Emma's point of view
Vandaag gaan we met zijn allen naar Amsterdam, behalve Tess en Amber. Die bleven thuis.
Ik heb mijn moeders lijstje bijna afgewerkt. Ik wil alles nog zo graag doen... veel meer dan op het lijstje staat.
'Bucket'list
✔Graf van Anouk bezoeken
✔Boottocht maken
✔Meiden dagje met Emma
✔Met papa uiteten
Emma zien pianospelen
✔Niall ontmoeten
Ze wil me alleen nog zien pianospelen. Dat komt nog wel. Nu eerst een leuke dag Amsterdam maken. Ik stop het briefje weer weg en kijk naar buiten.
*
"Ik stem voor madam tussauds" zeg ik. Iedereen knikt. We lopen het gebouw binnen. We betalen de kaartjes en lopen langs een paar poppen.
Ik maak een paar selfie's met Michael Jackson. Op een gegeven moment komt Sopfia er ook bij staan.
Na een tijdje rondlopen zie ik de one direction poppen al staan. Ik stoot met mijn elleboog Eleanor aan en wijs naar de poppen. Ze grinnikt en knikt.
"Niall, wil je wat foto's maken?" Vraag ik. Hij knikt.
"Waarvan?" Vraagt hij. Ik wijs naar de waspoppen. Hij grinnikt en roept de jongens. Binnen no-time staan ze allemaal bij elkaar hij wijst naar de poppen. Ze grinniken en gaan er ook bijstaan. Hij maakt foto's van ons. Dan geeft hij mijn mobile aan mijn vader en gaat hij er ook bij staan.
"Sila, kom erbij!" Zegt Harry vrolijk. Mijn moeder rolt zichzelf naar ons toe en gaat erbij staan. Harry gaat naast haar zitten op zijn hurken en geeft een kus op haar wang. Mijn moeder straalt helemaal. Ik ben gewoon zo blij dat zij nu gelukkig is.
Na een lange, maar wel leuke dag in Amsterdam rijden we terug naar huis. De jongens hebben Made in the A.M in de radio gedaan, en ze zingen volop mee. Mijn moeder vind het helemaal geweldig. De enige liedjes die ik ken zijn Home, infinity, drag me down en historie, omdat die al uit zijn gekomen. De jongens hebben zelf het album al. Voor publiek komt het 13 november uit. Het mooiste liedje vind ik historie. Ik enk dat dat mijn nieuw lievelingsliedje is.
Als we thuis zijn gaat alles snel. Mijn moeder gaat op bed en mijn vader gaat mee. De anderen zijn ook al gaan liggen op de matrassen en volgens mij slapen ze.
"Iemand wakker?" Vraag ik.
"Ik, de rest slaapt al" zegt Eleanor. Ik knik. "Ik kan niet slapen. Ik ben nog niet moe"
"Ik ook niet. Zullen we nog even naar buiten gaan?" Vraag ik. Ze knikt en staat op. Snel doet ze makkelijke kleding aan en doet haar haren in een rommelige knot. We doen onze jassen aan en verlaten stilletjes het huis. We lopen wat rond.
"El?" Vraag ik.
"Hm?" Zegt ze.
"Mag ik je iets laten zien?" Vraag ik ze knikt. Ik loop richting het meertje. We lopen door de dichtbegroeide bosjes en dan staan we bij het meertje.
"Wauw" zegt Eleanor. Ik kijk rond.
"Dit meertje kent bijna niemand. Weinig mensen weten dat het bestaat. Het is altijd mijn lievelingsplek geweest. Hier kan ik gewoon even helder denken. Het maakt me rustig" zeg ik. Ze knikt.
"Ik snap je. Het is prachtig" zegt ze. Ze pakt een bloemetje van een struik af. Het is een witte margriet. "Emma?" Vraagt ze.
"Ja?" Zeg ik. Ik kijk nog steeds om me heen.
"Bedankt, voor deze vakantie voor ons. Het is echt heel leuk. En je moeder is heel aardig. Die jurkjes had ze echt niet hoeven te betalen. Ze is heel veel voor ons gaan betekenen. Je lijkt op je moeder, Em." Zegt Eleanor. Ik glimlach en kijk haar aan. Ik geef haar een knuffel.
"Dankje" zeg ik. "Kom eens, ik wil je nog iets laten zien" zeg ik. Ik loop naar de andere kant van het meertje. Het is een open grasvlakte met in het midden de afgezaagde boomstam. Om het gras staan allemaal bloemen en aan een kant is een soort strandje. Ik loop naar het water toe.
"Het is hier echt prachtig!" Zegt El. Ik knik. Samen met El ga ik op de boomstam zitten.
"Hier zat ik te huilen toen ik jullie belde. Voor die show" zeg ik.
"Ohja, dat weet ik nog." Zegt ze. Ik grinnik.
"Ik weet nog precies wat je zei. Ik ben er 24/7 voor je. Dat vergeet ik nooit" zeg ik. Ze grinnikt.
"Het is gewoon zo" zegt ze.
Na een tijdje te hebben gepraat lopen we weer naar huis. Het is al nacht. Rond de 1 uur ofzo.
Ik draai de sleutel in het slot en duw de deur open. Zachtjes duw ik hem weer dicht. We hangen onze jassen op en gaan liggen op de matrassen.
"Goodnight El" zeg ik.
"Goodnight Em " zegt ze terug. Niet snel daarna val ik in slaap.
-------------------------------------------
@xnienkeeeex
brigjexhuitema
leonietje2002
ManontenHoor
nynkeeexx
roosxploeg
TessVanUlden
XlisaXsanneX
yararianator
JE LEEST
just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)
FanficEmma is een meisje dat fan is van de boyband one direction. als haar bff kaartjes heeft geregeld voor het 1D concert in london kan ze nergens anders meer aan denken. ook heeft ze een meet and greet. ze is zo blij als ze dat hoort! een meisje dat vr...