42

1.3K 55 6
                                    

Emma's point of view

Ik hoor een harde klap. Van schrik schiet ik omhoog. Ik lag te slapen. Maar wat was die klap? Ik kijk uit het raam. Ik zie dat 7 mensen bezig zijn met koffers uit de auto halen. Niall!

Ik ren zo hard als ik kan naar de voordeur. Ik trek hem open en blijf naar Niall staren. Hij pakt zijn koffer en kijkt om zich heen. Dan kruisen onze ogen. Ik glimlach.

"Emma!" Schreeuw Niall blij. Hij laat zijn koffer vallen en rent naar mij toe. Ik stap maar buiten en vlieg hem om de hals. Hij tilt me op en draait een rondje.

"Ik heb je zo gemist" zeg ik. Hij grinnikt.

"Ik jou meer" zegt hij. Ik schud mijn hoofd.

"Onmogelijk" zeg ik. Hij komt langzaam dichterbij met zijn hoofd. Zijn zachte lippen raken mijn lippen. Dit heb ik gemist.

"Kuch kuch" zegt Louis. Hij staat achter me. Zonder de zoen te onderbreken trap ik mijn voet naar achter recht in zijn kruis. Hij zakt in elkaar. Niall kan het niet meer aan en schatert het uit. Iedereen ligt in een deuk en Lou licht in elkaar gekropen op de grond.

"Sorry Lou, deed het pijn?" Vraag ik. Hij knikt. Ik trek hem van de grond af.

"Ik zal het niet meer doen" zeg ik. Hij knikt hevig.

"Daar hou ik je aan" zegt hij. Ik geef hem een knuffel.

"Ik heb jullie gemist" zeg ik en knuffel de anderen ook. Ik knuffel Harry. Hij tilt me op en draait ook een rondje met me. Ik grinnik.

"Emster!" Zegt hij blij. Ik grinnik.

"Heeft ie in het vliegtuig bedacht" zegt Eleanor. Ik maak een aha geluidje met mijn mond en grinnik dan weer. Met z'n allen lopen we naar binnen.

"Wauuw" zegt Niall en kijkt bewonderend om zich heen. Oké, het is heel klein en lelijk ofzo. Het is een grote marmeren trap, met een grote kroonluchter erboven. Dat vond mijn moeder mooi, mijn vader niet.

"Is het een probleem dat we beneden op matrassen slapen?" Vraag ik. Ze schudden hun hoofd.

"Mega sleepover!" Schreeuwt Harry.

"Shht! Mijn moeder slaapt!" Zeg ik. Hij slaat zijn hand voor zijn mond.

"Sorry" zegt hij zacht. Ik schud lachend mijn hoofd. Ik loop naar de woonkamer en help de anderen met hun koffers.

"Em, ik ga slapen. Tot morgen" zegt mijn vader.

"Is goed. Doei" zeg ik. Hij loopt weg. Ik draai me om. Sofia en Eleanor komen op me afstormen. Ze knuffelen me dood.

"Waar is dit goed voor?" Vraag ik lachend. Ze wijzen naar een foto.

"We hebben een idee" zegt Eleanor. Ik knik en kijk ze vragend aan.

"We hebben alleen allemaal foto's nodig van jou moeder met jou of je vader of Anouk." Ik knik. Geluk dat ik allemaal foto's heb gemaakt. Ik pak het fototoestel en haal het sd kaartje eruit. Ik geef het aan Eleanor. Ze zegt dank je en stopt het in haar tasje.

Na een tijdje liggen ze allemaal op de matrassen. De meeste slapen al.

"Hallo? is er nog iemand wakker?" Vraag ik.

"Ik" hoor ik Niall zeggen.

"Oh, slaapt voor de rest iedereen?" Vraag ik. Geen reactie. Fijn.

"Kom eens hier" zegt Niall vanaf de andere kant van de kamer. Ik sta op en loop langzaam naar hem toe. Ik ga naast hem liggen.

"Ik heb je gemist babe" zegt hij. Hij trekt me tegen zich aan en legt zijn hand om mijn heup. Ik leg mijn hoofd op zijn borst.

"Ik jou ook Niall" fluister ik.

"Hoe- uhmm...hoelang heeft ze nog?" Vraagt Niall zachtjes.

"Maximaal 5 dagen" een traan verlaat mijn ooghoek. Ik probeer hem zo onopvallend mogelijk weg te vegen, maar Niall heeft het door. Hij tilt mijn kin omhoog en geeft me een kus.

"We gaan er samen doorheen, ja? Samen" zegt hij. Ik knik langzaam en kijk weg.

"Emma, kijk me aan" zegt Niall lief. Ik durf het niet. Dan barst ik uit. Ik wil niet dat Niall ziet dat ik zwak ben.

"Kijk me aan, nu" zegt Niall nu wat strenger. Ik schud mijn hoofd. Weer verlaat er een traan mijn ooghoek.

"Nu" fluistert Niall. Hij pakt mijn kin en draait mijn hoofd naar hem toe. Ik kijk recht in zijn blauwe ogen. Ik ben bang, bang om iedereen te verliezen waarvan ik hou.

"Ik hou van je, onthoud dat" fluistert hij. Ik knik. Hij ziet dat ik bang ben. Ik trekt me in een knuffel.

"Je hoeft niet bang te zijn, we zijn samen" zegt hij. Ik knik. Wat heb ik toch geluk met hem. Ik val in slaap in Niall's sterke, vertrouwde armen.
-----

just a little bit of your heart ft. Niall Horan (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu