van Louis

55 oproepen gemist van Amber

16 berichten van Amber

4 oproepen gemist van Harry

En zo gaat het nog wel even door. Geen stalker. Gelukkig. Wel een paar oproepen van mijn moeder gemist. Ik bel haar wel terug. Na nog maar 1 keer overgaan word er an opgenomen.

"Mam?" Vraag ik.

"Emma? Liefje?" Zegt ze snikkend. Meteen word ik bezorgt. De jongens of Amber kunnen haar niet zo snel berichten. Ik sta stil.

"Mam? Wat is er gebeurt?" Vraag ik.

"Ik werd niet goed vanochtend en toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan... ze hebben scans gemaakt van mijn hoofd" fluistert ze. Ik houd mijn adem in. Nee, niet mijn moeder! Ik loop naar een bankje langs de rivier en ga zitten.

"En?" Vraag ik na een stilte.

"Ik ben o-ongeneeslijk ziek" brengt ze met moeite uit. Ik staar naar het water. Een traan rolt over mijn wang. Dit mag niet. Waarom nu? Waarom zij?

-----

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu