RAYYAN leka bermain dengan pen merah di tangan nya.Buku-buku latihan yang masih belum ditanda di atas meja tidak dihiraukan buat seketika.Fikiran nya kusut sedikit.Hari ini memang mood nya benar-benar terganggu.Rasa geram,marah,cemburu dan bersalah berhimpun di dalam hati nya.
'Hish!kalau lah aku tolong je Qasrina tu tadi.Kan senang?'.Getus hati Rayyan.Sekarang ini,rasa bersalah dan menyesal atas tindakan nya yang mula. bermaharajalela di dalam hati.Sebenarnya,bukan die tidak tahu bahawa petang tadi,motosikal milik Qasrina rosak.Die hampir sahaja mahu keluar dari kereta namun ego nya menghalang keras!
Dan die telah membuat keputusan untuk membiarkan saja Qasrina di situ.Namun,setelah beberapa minit perjalanan nya selepas meninggalkan kawasan sekolah,die tidak mampu menahan rasa simpati.Wajah comel Qasrina yang sedang ditimpa masalah menari-nari dibenak fikiran nya dan die mengubah keputusan.Terus die membuat pusingan U dan ingin kembali mendapatkan Qasrina.
Namun,niat di hatinya terkubur begitu sahaja apabila die ternampak gadis yang dicintai nya membonceng motosikal Khairin.Saat itu,hati nya benar-benar terluka.'Tu lah kau!padan muka.Tadi action sangat tak nak tolong die.Sekarang ni,rase kan lah!'.Akalnya terus mengutuk di atas tindakan tanpa berfikir panjang yang telah di lakukan.
"Tapi..ape sebenarnya hubungan Rina dengan student cikgu Maira tu?", soalan itu yang sering bermain di fikiran nya.Pada awal nya,die tidak ambil berat sangat tentang ini namun apabila siang tadi,Maira datang kepada nya dan menceritakan perkara yang sebenar,baru die rasa tergugat.Kata-kata dari Maira masih terngiang-ngiang di telinga nya.
"Saya tengok kan,student awak tu sweet jugak", Maira bersuara.Wajah Rayyan yang sedang menyusun buku-buku di meja nya dipandang.
"Student saya?yang mana satu ni?", Rayyan tidak memandang wajah Maira.Sambil die menyusun buku,sambil die bercakap.
"Alah..yang slow Add Math sikit tu.Ape eh nama nya?err..Qas..rina kut",
Rayyan memandang Maira sekilas.Tajam pandangan nya."Die bukan lemah Add Math.Cume die kurang faham.Hah!kenapa awak cakap die sweet?sweet dengan siapa?", Rayyan membetulkan pandangan Maira terhadap Qasrina.Die paling pantang ade orang lain yang mengutuk Qasrina.
"Ohh,hari tu saya ade nampak die dengan seorang pelajar lelaki ni.Pelajar tu dari kelas saya.Diorang berdua study dekat library.Tapi..saya tengok,study nya tidak pun.Diorang asyik bersembang lepastu gelak-gelak je yang lebih.Saya nak tegur tapi..malas pulak saya nak masuk campur urusan diorang",
Rayyan memandang Maira.Kerja yang dilakukan nya tadi terhenti."Betul ke ape yang awak nampak tu?",
"Ya Allah,ape motif saya tipu?saya cume share dengan awak sebab awak kan guru kelas Qasrina tu.Student lain yang ade dekat library masetu pun boleh jadi saksi",
RAYYAN mengeluh perlahan.Disebabkan kata-kata dari Maira lah die telah hilang semangat ketika mengajar Qasrina di kelas tambahan nya.
Die lantas berdiri dan terus menuju ke arah balkoni bilik nya.Memang di situ lah tempat die menenangkan fikiran.Pemandangan di sekitar tasik Putrajaya pada waktu malam memang cukup indah.Tenang sahaja.
Sedang die asyik menikmati pemandangan dari balkoni,ekor mata nya menangkap sesuatu yang berada di sebelah kiri nya.Die berpaling perlahan dan sesusuk tubuh yang amat dikenali nya menyapa mata.Qasrina yang juga turut sama berdiri di balkoni bilik nya masih tidak sedar kehadiran Rayyan.Mujur die memakai tudung.Takde lah dapat dosa sia-sia.
Rayyan mengundur setapak ke belakang.Di situ cahaya lampu malap sedikit.Takut juga die jika Qasrina sedar kehadiran nya.Senyuman nya terukir di wajah.Semakin lama semakin lebar.Tidak disangka bilik Qasrina juga merupakan tempat yang sama dengan bilik nya.Maklumlah,bagi setiap rumah di kawasan perumahan itu terdapat empat buah bilik dan hanya satu sahaja yang terdapat balkoni di dalam nya.Die memilih bilik ini disebab kan balkoni lah.Die memang suka berdiri di balkoni dan menikmati pemandangan.Mungkin Qasrina pun sama juga pendapat nya.Mungkin?
YOU ARE READING
Love you,Mr Add Math!
RandomRayyan Zhafrin,seorang guru Add Math yang telah jatuh cinta pada pelajarnya.Sejak insiden yang membawa kepada pertemuan pertama,hatinya benar-benar merasakan gadis comel itu adalah jodohnya.Sejak dari itu,mereka berdua sering terjumpa.Berjiran pula...