53

1.3K 54 0
                                    

Niall's POV

We zijn net geland. Ik voel dat er iets niet klopt, maar ik weet niet wat. Het enige wat ik mis is Emma. Haar lange blonde haar. Haar velblauwe ogen om in te verdrinken, en haar stralende lach, ook al meent ze er niks van. Ze laat me beter voelen. Nu weet ik wat echte liefde is.

*1 week later*
POV Emma

Vandaag moet Tess auditie doe bij Lucia Marta's college. Ik hoop zo dat ze het goed doet. Dit is haar kans, en die gun ik haar met heel mijn hart. Ze heeft hier zo hard voor gewerkt.

De afgelopen week heb ik bij Tess geslapen. Ik heb niks van mijn vader gehoort. Hij neemt zijn telefoon niet op, en probeert mij ook niet te bellen. Wel heb ik contact gehad met Niall en Harry. Niall zegt steeds hoeveel hij mij mist, en Harry zegt steeds dat hij zich aan zijn belofte houd. Ik mis ze verschrikkelijk. Ze zijn nu op tour. Als het goed is zijn ze nu in Quebec in Canada. Ze zijn al in Winnipeg geweest. Ik volg het allemaal wel een beetje, en als ik iets mis van de nieuwtjes, dat weet Tess het wel.

"En als laatste, Tess Anbergen?" Vraagt de vrouw op het podium. Tess staat op. Ik geef haar nog een knuffel. Ik zit zelf in een van de theater stoelen. Hier zitten alle auditanten, met hun vrienden en familie die mee zijn gekomen. Ik ben hier met de ouders van Tess.

Tess loopt het podium op. Eerst moet ze zich voorstellen. Dan begint de pianist achter haar te spelen. Tess wou niet zeggen welk lied het was, maar ze zei wel dat het modern was, en dat ze zeker wist dat ik het lied wel kende.

Ik herken de klanken maar kan ze zo niet plaatsen. Dan gaat er een lichtje branden in mijn hoofd.

Just a little bit of your heart

Als haar dans ik afgelopen krijgt ze een staande ovatie van iedereen. Zelfs van de jury. Het was prachtig. Ze loopt weer terug. Ik geef haar een knuffel.

"Het was super!" Zeg ik.

"Het ging echt heel goed" zegt ze. Ze heeft haar ouders ook een knuffel. Dan gaat ze weer zitten en wachten op de uitslag.

Na een half uur komt er een vrouw aan. Ze heeft een papier in haar handen. Iedereen kijkt aandachtig.

"We hebben overlegt. Er vallen nu 20 mensen af. Er blijven 25 over. Die 25 mensen die overblijven mogen wachten op de uitslag. De andere 20 hebben helaas geen kans meer om aan genomen te worden voor het Lucia Martas academie. Er is een gouden ticket. Hij of zij is gelijk aangenomen. Duidelijk?" Vraagt de vrouw ieder en laat een instemmend geluid je horen. Ik pak Tess haar hand.

"De namen die ik nu op noem hebben nog kans op een plaats in het college. Sam de Graaf, Eva groenedijk, stef ten Hoor, Xander de Bruin...-" zo gaat ze een hele tijd door. Over uit de zaal komen opgeluchte zuchten. Tess haar naam hoor je nog steeds niet.

"En Jessica Huitema" zegt ze. Tess is niet genoemd. Wat is dit?

"Dan hebben we nog de gouden ticket. Die is voor Tess Anbergen" zegt de vrouw. Ik vlieg Tess om de hals. Ze heeft het gehaald! Ze is aangenomen! En hoe?!
------------

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu