Puteri keluar dari bilik persalinan itu. Dalam keadaan tak selesa, dia menarik2 skirt pendeknya. Baju jenis apalah diorang suruh beta pakai ni?
Luhan dan kris yg duduk menunggu di hadapan bilik tersebut seolah2 terpesona melihat gadis itu. Mata mereka seolah2 x berkelip terutamanya luhan. Baju gaun berwarna biru itu benar2 menyerlahkan kecantikan gadis itu.
"Woah.. cantiknye awak.." puji Luhan dengan mata bersinar membuatkan puteri sedikit segan. Kris yg bermain telefon bimbitnya semula langsung tidak mengendahkan puteri, membuatkan gadis itu sedikit kecewa.
Puteri mencemberutkan wajahnya. Cepat betul dia berubah..."Baju ni pendek sangat la.." rungut puteri smbil menarik2 lagi skirtnya. Tak sangka manusia moden gemar memakai pakaian seperti ini, rungutnya.
"Kalau awak tak selesa, kita tukar baju lain.. saya pasti baju lain pun sesuai untuk awak.." kata luhan dengan nada prihatin.
"Alah pakai je la baju ni.. kau ni mengada je ni nak perhatian luhan.. lagipun kau ni bukan cantik mana.. aku yakin ambik la dress lawa mana pun mest hodoh kalau kau pakai," kata Kris tiba2 dengan wajah selamba dan bongkaknya.
Puteri yg kelihatan sedikit terluka mengerutkan dahinya. Ayat dia tak pernah berubah... sia2 beta sangka baik dengan dia..
Kris yg menyedari reaksi puteri itu terus menghulurkan heels kepada puteri, cuba mengubah topik.
"Ingat ape aku ajar tau.. cara cakap orang moden.. cara jalan pakai heels.. cara sume2 cara lah.. ingat tau.. kalau kau susahkan luhan dekat sana jaga kau," katanya.
Luhan yg memerhatikan situasi itu hanya menggelengkan kepalanya.
##
"Woah luhan.."
"Hai luhan.."
"Luhan-hyung!!!"
Puteri menelan air liurnya tatkala melihat begitu ramai kenalan luhan di kolej. Lelaki itu yg kelihatan ceria hanya melambai2 sambil memegang tangan gadis itu.
Puteri yang separuh takut dan separuh kagum memandang lelaki itu. Berkot hitam dengan potongan rambut kemas. Ditambah lagi dengan senyumannya yang manis. Tidak hairan jika dia ramai kenalan.
"Hey luhan~~ sini lah.." salah satu kumpulan lelaki di situ memanggil luhan. Lelaki itu yg kelihatan serba salah memandang puteri.
"Pergi je lah.. tidak apa.. beta akan duduk di sini.." balas puteri lembut.
Luhan yg lega dengan jawapan puteri tersenyum kecil.
"Awak tunggu sini tau.. xlama.. jangan risau.." katanya sebelum mendapatkan rakan2nya.
Puteri hanya mampu tersenyum kecil. Dia yg skrg risau cara u2k menghabiskan masanya sementara menunggu luhan, membawa dirinya ke sudut ruangan itu yang sedikit sunyi.
Dia memandang suasana sekeliling. Sangat asing. Sangat bising. Anak2 muda berparti. Bergelak ketawa lelaki dan perempuan. Puteri mengeluh sendirian. Ternyata budaya dulu dan sekarang banyak sungguh bezanya.
##
Kris menarik teropongnya. Matanya yang galak memerhatikan segenap ceruk parti itu, mencari buah hatinya, luhan.
Hatinya berasa x aman apabila mengenangkan puteri berdua-duaan dengan luhan. Bagaimana jika gadis itu menggoda luhan? Ishhh... tak boleh.. tak boleh..
Kris yg x berjaya mengesan luhan mengerutkan dahinya. Apasal susah sangat nk cari mata air aku ni?
"Ah, tu pon dia.." bisiknya. Sambil itu tangannya menggaru2 sikunya. Banyak betul nyamuk dalam semak ni, rungutnya.
YOU ARE READING
fated with you :: krishan [completed]
Romans"Aku gay! Mana boleh suka dengan perempuan?!!! - Kris Wu Yi Fan "Saya cintakan dia. Macam mana dengan awak?" - Xi Luhan "B..beta tak rasa beta boleh berjauhan dengan tuan hamba.." - Puteri Jihye ♥♥ Mengisahkan tentang seorang puteri purba yang sedan...