Kapitel Tretton

2.4K 108 11
                                    

Jag hann aldrig kolla igenom floran, jag kom inte hem före klockan var sju och då var det bara för att mamma ringde och sa att 'nu måste du komma hem!'. Efter kyssen så låg jag och Ash och pratade om allt och inget, jag berättade om vart jag bodde innan, hur det var där och hur det kändes när mina förra vänner glömt mig. Han berättade om flocken, om vad han gjorde som Alpha, vad hans jobb var och vad mitt jobb skulle bli om jag accepterade platsen. Vi kanske delade några långa tindrande ögonkast emellanåt, en och annan kyss och skrattade så vi grät.

Dag 6

Jag vet inte vad jag ska säga. Helt ärligt, allting bara virvlar runt i mitt huvud som en jävla karusell. Så för att få ihop allt jag tänker på så tar vi en sak i taget.

I morses 'hittade' jag en flora där någon har skrivit en massa saker i. De sakerna som är skrivna för hand kan ingen annan förutom jag läsa (tror jag, jag har bara frågat pappa och Ash än). I floran står det att jag är 'Skogens Barn' (skitfånigt namn egentligen, vadå skogens barn? Det är ju inte direkt så att ett träd födde mig), hursomhelst sökte jag på internet men hitta inget om det.

I den här boken finns det också en massa hokus pokus som jag som är Skogens barn kan använda på varulvar för att kunna påverka dem på olika sätt. Idag hittade jag någonting som antagligen var sån här skogsmagi och testade det på Ashton (förlåt) och det funkade så som det stod i floran att det skulle göra så jag litar på det. Det var meningen att jag skulle läsa och hitta några andra saker man kan göra med de här olika trollkonsterna (seriöst, jag måste komma på ett bättre namn) men något annat kom i mellan.

Det som kom i mellan då var självaste Alpha Ashton, min mate. Eftersom han tänkte döda och äta Nathan levande (går min logik ihop?) så var jag tvungen att göra något för att stoppa honom och det enda jag kunde komma på att göra i det läget var att berätta att jag visste om varulvars existens. Så jag gjorde det och bråket slutade (kind of). Även fast det kanske fanns andra sätt att stoppa bråket på så ångrar jag inte en sekund att jag berättade för det känns så bra att slippa gå omkring med lögnernas och hemligheternas börda på mina axlar.

Och då till det andra som tar upp en hel massa tankar och det är Ashton (är han inblandad i hela mitt liv nuförtiden eller? Det enda jag skriver om är Ash...). Han fick reda på att jag visste att vi var mates, vi tillbringade lite tid med varandra där vi bara var helt ärliga mot varandra och sen ja, det ena ledde till det andra och vi kysstes kysstes kysstes! Jag trodde aldrig att en kyss kunde kännas så bra! Och han sa att han älskade mig! MIG! Jag hänger inte med och skäms för att jag inte sa samma sak tillbaka men det kändes på något sätt inte helt rätt.

Men allt är inte bara härligt. Jag vet inte vad som kommer hända eller hur. Jag vet inte vad han kommer göra eller tänker. Jag vet ingenting och det får mig att känna mig så hjälplös. Som ett litet körsbär på glassen så har jag även gått och blivit orolig över min Luna-position. Ashton berättade att när och om jag blir redo så skulle man hålla en cermoni och efter det är jag officiellt Luna även fast jag nästan är det nu. Men jag vet inte vad jag ska göra, det stod i den lilla anteckningsboken att Lunan skulle hålla samman flocken, få den att må bra och känna sig säker men hur gör man det? Hur gör JAG det?!

Men men. Problem, problem, problem... Ett av de kan iallafall försvinna nu för Ashton spionerar på mig och tror att jag inte märker, han borde vara smartare än så. Nu slipper jag i alla fall sluta drömma om honom och istället faktiskt ha honom här.

Önska mig lycka till.

P.S Jag visste att jag som människa hade ett mateband till Ashton och kunde känna ett drag mot honom men på något sätt så har draget omvandlats till något så mycket mer. Däremot tror jag inte att det här 'så mycket mer' beror på att vi är mates, det är nog bara för att Ashton är så jävla underbar på alla sätt och vis. Om jag känner så här som människa, vad kommer jag då känna när och om jag någonsin kommer bli en varulv? D.S

Glowing eyesDonde viven las historias. Descúbrelo ahora