38

1.3K 53 3
                                    

Emma's point of view

Ik trek mijn schoenen uit. Op blote voeten loop ik door het zand. Er staat een beetje wind, wat best fris is. Ik doe mijn handen in mijn jaszakken en loop rustig door. Er vaart hier en daar nog wel een bootje. Het is al schemerig dus de lichtjes zie je goed.

Na een lange wandeling ben ik weer terug bij het cafeetje. Mijn ouders zijn bezig met het ijsje. Het ziet er heel grappig uit. Ze doen alsof ze een jong, ongetrouwd stel zijn die op date zijn. Vaag...

Ik wil gewoon het beste voor mijn moeder. Dat ze de leukste tijd van haar leven heeft. En dat ga ik maken.

Snel pak ik mijn mobiel en maak een foto van mijn ouders. Dan stap ik op ze af.

"Hee liefje! Het is echt super" zegt mijn moeder blij. Mijn vader glimlacht trots.

"Ja, ik zie dat je het gezellig hebt. Daar ben ik blij om" zeg ik. Ze knikt. Ik pak een stoel en schuif bij mijn ouders aan.

Na een tijdje rijden we weer naar huis. Mijn moeder kan niet stoppen te zeggen dat ze het super vond en heel leuk idee en dat soort dingen. Als we thuis zijn help ik mijn moeder in bed. Mijn vader gaat ernaast zitten en ik loop de kamer uit.

Ik loop naar de keuken en pak een glas cola. Dan loop ik naar de woonkamer. Aan het eind van de woonkamer is een schuifdeur wat naar de tuin lijd. Naast de schuifdeuren zitten grote ramen. Voor de ramen en en schuifdeur staat een piano. Een zwarte vleugel. Die heb ik nog nooit eerder gezien. Ik loop erheen en ga met mijn hand over de toetsen. Hij is prachtig. Ik ga maar niet spelen want dan worden mijn ouders wakker. Ik ga op de bank zitten en zet de tv zacht aan. Ik zapp wat rond tot ik bij Shownieuws kom. Er is een soort celeb-nieuws op. Het gaat over one direction.

*de britse boyband one direction had iets bijzonders gedaan tijdens een optreden gisteravond. Een van de leden, Niall Horan, kondigde aan dat hij een vriendin heeft! Haar naam is Emma Rose, en raad eens... ze komt uit Nederland! Hij vertelde dat ze graag bij dat concert wou zijn maar dat kon niet, omdat haar moeder een hersentumor had. Ze is teruggegaan naar Nederland, dus hebben de jongens bedacht om met haar te Skypen tijdens het optreden. Hoe lief is dat?! Natuurlijk wensen wij Emma veel sterkte.*

Ahw dat is best lief. Ik zet de tv uit en loop naar boven, bedenkend wat we morgen gaan doen. Ik loop naar de badkamer en poets mijn tanden. Ik doe mijn pyjama aan en dan laat ik me neerploffen op mijn bed en val in slaap.

---

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu