Emma's POV
Ik gooi mijn tas op tafel. Er ligt een briefje. Ik maak het open en begin te lezen.
Ik ben waarschijnlijk in de kroeg in het dorp. Zou je me op willen halen.
Leo
Waarom zou ik hem op moeten halen. Ik pak opnieuw mijn tas en stap opnieuw in de auto. Ik rijd naar de kroeg. Als ik binnenkom ruik ik de alcohol en sigaretten al. Ik kijk om me heen. Geen Pap. Wel allemaal vieze mannetjes die met met hun vieze grijns aan zitten te kijken. Ik loop naar de bar. De ober loopt naar me toe.
"Kan ik je helpen?" Vraagt hij beleeft. Ik pak mijn mobiel en zoek een foto van mij vader.
"Heeft u hem ergens gezien?" Vraag ik hij bekijkt even aandachtig mijn telefoon.
"Hij was hier gister en eergister en die dag daarvoor, maar vandaag heb ik hem nog niet gezien" zegt hij. Ik glimlach vriendelijk.
"Dankuwel" zeg ik.
"Geen dank hoor" zegt hij. Ik draai me om en loop de kroeg uit.
Waar de hell zit je pap?!
Ik stap weer in de auto en rijd naar Tess. Ik parkeer de auto voor het huis en stap uit. Ik bel aan. De vader van Tess doet open.
"Hey Emma, Tess is op haar kamer" zegt hij. Ik glimlach vriendelijk en loop naar boven. Ik de de deur van Tess haar kamer open. Ze ligt op haar mobiel kijkend op bed.
"Tessiiee" roep ik. Ze schrikt en rolt van bed. Ik grinnik.
"Nog steeds niet afgeleerd?" Vraag ik. Ze schud schamend haar hoofd.
"Maakt niet uit hoor" zeg ik. Ze grinnikt en geeft me een knuffel.
"Heb je het al gehoort?" Vraagt ze.
"Wat?" Vraag ik. Ze kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan.
"Van Amber" ik schud mijn hoofd en kijk haar doordringend aan.
"Ze zeggen dat ze in Barça wat foute vrienden heeft gemaakt. Ik heb al een foto gezien dat ze rookte" zegt ze. Mijn ogen worden groot en mijn mond valt open. Dit had ik dus echt niet zien aankomen. Ze had me iets beloofd.
"Ze had me beloofd om te stoppen" zeg ik.
"Tja... het is wel moeilijk om er in een keer mee op te houden. Dat begrijpt iedereen. Maar ik had dit ook niet verwacht hoor" ik haal mijn schouders op.
"En hoe gaat het met jou" vraagt ze.
"De 3 dagen na de begravenis ben ik amper van mijn kamer afgeweest. Ik heb zonet de jongens naar het vliegtuig gebracht en mijn vader zegt dat hij in de kroeg is en gaat elke nacht met een ander naar bed. Voor de rest is alles goed" zeg ik.
"Och bæ" zegt Tess en trekt me in een knuffel.
"Kom anders hier voor een paar dagen" zegt ze. Ik knik.
"Maar dan moet ik eerst weer helemaal naar huis om kleding te halen" zeg ik met de diepe zucht. Ik ben ook zo lui.
"Hoeft niet. Hier heb ik ook wel spullen. Die kun je wel gebruiken" zegt ze. Ik knik.
"Tess?" Vraag ik.
"Hm?""Welke studie wil jij eigenlijk doen?"
"Lucia Martas. Wat dan?" Vraagt ze.
"Nice! Ik wist wel dat je altijd al zo goed kon dansen."
"Tja... ik ga volgende week auditie doen. Wat ga jij doen?" Vraagt ze.
"I don't know. Ik heb iemand ontmoet in London. Ze heet Kelly. Ze gaat naar conservatorium. Ze vroeg of dat ook niet iets voor mij was, maar dat is meer met klassieke muziek enzo. Dat is niet iets voor mij. Ik heb nog wel steeds contact met Kelly" zeg ik. Ze knikt begrijpend.
"Em, scream Queens of Mean girls? " vraagt ze.
"Allebij" zeg ik met een sneaky glimlach. Plotseling rent ze de trap af. Even later komt ze omhoog met heel veel eten, maar dan ook echt heel veel.
"Food is life" zegt ze. Alle bij kijken we elkaar aan met een grijns. Alle bij doen we onze monden open om iets te zeggen.
"Niall"
-------
JE LEEST
just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)
Fiksi PenggemarEmma is een meisje dat fan is van de boyband one direction. als haar bff kaartjes heeft geregeld voor het 1D concert in london kan ze nergens anders meer aan denken. ook heeft ze een meet and greet. ze is zo blij als ze dat hoort! een meisje dat vr...