Compleet uitgeput laat ik me op het bed zakken. Het meisje van eerder wilde me uit mijn jurk hijsen, maar ik zei dat ze moest vertrekken. Ze keek me dankbaar aan. Dus ligt die jurk nu ergens in een hoekje verstopt. Ikzelf heb me onder de dekens verstopt. Mijn hartslag gaat nog steeds te keer. Ik kan ze in mijn oren horen. Als ik mijn ogen sluit zie ik de grote kroonluchters nog boven mijn hoofd dansen. En natuurlijk ook het gezicht van degene met wie ik heb gedanst.
Er wordt op de deur geklopt. Ik schiet overeind. Uiteindelijk ontsnap ik uit de gevangenis die door mijn dekens wordt gevormd. De deur kraakt als hij geopend word. 'Wat doe jij hier?' flap ik eruit voor ik hem nog goed en wel heb bekeken. Roderick grijnst zijn tanden bloot. 'Mag ik binnenkomen?' vraagt hij, maar voor ik antwoord heb gegeven, staat hij al in mijn kamer. Ik vouw de badjas die aan de deur hangt om me heen.
Hij bekijkt me van top tot teen, terwijl mijn blos verergert. Hij blijft uiteindelijk geamuseerd naar mijn blik kijken. 'Had je niet eens verwacht dat ik langs zou komen?' vraagt hij quasi-beledigd. Ik kan hem alleen maar aanstaren. Hij grinnikt weer, maar dan betrekt zijn blik. 'Hoewel ik heel graag voor een onderonsje zou willen komen, is dat niet de reden waarom ik hier ben.'
'Je stopte de tijd.' Mijn ogen kijken als automatisch naar de grond. Hij legt een vinger onder mijn kin en dwingt me zo hem aan te kijken. 'Ja.' Mijn stem is maar een zachte fluistering, maar aan zijn blik te zien heeft hij mij gehoord. 'Je had het pas door toen het al gebeurde?' Eigenlijk klinkt het niet als een vraag. Hij vraagt alleen maar om een bevestiging.
Opeens voel ik me weer zoals vanochtend. Verslagen. Vermoeid. Verdrietig. Zijn ogen verraden alleen maar begrip. Het volgende moment heeft hij zijn armen om mijn middel geslagen. Ik merk hoe zijn borstkas op en neer gaat tegen de mijne. Hoor zijn ademhaling en hart. Ik voel zijn ademhaling tegen mijn huid aan. Zijn ogen vragen om toestemming. En deze keer trek ik me niet terug.
JE LEEST
Prinses van sneeuw en duisternis
FantasyValerie's leven staat op het punt om nog moeilijker te worden. Met wraak voor haar neus en wanhoop aan haar zijde, is het leven nou niet bepaald gemakkelijk. Ze zal haar zusje moeten vinden, voor het te laat is. En wie van de twee charmante broers...