SELESAI sahaja ucapan dari guru besar,semua pelajar sesi pagi menepuk tangan kecuali Qasrina.Die sudah mengantuk sebenarnya.Beberapa kali jugalah die tersengguk-sengguk di situ.Mujur Lyn dan Lia tidak henti-henti menyenggol siku nya.Ye lah,malam tadi die tidur pada pukul 1:00 pagi.Lepastu pula,sekarang ini mereka semua sedang duduk bersila di dataran terbuka.Memang menjadi-jadi lah 'sikap' ngantuk nya itu.
Memang setiap kali sekolah mereka menyambut Hari Guru,mereka akan berkumpul di dataran terbuka dan menghadap sebuah pentas yang agak besar.Pentas itu dihias cantik sempena sambutan pada hari ini.Semua guru yang mengajar pada sesi pagi pula duduk berbaris di atas kerusi di atas pentas.Dari tempat duduk Qasrina,dia boleh nampak Rayyan dan begitu juga dengan Rayyan.
Namun,Qasrina tidak nampak pandangan Rayyan yang sedari tadi asyik tertumpu kepada nya.Ini kerana pentas utama itu menghadap cahaya matahari.Jadi,semua guru-guru yang berada di atas pentas terpaksa 'menikmati' silauan dari matahari.Kebanyakan guru-guru wanita di situ sudah menyediakan kipas terlebih dahulu.Manakala guru-guru lelaki pula..guest what?.Confirm lah diorang pakai cermin mata hitam.Termasuk Rayyan.Alah takpe,pagi-pagi ni cahaya matahari merupakan vitamin.Tak kena sunburn punya!
"Baik lah,selepas ini kamu semua akan dihiburkan dengan persembahan daripada guru-guru kelas kamu semua.Suka tak?", cikgu Syira,sebagai pengacara majlis menyoal semua pelajar-pelajar di hadapan nya.
"Suka!", kebanyakan pelajar menjawab dengan teruja tetapi mestilah tidak bagi Qasrina.Die terlalu mengantuk.Sedari tadi dia asyik menongkat dagu.Rayyan yang memandang nya disebalik cermin mata hitam sudah menggeleng beberapa kali.'Muka ngantuk pun comel jugak'.
"Baiklah,kalau macam tu.Kamu rest lah 5 minit dulu.Sementara kami nak sediakan pentas", arah cikgu Syira.
'Ye!bagus.Best gila lah!boleh aku lelap sekejap'.Qasrina tersenyum.Namun baru mata nya hendak terlelap,suara Lyn dan Lia yang sedang berbual menganggu.
"Weyh..cikgu Syira cakap ade persembahan daripada semua guru kelas?that's means..untuk kelas kita,cikgu Zhaf lah kan yang akan buat persembahan?", Lia teruja.Tegak tubuh nya memandang Lyn.
"Yup..aku tak sabar lah.Agak nya ape lah yang cikgu Zhaf nak buat?acting?singing?dancing?", Lyn juga sudah teruja apabila terbayang wajah kacak Rayyan melakukan perkara yang disebut tadi.
"Same lah", Lia menjawab dan akhir nya mereka ketawa.
"Ish!syut..bising lah korang ni.Aku mengantuk,tahu tak?", Qasrina mematikan tawa mereka.Lyn dan Lia memandang ke arah Qasrina.
"Beb..kau tak exciting ke bila cikgu Zhaf nak buat persembahan?", Lia soal.Naik hairan die.Mereka berdua ni punyalah teruja tahap ICU tapi Qasrina boleh lagi mencuba untuk tidur?
Qasrina angkat muka.Mata nya memandang wajah sahabat nya dengan mata kuyu."I don't care.Biar lah cikgu Zhaf tu nak buat persembahan.Yang korang exciting terlebih ni kenapa pulak?", Qasrina membenamkan muka nya pada beg galas di atas riba.Empuk sikit.Boleh jadi bantal.
"Amboi amboi..hallu,kito..", belum sempat Lyn menyambung ayat nya,Qasrina terlebih dahulu mengangkat jari telunjuk nya,menandakan 'diam'.Lyn dan Lia saling berpandangan,mereka menjongket bahu sebelum mengalihkan pandangan ke arah pentas.Nampak nya pentas dah tersedia.
"Okay,baiklah.Kita mulakan persembahan dari guru kelas yang pertama.Beliau mewakili kelas 4 SN 1.Dipersilakan..cikgu Roza!", cikgu Syira mempersilakan persembahan pertama pada hari itu.Cikgu Roza naik ke pentas bersama dengan tepukan dari semua pelajar.Dan tepukan yang paling gemuruh tentulah dari pelajar-pelajar kelas 4 SN 1.
Maka dengan itu,mula lah persembahan dari semua guru-guru kelas dan tiba pada giliran Rayyan.
"Baiklah,persembahan seterus nya pula.Saya rasa..cikgu ni ade ramai peminat.Confirm!.Dipersilakan..guru kelas dari 5 SN 1,cikgu Rayyan!", Rayyan naik ke atas pentas bersama dengan sebuah gitar di tangan nya.Di atas pentas itu juga terdapat sebuah kerusi dan microphone's stand.
YOU ARE READING
Love you,Mr Add Math!
RandomRayyan Zhafrin,seorang guru Add Math yang telah jatuh cinta pada pelajarnya.Sejak insiden yang membawa kepada pertemuan pertama,hatinya benar-benar merasakan gadis comel itu adalah jodohnya.Sejak dari itu,mereka berdua sering terjumpa.Berjiran pula...