10

2.2K 87 0
                                    

Niall ' s point of view:

We zitten hier nu al 2 uur. Inmiddels is het al half 1. Allemaal wouden we blijven. Dat mocht dus hier zitten we nog. Hopend op een dokter.

Ik zie een dokter uit Emma's kamer lopen en hij loopt richting ons. Hij geeft ons een hand.

"Ik ben dokter Mennard." Zegt hij beleeft.

"Weet iemand iets over Emma's verleden?" Vraagt hij.

"Alleen over haar zusje" zeg ik. Louis knikt. Luke kijkt ons vragend aan. Ze heeft hem waarschijnlijk niks verteld.

"Is er iemand die meer weet?" Vraagt de dokter. "Amber, maar die is in het hotel met Liam. Ze was erg geschrokken." Zeg ik. "Kunt u haar ophalen? Of kan ze hier heenkomen?" Vraagt de dokter. "Ik bel wel even" zegt Harry.

"Hoe gaat het met haar? Wat is er aan de hand?" Vraag ik.

"Ze is in stabiele toestand nu. Als jullie nog een uur langer hadden gewacht had ze nu in coma gelegen. Jullie hebben erg veel geluk." Zegt hij. Harry komt weer terug. "Amber komt er zo aan" zegt hij. Ik knik en kijk weer naar de dokter.

"Is ze wakker?" Vraag ik aan hem.

"Nee, we hebben haar slaappillen gegeven. Morgen is ze wakker. Jullie kunnen best naar het hotel gaan." Zegt de dokter.

"Ik blijf" zeg ik.

"Ik ga naar het hotel. nog even slapen. Ik kom morgenochtend weer" zegt Harry.

"Ik ook" zegt Luke. Ik kijk naar Louis die mij aankijkt.

"Ik blijf ook" zegt hij.

"Dankje" zeg ik.

De dokter loopt weg en ik geef Harry en Luke nog een knuffel. Daarna lopen hun ook weg.

"Morgen, die sleepover. Misschien is dat niet zo handig meer" zeg ik tegen Louis.

"Nee, een andere keer. Als ze beter is." Zegt hij. Hij zucht. Ik knik en ga een beetje onderuit zitten.

"Wat bedoelde de dokter met iemand die meer weet van haar verleden?" Vraagt Louis.

"Misschien heeft ze ons niet alles verteld." Zeg ik aarzelend. "Ik denk dat ze een groot geheim heeft, waar ze het erg moeilijk mee heeft." Sluit ik af.

"Weetje, het eerste moment dat jullie elkaar zagen kenden jullie elkaar niet. Maar toch had ze het over iets waar ze liever niet over wou praten. Daardoor hebben wij misschien wel een goeie band met elkaar gekregen" zegt Louis.

"Toen ik haar voor het eerst zag vond ik haar al leuk. We gingen praten over haar zusje en daarna over andere dingen. Dat was echt gezellig. Toen met die picknick. Het was echt een top middag. En het was super gezellig voor het concert. Straks is ze weer in Nederland. Hoe moet het dan?" Vraag ik treurig.

"Ze vertelde mij dat ze jou leuk vond. Vraag haar mee uit voordat ze weg gaat. Jullie passen perfect bij elkaar." Zegt hij.

Ik glimlach. Het eerste wat hij zij. 'Ze vertelde mij dat ze jou leuk vond' interesseerde mij het meeste.

"Eerst moet ze nog maar eens wakker worden" zeg ik lachend tegen Louis.

Hij lacht en knikt. Op dat moment komt Amber door de deur rennen samen met Liam. Amber huilt en Liam ren achter haar aan te zeggen dat het goed gaat met haar en dat er niks aan de hand is. Als ze ons ziet zitten loopt ze naar ons toe. Dan kijkt ze door het raam. Langzaam loopt ze naar het raam toe. Ze kalmeert een beetje. "Hoe gaat het met haar?" Vraagt ze. "Ze is stabiel. Ze heeft slaappillen gehad en word in de ochtend weer wakker." Zegt Louis. Ze draait zich om en gaat zitten naast Liam die ook al is gaan zitten. "De dokter wou met je praten" zegt Louis. Ze knikt en staat op. Ze loopt naar zijn kantoor 10 meter verderop. Ze gaat naar binnen en sluit de deur.

Amber's point of view:

Ik loop naar binnen en sluit de deur. een man achter het bureau staat op. Hij geeft mij een hand. "Hallo, ik ben dokter Meddart." Zegt hij. "Amber, beste vriendin van Emma" zeg ik terug en probeer te glimlachen wat amper lukt. "Ga zitten" zegt hij. Ik ga zitten en schuif de stoel aan.

"Hoelang kent u Emma al?" Vraagr hij.

"Sinds de peuterschool."

"En u weet alles van haar verleden?"

"Ja, echt alles"

"Oké, klopt het dat ze een auto ongeluk heeft gehad?"

"Ja, dat klopt." Zeg ik en ik slik. "Ze was 16. Ze ging samen met haar vader en moeder een dagje naar Amsterdam. Ze reden de terugweg over een klein weggetje met veel bochten en toen kregen ze een klapband. Haar vader verloor de macht van het stuur en toen is de auto tegen de boom geknalt." Vertel ik.

Precies op dat moment komt Niall binnen. "Wat?!" Zegt hij zacht.

Niall's point of view:

Amber sluit de deur. Ik loop naar de deur toe en leg mijn oor erop. "Gast, doe niet." Hoor ik Liam zeggen. Ik druk een vinger voor mijn lippen. "Shht!" Zeg ik. Ik luister.

"En toen is de auto tegen de boom geknald. Ik doe de deur open.

"Wat?!" Vraag ik zacht. Ik heb de tranen in mijn ogen. "Gaat u zitten meneer Horan." Zegt de dokter en ik ga zitten.

"Emma is toen in coma geraakt. Voor 2 maanden. Ze had geheugenverlies. Ook ging ze sommige dingen inbeelden. Maar dat is alweer over. Ze kreeg medicijnen. Vaak kreeg ze hoofdpijn, en dan moest ze die medicijnen innemen. Emma is flauwgevallen omdat ze haar medicijnen voor een langere tijd al niet meer inneemt." Zegt de dokter.

"Mag ik naar haar toe?" Vraagt Amber.

"Ja dat mag. Maar niet meer als 2 personen in de kamer." Zegt hij.

We geven hem nog een hand en lopen dan de kamer uit. "Moeten we dit gaan vertellen?" Vraag ik. "Ja, dan zijn ze ook op de hoogte." Zegt Amber die haar mobiel pakt. "Ik bel haar ouders. Die weten nog van niks." Zegt ze "nee, niet doen! Eerst wachten tot ze wakker is." Zeg ik en pak haar telefoon.

Ze kijkt me vragend aan en pakt haar telefoon terug."oké, oké. Rustig maar" zegt ze en rolt haar ogen. We lopen richting de jongens die gelijk gaan staan.

"En?" Vraagt louis met tranen in zijn ogen.

"Vroeger heeft amber een auto-ongeluk gehad. Ze lag voor 2 maanden in coma. Steeds had ze heel erg hoofdpijn en ging van alles verzinnen. Ze kreeg medicijnen. Blijkbaar neemt ze die al een tijdje niet meer in. Als ze weer hoofdpijn kreeg, moest ze een innemen, maar dat deed ze niet." Zeg ik.

Louis geeft me een knuffel. "Mag je naar haar toe?" Vraagt hij.

"Ja 2 per keer. En niet al te lang. Ze ligt te slapen, dus zoveel is er ook niet te doen." Zeg ik.

"Ik wil niet. Ik heb echt trauma's aan Emma met slangetjes overal." Lacht Amber door haar tranen heen.

"Geeft niet. Ga maar naar het hotel. Rust uit" zeg ik.

Ze knikt en loopt naar Liam die opstaat. "Sterkte." Zegt Liam. Ik knik en ik loop naar de ingang van de kamer. "Ga je mee?" Vraag ik aan Louis.
"Als je dat wilt?" Zegt hij. Ik knik en hij staat op. Samen lopen we de kamer in.

We lopen richting haar bed. Alle bij gaan we er met een stoel naast zitten.

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu