#3 Dag tante?

1.4K 56 2
                                    

JADE'S POV 

'Elizabeth'. Zelf daar reageert ze niet op. Ik pak haar pols en voel hartslag. 'Ze leeft nog' zeg ik tegen mezelf. Ik spring op en pak de telefoon. 911.  

'Hallo. Mijn tante ligt hier bewusteloos op de grond en ik weet niet wat ik moet doen' gil ik door de telefoon.  

'Blijf rustig. Ambulance is al onderweg. Wat is uw adress?'  

Ik geef mijn adress en er wordt meteen opgehangen. Ik kniel weer langs mijn tante neer. 'U mag niet dood gaan. Dan heb ik niemand meer'. Ik begin te huilen. De deurbel gaat. Ik sping op en laat de ambulance mensen binnen. Tante lize wordt op een brancard gelegt. Daarna wordt ze in de auto gezet. 'Mag ik mee' vraag ik aan de ambulance man. De man knikt. Ik stap de auto in. 'Is dit familie van u?' Vraagt de man. Ik knik. 'Het is mijn tante'. Ik hou de hand van mijn tante beet.  

Toen we in het ziekenhuis aangekomen waren is mijn tante een kamer ingereden om haar te onderzoeken. Ik wou mee naar binnen maar dat mocht niet-.-". Ik loop ijsberend door de gangen. Allemaal vragen spoken door mijn hoofd. Wat als ze dood gaat, waar moet ik dan heen. Ik ga op de grond zitten. Met mijn knieen omhoog. Ik bekijk alle mensen die voorbij lopen. Dit deed ik vroeger altijd met mijn vader. Op de grond zitten en dan naar de mensen kijken. Je ziet altijd andere gezichten. Ik leg mijn hoofd tussen mijn knieen. Ik voel tranen in mijn ogen. Ik moet stoppen met de drugs. Als ik mijn tante verlies heb ik niemand en als ik door ga met de drugs kom ik ergens in de goot terecht. Geen baan. Misschien wordt ik ziek. Nee! Dit moet stoppen. 'Mevrouw welters' ik kijk op naar de man die in de deuropening staat van de kamer waar mijn tante staat. 'Ja' zeg ik kortaf. Ik sta op en loop richting de man. 'Uw tante heeft een zware vorm van Kanker. Ze ligt in coma en de kans ik klein dat ze nog wakker wordt. U kunt het beste terug gaan naar huis en het uw ouders vertellen'. Op dit moment breek ik. Ik wil het gillen. Schreeuwen van de daken. 'Ik heb geen ouders meer. Mijn tante is het enige familielid dat ik nog heb' gil ik door de gangen. Ik loop de man voorbij de kamer binnen. Ik zie mijn tante daar liggen. Ik ga naast haar op een kruk zitten. Ze heeft allemaal slangetjes in haar lichaam zitten. Ik pak haar hand weer beet. Ik begin weer te huilen. Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld. Nouja na het verlies van mijn ouders dan. Elke keer als ik mij verdrietig voelde nam ik drugs of ging ik aan de alcohol.  

Ik zit hier nu al 3 uur. En ze is nog steeds niet wakker. Ik kijk op de klok. Half 10. Ik zucht en sta op. 'Tot morgen' zeg ik en ik geef haar een kus op haar voorhoofd. Ik loop naar huis toe. Ik zie Zayn in het parkje zitten. Ik heb nu dus echt geen zin in iemand. Ik lach naar hem en loop door. 'Jade!' Hoor ik zayn roepen. Ik zucht en draai me om. Hij komt op me afrennen. Hij slaat zijn armen om mij heen. 'Het komt goed met je tante'. Het kan me op dit moment niks schelen hoe hij dat kan weten. Ik heb gewoon iemand nodig nu. Ik sla mijn armen om hem heen. Hij maakt kringetjes met zijn hand over mijn rug. Zayn maakt me los en kijkt me aan. Hij haalt met zijn duimen mijn tranen weg. We lopen samen naar mijn huis. 'Hoe weet je het eigenlijk van mijn tante?' Ik kijk hem aan. 'Ik liep vanmiddag langs je huis. En toen zag ik de ambulance staan. Daarna zeg ik dat je tante meegenomen werd naar het ziekenhuis. Maar wat is er met haar aan de hand?' Vraagt Zayn. Ik zucht. 'Ze heeft een zware vorm van Kanker. Ze ligt nu in coma en de kans ik klein dat ze nog wakker wordt'. Ik slik.  

Ik doe de sleutel in het slot en doe de deur open. 'Dankje' zeg ik tegen Zayn. Hij lacht. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. 'Ik kom je morgen ochtend halen. Dan gaan we samen naar het ziekenhuis'. Ik kijk hem verbaast aan. 'Waarom?' Vraag ik. 'Omdat ik je niet alleen laat gaan. Ow en neem nou zodadelijk geen pilletje. Je verknoeit je leven ermee'. Ik knik. 'Ik zal proberen'. En ik stap naar binne. 'Doeii' roep Zayn vrolijk en hij huppelt weg. Ik begin te lachen en doe de deur dicht.  

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~• 

Lalala hihi 

Vote/comment.  

XoXo Jade

I miss you || Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu