GAMBAR Qasrina di tangan nya di pandang lama.Harini,gadis yang dicintai nya selama ini bakal berkhawin dengan adik nya.Mereka akan bergelar suami isteri yang sah.Dan dia?hm..dia akan berada di Frankfurt.Mungkin untuk beberapa tahun lama nya.Biarlah dia rawat luka nya sendiri dan bila dia dapat menerima kenyataan,barulah dia akan pulang ke semula ke sini.
Dia mengerling jam tangan nya.Penerbangan nya pada pukul 11:00 pagi nanti.Tapi sekarang ini baru pukul 7:58 pagi.Die sengaja datang ke airport lebih awal dari waktu penerbangan.Dia tak nak tengok majlisnitu berlangsung.Tak salah nya,sekarang tepat pukul 8:00 pagi nanti,Qasrina akan sah bergelar isteri kepada Raihan.
Dia sekali lagi mengerling jam tangan nya,jarum jam menunjukkan tepat pukul 8 pagi.Maka,Qasrina sudah terlepas dari genggaman nya dan menjadi hak milik Raihan.Takpe,die terima ketentuan ini jika benar ini yang terbaik buat Qasrina.
Rayyan bangun dari duduk nya.Dia bercadang nak ke cafe berdekatan.Nak hilangkan stress di pagi hari begini.Tapi langkah nya terhenti bila bahu nya dicuit seseorang.Terus dia menoleh ke belakang dan mujur tak terkeluar biji mata nya melihat Raihan yang sedang berdiri di depan nya.Adik nya itu lengkap memakai baju melayu putih.Cuma sampin je takde.
"Iyan?buat apa dekat sini?", terus dia disoal.Raihan tersenyum pada nya sebelum dia menapak mendekati Rayyan.
"Nak pergi Frankfurt tapi tertinggal barang.Ape lah angah ni", kata Raihan sambil ketawa kecil.
Rayyan mengerut dahi.Die memegang beg galas nya.Apa yang dia tertinggal? "Apa dia yang angah tertinggal?",
"That was a important thing.I means that very very important",
Apa erk?passport?eh tak.Ada dalam poket seluar ni."Apa dia?angah tak ingat",
Raihan masih tersenyum lagi."It's behind you",
Kerutan di dahi Rayyan semakin bertambah.Barang ada kat belakang aku?dan terus dia menoleh.Kalau masa dia ternampak Raihan,mata nya seakan mahu terjojol keluar tapi kali ini,seakan jantung nya pula mahu melompat keluar bila melihat Qasrina yang cantik memakai baju pengantin berwarna putih di hadapan nya.
Kejap kejap.Apa pengantin baru ni buat kat sini?
Qasrina mendekati Rayyan.Selangkah demi selangkah.Dan dia sekali lagi terpaksa mendongak disebabkan ketinghian Rayyan.Tapi takpe.Dia redha.Senyuman semanis madu dilemparkan buat Rayyan yang masih tidak dapat menangkap apa yang sedang terjadi.
"Apa awak buat dekat sini?", soal Rayyan pada Qasrina.
"Cikgu yang buat saya datang sini",
"Ha?kejap.Wedding awak?mana boleh biarkan majlis khawin tanpa pengantin", itu betul.Mana ada orang datang ke majlis perkhawinan,tapi pengantin nya takde.Ke mana?ada kat airport ni ha.
Qasrina ketawa kecil."Memang lah.Masalah nya pengantin lelaki ada kat sini",
Rayyan jadi bertambah tidak faham.Apa benda ni?ni cerita Dalang Prank ke apa?
Qasrina yang nampak muka kusut dari Rayyan itu terus dia membuka cerita saat Raihan berhadapan dengan Tok Kadi..
"Muhammad Raihan Zhafran bin Zainal?",
"Saya", huluran tangan dari Tok Kadi disambut oleh Raihan.
"Aku nikah kan dikau dengan Nur Qaseh Qasrina binti Amrin dengan mas khawin nya lima ratus ringgit,tunai",
YOU ARE READING
Love you,Mr Add Math!
RandomRayyan Zhafrin,seorang guru Add Math yang telah jatuh cinta pada pelajarnya.Sejak insiden yang membawa kepada pertemuan pertama,hatinya benar-benar merasakan gadis comel itu adalah jodohnya.Sejak dari itu,mereka berdua sering terjumpa.Berjiran pula...