#8 Zayn Uit het ziekenhuis

1.4K 56 0
                                    

JADE'S POV 

Ik zit op de grond in het ziekenhuis. Ik wil zo graag naar Zayn toe. Ik zucht en kijk de gang door. De deur van Zayn zijn kamer gaat open. En er stapt een dokter uit. Ik sta snel op. 'Hoe gaat het met hem?' Vraag ik. 'Het gaat goed. Er zit een diepe snee in zijn hand. En hij heeft een rib gebroken. Hij mag vanmiddag naar huis'. Ik knik. 'Danku. Mag ik hem zien?' De dokter knikt. 'Alleen familie mag erheen. Bent u dat'. Ik kijk de dokter raar aan. Alleen familie? Ik knik. 'Ben zijn vriendin' zeg ik. Ik wil naar hem toe. Maakt niet uit hoeveel ik tegen hem moet liegen. De dokter knikt en loopt de kamer in. Ik loop achter hem aan.  

ZAYN'S POV 

De deur gaat open en de dokter loopt binnen. 'Uw vriendin is hier' zegt hij en hij verlaat de kamer. Mijn vriendin? De deur gaat weer open en Jade loopt binnen. Als ze me ziet rent ze op me af en geeft me een knuffel. Ze kijkt me aan. En er rollen tranen over haar wangen. Ik veeg ze weg. Ze glimlacht en gaat naast me op het bed zitten. 'Waarom huil je?' Vraag ik lief. Ze glimlacht. 'Omdat ik bang was dat ik jou ook zou verliezen'. Ik kijk haar diep in haar ogen en geef haar weer een knuffel. Ze duwt me van haar af en gaat weer goed zitten. 'Waarom zei de dokter trouwens dat jij mijn vriendin was?' Vraag ik. Jade begint te blozen. 'Omdat alleen familie naar je toe mocht. Toen heb ik maar gezegt dat ik je vriendin was, om naar binnen te kunnen'. Ik knik en glimlach. De dokter komt binnen. 'Meneer en mevrouw Malik?' Zegt hij. Jade begint nog meer te blozen en kijkt mij aan. Ik begin te lachen en kijk de dokter aan. 'U mag naar huis. Maar u moet wel rust houden'. Ik knik. 'Bedankt' en de dokter verlaat de kamer. Ik sta op en pak mijn spullen. Ik loop naar Jade en pak haar hand beet. 'Gaat u mee mevrouw Malik?' Zeg ik. Jade krijgt weer een rood hoofd en we lopen snel het ziekenhuis uit. 'Wil jij alsjeblieft weer rijden?' Vraagt ze. Ik knik en stap in. We rijden terug naar huis. 'Ow Jade. Niks zeggen tegen me ma. Zeg maar dat we gevallen zijn ofzo'. Ik kijk naar mijn hand die in het verband zit. Ze glimlacht en knikt. 'Maar ik heb geen schrammetje of wat' zegt ze. Opeens krijgt ze een grote glimlach op haar gezicht. Ze pakt de zakmes uit het dashboard kastje en maakt scheuren in haar broek ermee. 'Is dat niet zonde van je broek?' Ik kijk haar aan. Ze schudt haar hoofd. 'Tis een oude broek'. Ik glimlach en parkeer de auto voorde deur. We stappen uit. Hij pakt me hand. Met de hand waar geen verband op zit en we lopen naar de deur. Trisha doet open. En geeft Zayn een knuffel. Daarna mij. 'Wat is er gebeurt?' Vraagt ze paniekerig. 'Zijn gevallen' zegt Zayn met een pretface. Hij lijkt met zo'n 6 jarig jongetje die wat uitgespookt heeft. Ik glimlach en we lopen naar binnen. Ik zie waliyha zitten. 'Uhh ik ben zo terug. Ik moet nog wat doen' zeg ik en ik loop naar buiten. Zayn loopt me achterna en houd me tegen door mijn pols te pakken. 'Wat ga je doen?' Ik schudt mijn hoofd. 'Iets. Ben zo terug' zeg ik en ik wil hem een kus op zijn wang geven. Maar Zayn is me voor en geeft me een kus op mijn voorhoofd. Ik glimlach en loop naar de bank.  

Ik loop de bank uit met een envelop in mijn hand waar 7.500 euro op staat. Ik loop snel weer naar Zayn zijn huis. Trisha doet open. 'Precies op tijd. We gaan eten'. Ik glimlach en loop naar binnen. 'Waliyha kom je eten' roept Trisha naar boven. 'Geen honger' roept ze terug. Trisha wilt naar boven lopen. 'Laat mij maar' zeg ik. Trisha glimlacht en ik loop naar boven. Ik ga naar de kamer toe waar harde muziek uit komt. Ik open de deur en zie Waliyha huilend op bed zitten. Ik zet de muziek wat zachter en ga naast haar op bed zitten. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Stt. Ik weet het verhaal al'. Zeg ik. Waliyha schiet op. 'Hoe?' Vraagt ze. 'Laten we zeggen dat Zayn die man tegen kwamen'. Ze begint weer te huilen. 'Hoe kom ik aan dat geld. Ik wil niet meer met hem naar bed'. Ik maak rondjes met mijn hand op haar rug. Ik pak de dikke envelop van het bed af en geef die aan haar. Ze kijkt verbaast op. 'Hier in zit 7.500 euro in. Daarmee kan je de schuld aflossen'. Ze kijkt me met grote ogen aan. 'Dat kan ik niet aannemen' zegt ze stotterend. Ik zucht. 'Dat kan je wel. Je mag het hebben op één voorwaarde'. Ze kijkt me vragend aan. 'En dat is..?' Zegt ze. 'Dat je stopt met de drugs en de alcohol. Je hebt 14. Verknoei je leven niet'. Ze knikt. 'Dankje en ik zal het proberen'. Ik knik. 'Want je verpruts je leven ermee. En ik weet er alles van'. Ze kijkt me vragend aan. Ik zucht. 'Na de dood van mijn ouders ben ik aan de drugs en alcohol gegaan. Zayn heeft me geholpen om er vanaf te komen. Ik heb 4 jaar in de put gezeten. Mijn tante is sinds 2 maanden overleden en heb nu geen familie leden meer over. Ik heb alleen Zayn. En Zayn is mijn alles'. Ik zucht en er loopt een eenzame traan uit mijn ooghoek. 'Zelfde verhaal als Zayn' zegt Waliyha. Ik kijk haar vragend aan. 'Hoe bedoel je?' Ze glimlacht. 'Vraag dat maar aan hem'. Ik knik. 'Zal ik doen. Nou kom, we gaan eten'. Ik spring op. En trek waliyha van het bed. Ze geeft me een knuffel. 'Bedankt voor het geld. Ik zal het proberen aan je terug te betalen'. Ik schudt mijn hoofd. 'Dat hoeft niet. Maar ik ga wel mee. En Zayn ook als je het geld inlevert bij hem'. Ze kijkt me geschokt aan. 'Okey' zegt ze dan uiteindelijk.  

Ik eet de laatste hap spagetti op. 'Hmm. Het was heelijk Trisha'. Zeg ik. Trisha glimlacht. Na het eten staat iedereen op en gaat in de Woonkamer zitten. Ik help Trisha nog even met de spulletjes op te ruimen. Als we daar mee klaar zijn loop ik naar Zayn. 'Kan ik ff met je praten?' Fluister ik in zijn ook. Hij knikt en we lopen naar de tuin. Hij doet de deur dicht en kijkt me vragend aan. 'Vertel' zegt hij. Ik zucht. 'Ik heb je zusje 7.500 euro gegeven om haar schuld af te lossen'.  

ZAYN'S POV 

Ik kijk naar met grote ogen aan. 'You did what? Jade. Weet je wel wat je doet. Je geeft 7.500 euro weg'. Jade kijkt me verbaast aan. 'Natuurlijk weet ik wat ik doe. Ik help je zusje. Ik kan haar dat toch niet aandoen. En ik heb geld zat dus ik kan doen wat ik wil. We gaan zo het geld afgeven bij die man en jij en ik gaan mee'. Ik kijk haar met open mond aan. Ik heb er geen erg in maar ik ren op haar af en knuffel haar plat. 'Dankje' zeg ik zachtjes. Ik til haar op en draai rondjes. Jade begint te lachen. Ik zet haar neer en geef haar een kus op haar voorhoofd. 'Okey. Lets go' zeg ik.  

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

XoXo Jade

I miss you || Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu