BAB 20

9.8K 301 5
                                    

  "DIK Na..",

Qasrina menoleh apabila nama 'manja' nya dipanggil.Tajam renungan yang diberikan buat Qhalif.Sudah berpuluh-puluh kali dia melarang Qhalif untuk memanggil nama nya dengan gelaran 'Dik Na'.Comes on lah!itu panggilan sewaktu dia masih lagi budak hingusan.Sekarang ini dah 17 tahun.Malu je!

Baru sahaja Qhalif duduk di sebelah Qasrina,die terus mendapat 'free gift' dari adik nya.

"Adoi!ape ni main cubit-cubit?tahu lah die tu minat Encik Crab,tapi janganlah jadikan along mangsa", Qhalif menggosok bekas cubitan Qasrina dilengan nya.Bisa tahap ICU ni!.'Ini sepit ketam ke sepit lobster?

"Padan muka!along ni..kan Rina dah cakap jangan panggil Rina guna panggilan tu.Buat malu je lah kalau orang lain dengar", Qasrina mencebik.Pandangan nya dihala pada televisyen dihadapan nya.

"Alah,action konon!masa kecik-kecik dulu Rina pernah merajuk dengan along sampai dua hari sebab along tak panggil Rina 'Dik Na'..sekarang ni nak marah pulak?",

"Masetu waktu kecik kan?sekarang ni Rina dah besar",

Qhalif menjuihkan bibir.Malas die nak bertekak dengan adik kesayangan nya tentang hal remeh.Now!just straight to the point.

"Rina..tadi siapa yang hantar Rina balik?", Qhalif menyoal dengan teruja.Manakala Qasrina hanya memandang sekilas pada nya.Muka bosan ditayang.

"Balik sendiri lah.Tu pun nak tanya",

Qhalif mengecilkan mata nya.Geram!

"Baik Rina cakap sekarang..atau nak along sentuh luka tu", Qhalif mengugut.Jari telunjuk nya sudah hampir dengan kepala lutut Qasrina yang luka.

"Haip!", Qasrina menepis jemari Qhalif."Tahu takut..tell me know!cikgu Zhaf hantar kan?", Qhalif meneka.

Qasrina memandang Qhalif.Perlahan dia mengangguk."Wow,so sweet",

Dia memandang Qhalif."So sweet?along,cikgu Zhaf tu cuma tolong hantarkan Rina balik sebab my leg injured.Lagipun rumah dia kan sebelah je.Nothing sweet between us", Qasrina tegas membetulkan pandangan Qhalif.

Qhalif pula tersengih-sengih seperti kerang wangi."Dia tak cakap yang dia suka kat Rina?",

Dan dengan itu,sepit ketam telah selamat mendarat pada peha Qhalif.Qhalif menggosok kuat bekas cubitan Qasrina.'Uish!budak ni tak leh buat main ni.Dangerous!'.

"Along ni memandai je kan?cikgu Zhaf tu tak suka Rina pun", Qasrina menyelitkan rambutnya di bahagian dahi yang sedikit menganggu.

"How did you know?did you ask him?or did he tell you?",

Qasrina memandang Qhalif dengan pandangan yang penuh dengan kehairanan.'Kenapa dengan along ni?",

"Nope!he doesn't tell me and I also not ask him.But I know and I'm sure.I really sure that he doesn't love me",

Qhalif geram tatkala apa yang dikatakan oleh nya tidak dipercayai Qasrina.Terus tangan gatal nya menarik hidung Qasrina.

"Adoi!sakit lah,along!", Qasrina menampar tangan Qhalif.

"Padan muka.Percaya lah cakap along yang cikgu Zhaf suka kat Rina",

"How did you know?did you ask him?or did he tell you?", soalan Qhalif tadi berbalik kepada nya.

"Nope!he doesn't tell me but I knew it.You know why?cause I'm a man.I know his feels",

"Tapi along tak pernah jumpa dia", Qasrina masih keras kepala."Memang along tak pernah jumpa dia.Tapi base on your story,I knew it.Trust me!tapi kalau Rina tak percaya jugak,takpe.We'll wait and see", Qhalif mengenyit mata.

Love you,Mr Add Math!Where stories live. Discover now