"Ape bnde la bdak ni merepek agknya" soal kris smbil meletkkn krts itu di atas meja. Sudah 30 minit die membelek helaian itu, namun sepatah haram pon dia x paham. Bahasa apa ni?
"Takkan ko xpaham bahasa orang gila luhan?"
"Kris..."
"Okay2..aku xbahan die.. tp ko pon xpaham kan?"
"Tulisan die macam kuno.. macam conteng2 pon ade jugak.. saya x tau la.." balas luhan smbil mengambil giliran membelek surat itu pula. Apa bnda tulisan berlingkar2 ni?
"Tapi 2 x pntg.. kite kene cari die sekarang.. macam mana kalau die dalam bahaya?" Tambah luhan lagi dengan nada risau.
Mendengar perkataan cari membuatkan kris mendesis. Perlu ke?
"Buat apa la kite nk cri dia.. biar je la die.. instead of cari die.. kite patut spend some quality times together.. what do u think?" Kris mendekatkan dirinya ke arah luhan dan cuba mengucup bibir jejaka itu. Namun, seperti ada magnet yg menolak, lelaki itu terus berundur ke belakang.
"Ma..mana.. boleh.. kalau jadi apa2 dekat die.. kita kena cari dia," balas luhan sebelum bangun dari sofa itu dan terus mencapai baju sejuknya membuatkan kris mencebik dengan kelakuan kekasihnya itu.
"Come on.. she's just a stupid girl~"
##
"Rasanya jihye xjauh.. dia x biasa dengan kawasan sekitar sini.. cuba awak cari area sini dlu.. ape2hal contact saya tau awak.. hati2.."
Begitulah bunyi mesej luhan kepada kris setelah 15 minit mereka berpecah. Kris hanya mengeluh melihat kandungan mesej itu. That girl is totally ruining our relationship~ i seriously need to get rid of her.
Walaupun mereka sedang dalam misi pencarian gadis gila itu, kris hanya berjalan2 di sekitar bandar seoul. Dia keluar hanya u2k menjaga buah hatinya. Kalau dia x ikut arahan luhan, merajuk pula dia nanti. Better ak keluar and pura2 cari budak tu. Buat apa nak cari betul2 ahahahh..
##
Puteri duduk memeluk lututnya di tepi koridor itu. Sejuknya bandar ni hari ni. Sekali sekala dia menggosok2kan tangannya untuk menghangatkan badannya. Bajunya yang nipis juga tidak banyak membantu. Adakah beta akan mati di sini?
"Eh pegilah.. ni tempat aku la betina" tempik seorg lelaki gelandangan kepada puteri. Gadis itu yg ketakutan segera bangun dr tempatnya. Matanya mula berkaca. Menakutkan.
"Eh betina.. sini kejap.." tempik lelaki gelandangan itu kepada puteri. Puteri yg baru sahaja ingin berlalu pergi kembali semula ke lelaki itu. Orang ini nak apa?
Tidak semena2 lelaki itu menyelak rambut pnjg yg menutupi wajah puteri. Die mengecap bibirnya sebelum merentap tangan puteri.
"Dua kali pandang.. cantik juga kau ni.. aku dah lama tak rasa macam mana hangatnya badan perempuan. Temankan aku jom. Bia aku panaskan kau ahahahahahha"
Puteri yg ketakutan terus menjerit. Die cuba melepaskan tangannya dari genggaman lelaki itu. Namun, ianya tidak berhasil. Lelaki itu terlalu kuat. Dalam masa yang sama, beberapa orang gelandangan lain mula mengerumuni mereka dan ada antara mereka yg turut menolong lelaki itu menarik puteri. Puteri semakin ketakutan. Air matanya berjujuran keluar. Adakah Beta akan mangkat disini?
"Woi kau buat apa?!!!!!!"
Satu suara keras muncul dari belakang. Suara yg sangat tidak asing. Suara yang sangat dikenali puteri; KRIS.
Lelaki itu baru sahaja ingin menghirup kopi panasnya apabila die terlihat situasi yg menggemparkan itu. Puteri cuba ditarik oleh bebrapa orang gelandangan masuk ke dalam lorong yang gelap. Walaupun die bncikan puteri tapi dia bukanlah manusia x berperikemanusiaan.
Beberapa adegan bertumbuk berlaku dan gelandangan itu lari bertempiaran. Kris cedera di bahagian kepalanya namun tidak parah. Dia yg kepenatan meludah ke tepi. Nasib baik ak belajar tae kwon do dlu kalau x mampos dah budak ni agaknya.
"Weyh.. ko ok x?" Soal kris smbil menolak2 bahu puteri. Gadis itu yg masih ketakutan hanya duduk menangis. Air matanya keluar tidak hnti2. Nampaknya dia masih trauma.
Kris memeriksa keadaan fizikal puteri. Nampaknya tiada luka2 dalam. Hanya kesan calar biasa. Baju gadis ini juga sudah koyak di lengannya. Brutal betul gelandangan tadi.
"Pakai ni.." kris membuka jaketnya dan mencampakkannya di atas badan kecil gadis itu. Kehangatan dapat dirasakan mula mengalir ke dalam badan puteri. Sungguhpun begitu, gadis itu yg masih terkejut x boleh berhenti dr menangis.
"Weyh.. weyh.. stop la nangis.. ko boleh jalan x?" Soal kris lagi. Puteri yg teresak2 hanya mendiamkan diri membuatkan kris sedikit jengkel.
Tidak ada angin, tidak ada ribut, kris yg kegeraman dengan reaksi cengeng puteri terus mengangkat gadis itu. Puteri yg terkejut memandang lelaki itu.
"Apa?! Dah kau kerjanya nak nangis je.. ak angkat je la kau.. kan senang.."
##
"Mana kau jumpa dia?" Soal luhan apabila melihat kris menggendong puteri. Dia yg kelihatan sangat risau terus menyuruh kris meletakkan gadis itu di atas jalan.
"Awak okay jihye? Luka kt mana2 x?" Soal luhan bertubi2. Puteri yg sudah menjadi sedikit tenang menganggukkan kepalanya.
Kris yg berdiri di belakang melihat sahaja sebelum terbatuk2 dn berkata, "luhan.. kepala aku berdarah ni.. xnak tolong?"
"Nanti kris.. apa yg jadi tadi Jihye?" Soal luhan smbil segera memapah gadis itu masuk ke dalam kereta.
Kris yg terkesima memandang sahaja gelagat dua manusia itu tadi. Luhan baru reject aku ke tadi?
"Mamat ni dah kenape..Wtf-"
##
"Aku nak duduk sini dengan korang.." kata kris tiba2 beberapa hari selepas itu. Beg bagasinya yang besar diletakkan di atas meja kopi u2k menunjukkan kesungguhannya u2k tinggal bersama.
Luhan yg x senang dengan idea itu mengeluh perlahan.
"But kris.. orang akan syak.."
"Org akan syak lebih kalau duduk dengan dia ni (jarinya menunjuk ke arah puteri)..boy and girl live together? Nothing good going to happen meh~ only bad things~ so to avoid that from happened, lemme stay here with u guys.."
"Apa dia cakap..?" Soal puteri yg bingung dgn bahasa asing itu.
Luhan yg malas hendak melayan hanya menggeleng kepalanya sebelum masuk ke dalam biliknya.
Kris yg gembira menjelirkan lidahnya ke arah puteri.
"I win bitch!!!"
"Apa?"
"Stupid.. aku dah menang!! Ahahahah kau ingt kau boleh rampas luhan dari aku tapi kau salah.. aku akan duduk dekat sini and perhatikan korang.. ingat.. luhan aku punya!!!" Balas kris dengan wajah bongkaknya.
Puteri yg sedikit kecewa menggaru kepalanya. Aku ingat dia dah berubah. Aku ingat dia....
YOU ARE READING
fated with you :: krishan [completed]
Romance"Aku gay! Mana boleh suka dengan perempuan?!!! - Kris Wu Yi Fan "Saya cintakan dia. Macam mana dengan awak?" - Xi Luhan "B..beta tak rasa beta boleh berjauhan dengan tuan hamba.." - Puteri Jihye ♥♥ Mengisahkan tentang seorang puteri purba yang sedan...