"Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!! Ape yg korang buat atas katil sama2???!!!!" Satu suara jerkahan kuat muncul di dalam bilik itu.
Puteri yg terbangun dr tidurnya memandang ke tepi. Atas katil sama2...?
"Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh" puteri menarik selimut menutupi dirinya. Apa yg dah berlaku ni?
Luhan sdg terbaring di sebelah dirinya. Lelaki itu yg mamai memandang ke kanan dan ke kiri dalam kebingungan sblm trjatuh dr katil krn trkejut mliht puteri. Wajahnya juga kebingungan. Apa yg dah berlaku?
"Weyh.. kau gay.. kenape kau tidur dengan perempuan?!!! Luhan.. kau ok ke x?" Kris yg berada di muka pintu sgr mndptkan luhan. Ditepuknya muka luhan beberapa kali supaya lelaki itu sedar.
Puteri yg masih terkejut dan separa ketakutan melihat ke dalam selimut. Seluarnya ada lagi. Bajunya ada lagi. Tak jadi apa2 kan?
##
"Boleh caya ke ni?" Ujar kris dgn wajah cemberut. Fakta yg teman lelakinya tidur sekatil dgn perempuan membuatkn die kurg senang. Yalah mana tau die berubah.
"Betul awak.. saya cuma terlupa yg jihye tidur dekat katil saya. Malam td lepas siapkn assignment sye terus tertidur. Sumpah awak.. saya tak buat apa2 dengan dia.. awak jangan risau.." terang luhan panjang lebar. Matanya yg sesekali bercahaya membuatkan wajahnya kelihatan begitu innocent sekali. Siapalah yg x akan percaya kata2nya jika begini.
Kris mengigit bibirnya. Fikirnnya bercelaru. Walaupun dia masih lagi ragu2 namun dia memilih u2k mempercayai kekasih hatinya itu. Lagipun ada isu lagi besar dr hal itu yg perlu dibincgkan sekrg ini.
"Budak ni (jarinya menonjol kepala jihye membuatkan gadis itu menjerit kecil) apa yg die buat kat rumah kau?"
Luhan membeliakkan matanya. Nampaknya dia terlupa u2k menceritakan hal itu kepada kris. Harap2lah kris xmarah.
Smbil menelan airnya, luhan menjawab, "semalam saya jumpa jihye depan balai.. dia tengah menangis.. saya kesian dengan dia.. jadi..."
"Jadi, ko bawak dia balik? Haih.. ko tau x.. ak tinggalkan dia dekat sana supaya dia xmenyusahkan kita.. aduhai.." potong kris dengan nada separuh kecewa dan geram. Aku ingt aku dah lepas dari dia, rungutnya dalam hati.
"Lepas ni budak ni stay dekat sini ke?" Soal kris lagi dgn wajah kurg senang. Memikirkan kekasih hatinya tinggal dengan perempuan membuatkan hatinya sedikit mendidih.
"Yalah.."
"Kau percaya die ke? Dia dah la mengarut kata puteri han lah ape lah.."
"Saya percayakan dia..walaupun puteri han 2 saya x pasti tapi saya yakin dia tak jahat.."
"Luhan.."
"Saya ambik psikologi, ingt? Saya boleh tafsir personaliti orang.. jangan risau," kata luhan smbil tersenyum. Kemudian tidak pasal2 mereka berkucup menbuatkan puteri yg berada di situ hampir termuntah.
"Maaf.." kata luhan dengan wajah kemerahan. Jihye hanya trsenyum sumbing sbelum memegang lehernya tanda loya. Dunia baru ni memang aneh.
"Kau nak duduk sini sampai bila? Soal kris tiba2 membuatkan puteri tersentak dr lamunannya.
"Ar.. beta.. xtau.. beta.. pun nak balik.. kalau boleh.." jawabnye sugul.
Kris yg masih tidak berpuas hati dengab jwpn itu menyoal gadis itu lagi. Acah2 muka sedih pulak.. macam aku nak kesian..
"Kau ke sini nak buat apa?"
Puteri menggaru kepalanya. Dia cuba mengingati perbualanny dgn org ajaib itu. Beta rasa macam orang itu ade sebut kenape beta dihantar ke sini.
"Sebab nk cari cinta sejati beta.." jawab puteri spontan.
Kris yg sdg meneguk air kopi buatan luhan terus shaja tersembur. Budak ni mengarut apa? Dia ingt ni zaman apa?
"Kau biar betul budak.. cinta sejati? aduhai.. ko pasti ko x terlepas dari mana2 hospital mental? Ko pasti?" Balas kris smbil terbatuk2 cuba menahan ketawa.
Luhan yg melihat keadaan itu mendesis lalu berkata, "kris..."
"Okay2.. ahahaah.. tapi budak ni mengarut sangat smpi aku x boleh tahan.."
"KRIS..." Luhan mula meninggikan suaranya mmebuatkan kris akur. Sungguhpun bgitu lelaki itu masih lagi ketawa membuatkan jihye sedikit kecewa.
"Macam mana beta nk buat mereka percayakan beta ni..?"
##
Puteri bru shj keluar dr tandas apabila satu tgn menariknya ke tepi membuatkn die tersandar ke dinding. Wajah lelaki itu x kurg satu inci sahaja dr wajahnya membuatkan wajah gadis itu kemerahan. Mata mereka bertemu. Apa yg dia nak buat ni?
"Kau dgr sini budak.. aku cakap awal2.. aku x tau la cerita bullshit mana ko dpt psl cinta sejati, puteri han sume 2 tapi kalau ko cuba nk kacau hubungan aku dengan luhan, ko trima pdhnya nanti.."
"Mgkin ko pike ko nak jdkan ak cinta sjati ko.. sbb 2 ko muncul kt rumah ak.. mungkin gak da berbulan2 ko stalk ak.. kesian.. hahah..tp bila ko tau ak gay, ko ubah kt luhan pulak.. mentang2 luhan 2 lembut hati.. jadi budak.. kalau kau usik luhan, naya kau!"
"Ingt!!! Kau jangan dkt dengan dia pun.. and seriously lg ok kalau ko bla dr sini!!! Muka kau, perangai kau, ayat sampah beta kau.. sumenye aku benci..ingat tu!"
Sebelum pergi, kris smpt lagi menonjol kepala puteri membuatkan gadis itu jatuh terjelepok ke lantai.
Air mata puteri terus menitis. Dia duduk memeluk lututnya di lantai. Dia baru sahaja 2 hari di dunia itu dan sudah ada orang membencinya. Macam mana beta nak hidup di sini. Apa yg patut beta buat?
##
Malam itu, puteri telah menulis surat kepada luhan mnggunakan batang panjang yg selalu puteri lihat digunakan luhan u2k menulis. Menggunakan bait yg mudah gadis itu mencoret kata2nya. Mujurlah dia ada belajar menulis sewak2 di istana dlu, berguna u2k masa2 seperti ini.
Setelah siap menulis surat, puteri meletakkan surat itu di atas meja kopi di ruang tamu. Luhan nampaknya telah tertidur di meja belajarnya seperti biasa. Kris pula nampaknya sudah pulang dari ketiadaan kasut besar di ruang tamu. Puteri mengeluh perlahan.
"Betul tu.. beta tak patut menyusahkan orang.. terima kasih luhan.. terima kasih kris.. kalian berdua sudah banyak berjasa kepada beta.. maaf kerana mengganggu hubungan kalian.."
Tepat detik jam 3 pagi, puteri keluar dari rumah itu.
YOU ARE READING
fated with you :: krishan [completed]
Romance"Aku gay! Mana boleh suka dengan perempuan?!!! - Kris Wu Yi Fan "Saya cintakan dia. Macam mana dengan awak?" - Xi Luhan "B..beta tak rasa beta boleh berjauhan dengan tuan hamba.." - Puteri Jihye ♥♥ Mengisahkan tentang seorang puteri purba yang sedan...