62

1.2K 45 2
                                    

Emma's POV

Ik rijd terug naar huis. Het is begonnen te regenen waardoor ik de ruitenwissers aan moet zetten. Het komt echt met bakken uit de lucht. Fijn...

Ik parkeer de auto voor huis. Het is 1 minuut over tien. Ook nog een minuut te laat. Ik stap uit en loop naar de deur. De geur van alcohol dringt mijn neus binnen. Hij is weer eens dronken.

Het wordt al normaal

Ik open de deur en hang mijn jas op.

"Waar was jij? Je bent te laat!" Schreeuwt mijn vader. Ik kijk hem geschrokken aan.

"Maar 1 minuut!" Schreeuw ik terug. Hij loopt rood aan.

"Jij gaat boeten!" Schreeuwt hij. Hij loopt boos naar de keuken. Eigenlijk ben ik best wel bang wat er komen gaat. Zo snel als ik kan ren ik naar mijn kamer en doe de deur op slot. Ik pak mijn zwarte eastpack, en druk er van alles is. Dikke sweaters, broeken, shirts, ondergoed, toilettas, en natuurlijk mijn portomenee.

Ik moet hier zo snel mogelijk weg.

Ik kijk op mijn mobiel. 80%. Daar kan ik mee leven. Ik druk hem weer uit. En schuif hem in een zijzakje in de tas. Opeens hoor ik gebonk op mijn kamerdeur.

"EMMA SARA ROSE, KOM ONMIDDELIJK JE KAMER UIT, ANDERS GA IK JE ALLEEN MAAR MEER PIJN DOEN" zegt mijn vader.

"Ik wil geen Rose meer zijn! Ik haat je. Hoorde je dat? IK FUCKING HAAT JE!" Schreeuw ik. Daarna hoor ik hem van de trap aflopen. Ik geef snel een blik door de kamer heen. Heb ik alles?

Mijn blik blijft hangen op het notitieblok op mijn bureau. Het liedje dat ik met Harry had geschreven staat erop. Niet helemaal, want hij is nog niet af. Ik pak het op en druk het ook in mijn tas. Dan kijk ik nog een keer rond.

Daar gaan we dan

Zal ik beneden langs gaan? Zou mijn vader nog thuis zijn? Als hij wel thuis is krijg ik problemen... wat nu?

Ik kijk naar het grote raam. Het is de enige optie. Ik loop naar het raam en kijk naar beneden. Hoogtevrees. Wat haat ik dit. En het regent ook nog! Gadver...

Ik moet hier weg!

Als eerste gooi ik mijn tas naar beneden. Hij beland op het gras. Nu hopen dat mijn mobiel het nog doet.

Dan gooi ik mijn voeten uit het raam. Ik zucht. Diep inademen, en diep uitademen.

Je wilt hier toch weg? Hoogtevrees valt te overwinnen

Ik knik en druk mezelf uit het raam. Ik beland stevig op de grond. Ik pak mijn tas en doe hem stevig op mijn rug. Zo stil mogelijk sluip ik naar het raam en kijk nog snel naar binnen. Mijn vader is alweer aan het drinken. Ik zucht. Dit had nooit zo hoeven te lopen.

Ik loop geluidloos het erf af, richting de straat. Waar kan ik heen gaan? Tess. Die weet nog van niks. Ik begin te lopen richting het huis van Tess.

-------

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu