EPILOG

12.8K 359 4
                                    

"SAYANG..", Rayyan mengejar langkah Qasrina.Laju nya dia lari.Kalau tengah merajuk memang kaki isteri nya ini bagaikan terpasang enjin turbo.Berdesuo je dia lari.

"Sayang..", Rayyan menarik lengan Qasrina.Qasrina tidak menepis,cuma dia tidak memandang Rayyan.Merajuk sangat lah tu.

"Isteriku yang tercinta..kenapa muncung-muncung macam ni?", lembut suara Rayyan memujuk.Selama tiga bulan perkhawinan diorang,Rayyan memangtak pernah meninggikan suara terhadap Qasrina.

Qasrina buat tak tahu.Malas nak layan.

Rayyan tersenyum.Dia memang tahu yang Qasrina ni senang dipujuk.Tapi sejak isteri nya berbadan dua ni,jadi susah pulak.Sensitif pun boleh tahan power juga.Tersalah cakap sikit,merajuk.Tak pun menangis.

Rayyan mengangkat dagu Qasrina agar memandang nya."Okay..sayang nak apa?",

"Rina nak durian.Please..", Qasrina merayu.Ye..ni lah sebab utama kenapa isteri nya merajuk.Boleh pula Qasrina mengidam nak makan buah durian pukul 1 pagi macam ni?mana dia nak gagau cari buah tu?mana?mana?ha?ha?dah lah sekarang ni bukan musim durian.

"Sayang..abang tak kisah kalau sayang nak mintak sepuluh lori durian sekali pun.Tapi..ni awal lagi lah,yang.Kita cari esok pagi boleh?",

Qasrina kembali memuncung.Masalah nya bukan dia yang nak sangat makan durian.Baby dalam perut ni ha.Kempunan durian.Nak buat macam mana,kan?dan belum sempat dia melangkah,Rayyan terlebih dahulu menarik tangan nya.

"Okay okay.Kita pergi cari sekarang,okay?",

Qasrina terus tersenyum ke telinga."Betul ni?",

"Ye sayang.Tapi..tak nak muncung-muncung macam ni.Nanti baby ni pun terikut sama.Okay,sekarang ni sayang peegi tukar baju.Abang tunggu sini", arah Rayyan.Qasrina pun segera naik menukar baju.

Rayyan tersenyum lebar.Macam-macam lah ragam isteri nya sorang ni.Durian lah,sate arnab lah,patung frozen lah.Tapi..sayang tu tetap sayang walaupun dia terpaksa bangun pukul dua tiga pagi semata-mata nak cari durian.

Love you,Mr Add Math!Where stories live. Discover now