Emma's point of vieuw
"Maar Em, waar is je vader dan?" Vraagt Harry. Ik kijk hem vragend aan.
"Was hij niet beneden toen je binnen kwam?" Vraag ik. Hij schud zijn hoofd.
"De deur stond open, dus ik ben naar binnen gegaan, en ik hoorde iets vallen in de badkamer. Dus ik ben naar boven gegaan" zegt hij.
"Hij is vast naar de kroeg ofzo" zeg ik. Harry knikt. We zitten nog steeds in de badkamer.
"Zullen we naar beneden?" Vraag ik. Hij knikt. Samen lopen we naar beneden.
"Ik heb een idee! We gaan samen koken" zegt hij. Ik kijk hem vragend aan.
"Het is fucking 2 uur s' middags" zeg ik.
"Jetlag" ik grinnik.
"Dan moet het maar, toch?" Vraag ik. Hij knikt hevig. Met z'n 2en lopen we naar de keuken.
"We gaan taco's maken. Dat hebben jullie nog" zegt hij. Ik knik. Harry begint met het bakken van gehakt en ik kijk bewonderend toe.
"Wil jij de sla, en tomaten snijden?" Vraagt hij. Ik knik. Ik pak een krop sla en een paar tomaten. Ik pak voorzichtig het mes. Ik ben er bang voor geworden ofzo. Zo voorzichtig mogelijk pak ik het op. Ik krijg tranen in mijn ogen. Ik heb nu zo de neiging om mezelf te snijden, maar toch ben ik ook bang dat ik mezelf snijd.
"Emma, gaat het wel? Je bent helemaal wit" zegt Harry. Ik laat het mes op het aanrecht vallen en zak op de grond. Ik begin zwaar te ademen en begin zwarte vlekken te zien.
"Emma, luister naar mijn ademhaling. Focus" zegt hij. Ik focus me volledig op zijn ademhaling. Als ik weer rustig ben en al de zwarte vlekken weg zijn kijk ik op.
"Het mes?" Vraagt Harry. Ik knik.
"Is niet erg, ik doe het wel" zegt hij. "Wacht, blijf even zitten. Ik pak een glas water voor je" zegt hij. Hij staat op en pakt een glas water. Daarna geeft hij mij het glas. Ik neem een slok. Dan geef ik het weer terug.
"Thanks" zeg ik. Hij glimlacht.
"No problem" zegt hij. Ik grinnik en kijk weer bewonderend naar zijn kookkunsten.
*
"Het eten smaakte goed Hazz" zeg ik. Hij lacht blij naar me. Ik grinnik. Hij heeft vandaag 2x gekookt. Die is echt gek in zijn hoofd.
"Zullen we een film gaan kijken? Ik moet om 8 uur op het vliegveld zijn, dus ik heb nog anderhalf uur" zegt hij. Ik geef snel een blik op de klok. Het klopt.
"Maar dan kunnen we de film niet afkijken" zeg ik en trek een pruillipje.
"Dan gaan we gewoon nog even bijkletsen" zegt hij met een hoog stemmetje, waardoor ik in de lach schiet. We gaan bij de op de bank zitten. Harry kijkt om zich heen. Volgens mij herinnert hij zich iets.
"Heb je hier ook ergens een kladblok en een pen?" Vraagt hij. Ik haal mijn wenkbrauwen op. Wat is hij van plan.
"Tuurlijk, ik pak het wel even" zeg ik. Ik sta op en loop naar het bureau. Ik pak een pen en een kladblok met lijntjes. Dan loop ik weer terug.
"Hier" ik geef het aan hem. Hij pakt het aan en staat op.
"Kom eens mee" zegt hij. Ik knik en loop achter hem aan. Hij gaat op het krukje zitten bij de zwarte vleugel die ik van mam heb gekregen. Hij schuift een stukje op en klopt naast zich, als teken dat ik er ook bij moet komen zitten. Ik ga naast hem zitten.
"Je zei vanmorgen tegen mij, dat je je gevoelens ergens moest uiten. Doe het alsjeblieft niet in snijden, maar in iets anders" zegt hij. Ik kijk hem vragend aan. "Probeer een liedje te schrijven, over hoe je je voelt, of wat er is gebeurt" zegt hij. Dat is eigenlijk best een goed idee.
"Je hoeft niet alles te verwerken, je kunt ook dingen een beetje veranderen. We kunnen er nu aan beginnen als je wilt" zegt hij. Ik knik. Hij glimlacht een geeft me een knuffel.
"Ik ben blij dat je het probeert. Het hielp mij ook" fluistert hij. Ik trek me terug uit de knuffel en kijk hem vragend aan.
"Waarmee hielp het jou?" Vraag ik. Hij kijkt naar de grond en begint te vertellen.
"Nou..."
--------
JE LEEST
just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)
FanfictionEmma is een meisje dat fan is van de boyband one direction. als haar bff kaartjes heeft geregeld voor het 1D concert in london kan ze nergens anders meer aan denken. ook heeft ze een meet and greet. ze is zo blij als ze dat hoort! een meisje dat vr...