#1 How it started...

1.9K 66 6
                                    

JADE'S POV

Ik veeg langzaam de traan weg die over mijn wang heen rolt. De koude wind waait langs mij heen en na een tijdje hoor ik geen voetstappen meer. Ik ben alleen. 

'Chantal Welters & Peter Welters'

De letters staan sierlijk geschreven en de bloemen liggen voor de steen. 

Ik ben echt alleen. Ik kijk om mij heen en zie aan het einde van de begraafplaats mijn tante staan praten met mijn oude buren. 

Ik pak de roos die ik beet heb, strakker beet wanneer ik de volgende traan over mijn wang voel lopen. De doornen steken in mijn hand en er loopt een druppel bloed mijn hand af. Toch voel ik niks. 

Ik voel niks meer.

˚

Ik sta aan de zijkant van het perron, hand in hand met mijn tante. Ik kan niet wachten tot dat ik mijn ouders weer zie. Ze waren 10 jaar getrouwd en gingen dit vieren met een weekendje weg naar Schotland. Ik woon heel mijn leven al in Bradford. Wanneer ik de trein aan zie komen begin ik te springen en laat ik de hand van mijn tante los. "Daar zijn ze!" roep ik vrolijk en ik ren door de mensen massa heen. 

Ik hoor de mensen achter mij discuseren over dat hij niet afremt, maar ik ben te vrolijk om het in mij op te nemen. De trein rijdt met volle vaart langs mij heen en gaat het station uit. Ik draai me verbaast om naar mijn tante. 

Dit was toch de trein?

Ik draai me om wanneer ik een harde knal hoor en toen ging alles in slow-motion. De trein schiet in de bocht van de rails af en niet veel later hoor ik alle mensen om mij heen gillen. 

De trein raakt een muur en komt tot stilstand. Ik begin te rennen, de rails volgend, totdat iemand mijn hand beetpakt. Als ik mij omdraai zie ik niemand meer staan. Mijn tante komt naar mij toe rennen, als ze bijna bij mij is stopt ze en kijkt ze geschrokken wat achter mij gebeurd. 

Ik draai mij om en zie dat de trein in brand staat. Ik hoor de sirenes langzaam aankomen en de tranen beginnen over mijn wangen heen te lopen. "Mam?......Pap?...."

˚

˚

˚

Ik kijk met waterige ogen naar mij hand en trek voorzichtig de doorn uit mijn hand. Ik leg de roos voor het graf neer en veeg de volgende traan weg. 

Je zou maar 14 zijn en geen ouders meer hebben.....

Mijn tante komt naar me toe lopen en pakt mijn hand beet. "Let's go" zegt ze zachtjes en we lopen de begraafplaats uit. 

Ik stap in mijn tante haar auto en leg mijn hoofd tegen het raam aan. Ik ga nu bij haar wonen, aangezien ik geen andere familie leden heb. 

De weg naar huis is langzaam en als we er eindelijk zijn loop ik snel naar boven en kleed mij om. Ik hoef die stomme zwarte jurk niet meer aan. 

Ik kijk op mijn mobiel en zie een berichtje van Lila. Ik antwoord snel en loop de trap af. 

'Ik ga naar de skatebaan' Roep ik door het huis en nog voordat ik antwoord krijg verlaat ik het huis. 

Ik loop met mijn handen in mijn zakken naar de Skatebaan en niet veel later zie ik mijn vrienden staan. 'Hey jade' roept Lila. 

Ik geef haar een knuffel. 'Hi' zeg ik zachtjes.

'Het komt wel goed joh. Let's have some fun'. Zegt ze lacherig. Ik kijk haar raar aan en zie dat haar pupillen veel groter zijn dan normaal. "Lila wat heb je op?" Vraag ik voorzichtig. 'Helemaal niks'. Lacht ze en ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. "Okay misschien wel, hier probeer". Ze haalt een zakje uit haar broekzak en haalt er een klein blauw pilletje uit. 'Lila, wat is dat?'. Lila kijkt me geheimzinnig aan. 'Hiervan wordt je vrolijk en denk je niet meer aan alle problemen. Just try it.'. Ze geeft me een pilletje aan. 'Doe gewoon'. Ik haal mijn schouders op en neem het pilletje. Lila klapt in haar handen en na een paar minuutjes voel ik mij licht worden in me hoofd. I like it. Ik begin te lachen. Ik weet niet waarom, maar het gebeurt gewoon. Lila stelt mij voor 'Dit is Mark'. Ik glimlach naar Mark. Hij geeft mij een sigaret aan. "Try". Ik pak hem aan. Ik stop hem in mijn mond en steek hem aan. Ik neem een trekje en begin te hoesten. Lila en Mark beginnen te lachen. 'Kom ik doe het voor'. Mark gaat naast me staan en doet voor hoe je een trekje neemt. Ik doe hem na en dit keer hoef ik niet te hoesten. 'Hoe oud ben je?' Vraagt hij. '14'. Hij glimlacht. 'Ik 20 dus als je sigaretten wilt moet je mij maar betalen en dan kan ik voor je kopen'. Ik glimlach. 'Ow ik kreeg pakje gratis. Die mag jij wel hebben'. Ik glimlach naar hem en neem het pakje aan. 'Dankje' zeg ik vrolijk.

Ik neem nog een trekje van mijn sigaret. Ik zie een jongen met zwart haar aan de andere kant van de weg staan. Ik neem een trek en kijk de jongen weer aan. Een donkere gloed verschijnt er over zijn ogen en loopt hoofdschuddend weg. Ik kijk hem raar na en richt mij weer op Lila en Mark.

We praten en lachen nog wat en na een tijdje voel ik dat de drugs is uitgewerkt. 'Hoe kom je aan die pilletjes?' Vraag ik aan lila. Ze glimlacht. "Via mark. Je betaald hem en hij haalt voor je". Ik kijk Mark aan die knikt. 'Jup'. Ik denk meteen aan het geld dat van mijn ouders is geweest. Ik ben hun enige nabestaande. Nouja ik heb ook nog tante Elizabeth. Ik noem haar altijd tante Lize. Ik krijg al het geld dat van mijn ouder is geweest. Beide ouders waren advocaten, dus we hadden een aardig goed leven. 'Mark. Kan ik wat hebben?' Hij knikt. 'Eerst betalen. Daarna krijg je ze'. Ik knik. 'Loop je even mee dan?' Mark knikt en we lopen naar mijn tantes huis, wat nu ook mijn huis is. Ik doe de deur open en laat Lila en Mark binnen. Ik loop door naar mijn kamer, achtervolgt door Lila en Mark. Ik pak geld. 'Hoeveel kost het?' Lila kijkt Mark aan. "8 pond voor een pakje sigaretten en 20 pond voor de drugs" Ik pak het geld en geef het aan hem. Hij opent zijn tas en haalt 'mijn bestelling' eruit. "Thanks". 


˚


˚


˚


Me tante loopt mijn kamer in. "Ik wist niet dat je rookte". Zegt ze en ze wijst naar het pakje sigaretten. "Ja al een tijde" Ze kom het toch niet navragen aan mijn ouders want die zijn dood. 'Ow. Zolang je maar niet aan dat drugt gebeuren gaat'. Zegt ze streng. "Van mij mag je in je kamer rooken maar dan met raam open. Maar niet beneden of ergens anders in huis". Ik knik. "Kom je zo. We gaan eten". En ze verlaat de kamer.

 Ik open het raam en ga op de vensterbank zitten. Ik pak een sigaret en steek hem aan. Ik heb uitzicht op het bekende parkje in Bradford. Ik zie die jongen van vanmiddag in het parkje staan met een sigaret in zijn handen. Als hij mij ziet, trapt hij zijn sigaret uit en loopt snel weg. Ik maak mijn sigaret op en loop naar beneden waar het eten al klaar staat.

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~


Hope you like it :)

Vote/comment. 

XoXo Jade


I miss you || Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu