SEDAR atau tidak,lagi dua hari saje lagi peperiksaan SPM bakal diduduki oleh pelajar tingkatan lima.Debaran semakin terasa dan semesti nya kebanyakan pelajar sekarang ini sedang struggle habis-habisan.Sejak beberapa bulan yang lepas,Qasrina tidak lepas dari memegang buku.Rayyan juga banyak berkorban masa demi Qasrina.Waktu kelas tambahan yang dulu nya hanya tiga jam sahaja sudah bertambah menjadi lima jam.
Qasrina tidak langsung mengeluh.Sebalik nya dia bersyukur dan berbangga kerana Rayyan sanggup menghabiskan waktu seharian menghadap muka nya yang cute itu.
Pada petang ini,Qasrina terpaksa membatalkan kelas tambahan nya bersama dengan Rayyan disebabkan Lyn dan Lia meminta nya mengajar subjek English di taman depan rumah.Dia bersetuju disebabkan sudah lama dia tidak mengajar mereka berdua.
"So how?faham tak aku ajar ni?",soal Qasrina setelah sesi mengajar nya selesai.Wajah Lyn dan Lia yang tersenyum-senyum itu dipandang silih berganti.
"Faham!Rina..thanks a lot.Baru kitorang faham sekarang ni", Lia sudah tersenyum sampai ke tengkuk.Lyn mengangguk persis burung belatuk."Really?most welcome.Aku tolong mana yang aku tahu je.So,hope kita boleh buat lah exam lusa nanti",
"In shaa Allah,aku doakan kita semua dapat result yang terbaik", Lyn memeluk Qasrina dan Lia.Mereka berdua juga turut membalas pelukan.Sebak pula rasa nya.
"Okay lah.Stop buat drama Korea.Rina,kitorang kena balik dulu ni.Thanks tau sebab faham kan kitorang", Lia bangun dari duduk nya diikuti dengan Lyn."Okay..bye", Qasrina hanya memandang bayang Lyn dan Lia yang semakin menjauh.Macam mana lah agak nya kalau suatu hari nanti diorang terpisah?
Sedang Qasrina menyusun buku-buku yang berterabur di atas pondok kayu.Tiba-tiba sesusuk tubuh seseorang berdiri di depan mata nya.Dia mengangkat wajah.'Dia ni lagi.Kenapa asyik dia je yang datang bila aku sorang-sorang?'.
"Hai Khairin", Qasrina paksa senyum.Sebenar nya dia memang banyak kali mencuba untuk mengelak daripada terserempak dengan Khairin di sekolah. sejak peristiwa di bilik kesihatan berbulan yang lepas."Hai Rina..busy ke?", Khairin bersandar pada tiang kayu di sebelah nya.
"Tak jugak kut.Tengah nak kemas-kemas buku ni", Qasrina selesai mengemas buku-buku lalu dimasukkan ke dalam beg galas nya."Rina..boleh saya cakap dengan awak sekejap kat bangku depan tu?", Khairin menunjuk pada sebuah bangku panjang yang terletak di hadapan pondok kayu.
Qasrina mengangkat muka.'Boleh ke tak?tak ke boleh?boleh je lah'."Okay..sekejap je", Qasrina mengingatkan Khairin.Khairin mengangguk dan mereka sama-sama mengatur langkah ke arah bangku.
"SAYA nak mintak maaf kat awak masa di bilik kesihatan tu.Saya tahu saya tak patut cakap macam tu pada awak.Dan saya tak tahu kenapa saya nak sangat cakap tentang hati pada awak", Khairin menunduk.Jelas kesihatan wajah bersalah nya.
"Takpe.Saya faham.Saya dah maafkan awak dah.Jangan risau lah", Qasrina melemparkan senyuman pada Khairin di sebelah nya."Thanks.Saya janji saya tak akan cakap pasal perasaan saya pada awak lagi", Khairin mengangkat jari kelingking nya.Qasrina tersenyum melihat kecomelan Khairin berjanji.
~~~ √ ~~~
"CIKGU..",
Rayyan tidak mengendahkan panggilan dari Qasrina.Dia masih menyibukkan diri dengan menyemak buku latihan pelajar di atas meja di dalam bilik guru.
'Cikgu ni tak dengar ke buat-buat tak dengar?'.Getus hati Qasrina.Tadi dah masuk kali ketiga dia memanggil Rayyan.Namun Rayyan buat tidak tahu saje.
"Assalamualaikum cikgu Rayyan Zhafrin", sekali dengan nama penuh Rayyan dipanggil oleh Qasrina.Ni kalau tak dengar lagi ni..tak tahu lah.Ada masalah pendengaran lah agak nya tu.
YOU ARE READING
Love you,Mr Add Math!
RandomRayyan Zhafrin,seorang guru Add Math yang telah jatuh cinta pada pelajarnya.Sejak insiden yang membawa kepada pertemuan pertama,hatinya benar-benar merasakan gadis comel itu adalah jodohnya.Sejak dari itu,mereka berdua sering terjumpa.Berjiran pula...