Bab 5

449 58 9
                                    

"Kenape?" Rintih puteri smbil menitiskan air matanya. Dia duduk memeluk tubuh di sebelah bangunan itu. Tidak tahu apa yang hendak dibuat. Beberapa orang anggota polis yang lalu lalang tidak henti2 memberikan pndgn aneh padanya. Tp siapa peduli.. beta dah kena tinggal ni... apa yang patut beta buat..

"Jihye?" Satu suara menyapa gadis itu. Puteri yg masih teresak2 memandang pemilik suara itu. Tak sangka...

"Tuan hamba.. apa yang tuan hamba buat dekat sini?" Soal puteri smbil mengelap air matanya. Dia berasa sangat lega bertemu dengan lelaki itu.

"Saya baru je selesai kerja dekat balai. Awak? Kenape awak menangis ni?" Soal luhan smbil duduk mencangkung di sebelah gadis itu. Lelaki itu yg kelihatan sedikit khuatir mengeluarkan sapu tangan dr tangannya sebelum mengelap air mata gadis itu.

"Terima kasih" blas puteri sebelum mengambil sapu tangan itu dan mengelap wajahnya sendiri. Walaupun dia seorang puteri, x mungkin dia akan membiarkan org membuat kerja2 remeh u2knya.

"Cakap la.. kenape awak menangis dekat sini?" Soal luhan lagi dgn nada x sabar.

Smbil menahan esakannya, puteri membalas, " beta kena tinggal dengan kris. Dia hantar beta ke sini.. beta xtahu kenape.."

"Takpelah.." potong luhan segera. "Saya faham.. awak ikut saya balik.. tak pe kan?" Ujar luhan lagi dengan nada prihatin.

Puteri menelan air liurnya. Tidak berbekalkan pilihan lain, puteri terima sahaja tawaran luhan itu.

##

"Bilik mandi dekat sana.. bilik tidur pulak awak boleh tidur dekat bilik saya.. saya jarang tidur dekat bilik saya.. maklumlah student la katakan.." terang luhan smbil tersenyum.

Puteri yg kebingungan mndgr prkataan student hanya tersenyum. Malas pula dia ingin bertanya semula. Dunia baru ini memang aneh2.

"Awak.. kiss 2.. awak buat2 tak nampak boleh?" Soal luhan smbil membelakangkan gadis itu. Dia menggigit bibirnya. Seumur hidupnya ini adalah pertama kali org mengetahui kehidupan peribadinya. Kalau boleh, dia benar2 tidak mahu perbuatannya itu tersebar. Jadi gay di korea memang susah. Tak pasal2 kene bash nanti.

"Kiss?"

"Ciuman saya dengan kris tu? Boleh senyap2 x?" Pinta luhan. Bibirnya kering. Kalaulah minah ni bagitau orang...

Wajah puteri x pasal2 kemerahan. Sepantas kilat video ciuman mereka berdua itu bermain di kepalanya. Aghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

"B..bo..boleh.. beta tak ada masalah rah..rahsiakan..." balas puteri kekok.

Luhan yg x yakin dengan jwpn puteri itu hnya trsenyum smbing. Boleh caye ke minah ni?

##

Puteri berbaring di katil luhan. Dia yg berasa gusar bangun seketika sebelum berbaring smula. Byk peralatan aneh yg puteri x tau fungsinya di dalam bilik itu. Gadis itu menekup wajahnya. Fikirannya betul2 serabut. Dunia apa beta duduk ni? Aduhai~

Puteri baru sahaja ingin melayan lamunannya apabila dia tertidur. Bangun2 sahaja cahaya matahari sudah menyinari bilik luhan itu. Sudah petang nampaknya.

Krrrrrrrrrkkkk

Perutnya berbunyi. Mahu tak mahu dia perlu meminta sesuatu untuk dimakan dari luhan. Dia berjalan keluar dr bilik itu dan melihat luhan sdg duduk di meja menulis sesuatu.

"Maafkan beta.."

"Ya...?" Luhan yg terkejut brpaling ke belakang. Cermin mata yg dipakainya membuatkan dia kelihatan sedikit comel ptg itu.

"Beta...beta nak makan boleh?"

"Boleh..boleh"

Dgn kadar segera semangkuk mi dihidangkan di atas meja. Air panas dituangkan spnts kilat oleh luhan. Nampaknya dia sudah biasa sgt menyediakan mee segera.

"Makanlah.. maaf ada mee segera je.. hrp awak sudi makan..." pelawa lelaki itu smbil menghulurkan chopstick.

Walaupun dunia mgkin sdh berbeza, namun puteri msih knal lg kayu pnypit itu. Org juga turut menggunakan kayu pnyepit u2k makan di dunianya. Masih ada persamaan. Taklah teruk sgt, fikir gadis itu sendiri.

"Awak... kenape awak selalu bahasakan diri awak beta?"

Puteri yg baru menyuapkan makanan ke dalam mulutnya membulatkan matanya. Sedikit terkejut dgn pertanyaan itu, gadis itu menjawab, "beta sudah terbiasa. Sejujurnya tuan hamba.. tuan hamba tak cam beta kah? Sepatutnya rakyat negara Han semuanya kenal beta. Poster gambar beta sudah dilukis dan dihantar ke serata negeri.. Baik tuan hamba tatap wajah beta dalam2.. tuan hamba x pernah lihat wajah beta dimana2 kah?"

Luhan mengerutkan dahinya. Dia memandang wajah puteri dalam2. Rasa macam....

"Tak pernah.." jawab lelaki itu pantas sebelum tiba2 batuk dan mengalihkan pndangannya ke tepi. Lelaki itu segera ke sinki dan mengambil air u2k diminum. Muka beta xlah hodoh sangat sampai orang tersedak? Rungut puteri sendiri.

Dalam keadaan hampa, gadis itu terus menjamah makanannya.

##

Puteri berbaring semula di tilam luhan itu. Dari dalam bilik itu dia dapat mendengar bunyi mesin yang luhan sedang tekan2 dengan jelas. Kerja apa pun gadis itu xtahu.

Gadis itu mengeluh semula. Begitu banyak perkara dalam fikirannya. Orang ajaib itu, tasik, dunia aneh.. kenapa beta di dunia aneh ini? Macam mana beta boleh sampai sini?

Gadis itu memejamkan natanya. Kepalanya begitu sakit sekali. Mungkin ini hanya mimpi. Betul tu.. hanya mimpi sahaja... mimpii...

Puteri baru sahaja bermimpi dayang2 bermain air dengannya apabila satu suara teriakan kuat yg keras mengejutkannya.

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Gadis bangun dr tidurnya dan menggosok2 matanya.

"..apa yang berlaku...?"

fated with you :: krishan [completed]Where stories live. Discover now