Jihyo pov
"Alahhh,jumlah Jihyo.Lama kot kau tak pergi majlis² macam ni".Chorong terus memaksa aku untuk mengikutnya ke majlis itu.
"Aku tak nak lah Chorong".Aku menyilangkan tanganku dan melihat ke tempat lain.
Sah,sekarang ni mesti dia tengah buat aegyo.Macam mana aku tak cair weyy!!
"Please Jihyo.Lama kot kau tak pergi majlis ni".Chorong sedaya upaya memujukku untuk mengikutnya ke majlis tu.
"Aku tak nak lah Chorong.Aku takut kalau—".Aku tak sanggup nak meneruskan ayat² ku.
"Kau takut kalau kau terjumpa mate kau?".Aku hanya menghela nafas berat.
Ya,aku takut nak jumpa mate aku.Aku bukannya tak nak ada mate,cuma aku harus selesaikan sesuatu barulah aku dapat menerima mate aku.
"Alahh,kau yakin jer kalau takde mate kau di situ.Lagipun,ini majlis hari jadi alpha Sehun.Kau harus pergi juga nae?".Chorong sangat mendesakku untuk mengikutnya.
"Tapi,macam mana dengan pack aku?".Alasan yang sangat munasabah yang boleh aku bagi dekat Chorong.
"Yah,Song Jihyo!!Alasan kau tak boleh pakai okey.Listen here,Alpha Heirs,macam aku tak tahu selama ni kau suruh Jimin yang jagakan Silvermoon pack.Nak tak nak kau kena ikut aku juga".
Aku hanya pasrah mendengar ucapan Chorong.Aku tak fahamlah,kenapa Chorong akan paksa aku kebelakangan ni erk nak pergi majlis hari jadi Alpha Sehun?
"Huftt-~ Nae,aku pergi".Aku hanya mampu menyetujui permintaan Chorong.
"Yeayy,sayang kau Jihyo.Tak sabar rasanya".Chorong dah melompat macam orang gila di atas katil aku.Kenapa dia yang tak sabar nak pergi majlis tu?Atau,ada udang di sebalik jjampong?
"Chorong-ah,kau sebenarnya tak sabar kan nak jumpa Suho?".Dan..
Zap!!
Chorong berhenti melompat dan memandang ke arah ku.Nampak macam serba salah tingkah lakunya aku sebut pasal 'SUHO'.
"Ermm..Jihyo-ssi,sebenarnya..Iya,memang aku nak jumpa Suho.Tapi aku malu.Tulah aku ajak kau".Chorong dah menundukkan kepalanya.
Aku dah agak dah,ni mesti ada udang di sebalik jjampong.Apa boleh buat,terima je lah.Takkan aku nak buat kawan aku sejak kecil ni sedih.
"Okey,aku akan tetap pergi dengan kau.Tapi,ada syaratnya".
Aku tersenyum penuh muslihat ke arahnya.Aku lihat tubuhnya agak menggigil mendengar ucapanku sebentar tadi.
"Apa dia?Aku tetap lakukan asalkan kau ikut".Chorong dengan cepat menganggukkan kepalanya untuk meyakinkan aku.
"Majlis tu,majlis hari jadi Alpha Sehun kan?".Chorong mengangguk.
"Ya,waeyo Jihyo-ssi?".Chorong memandangku agak pelik.
"Aku nak kau dandan aku dengan cantik²,aku nak kau pilihkan aku baju yang cantik² nae?".Aku tersenyum manis ke arahnya.
"Itu jer?".Jihyo mengangguk.Chorong tergelak mendengar ucapanku.
"Aku ingatkan apa tadi.Kau ni,buat aku suspen jer".Chorong masih tergelak.
"Dan lagi satu!".Aku mematikan tawa Chorong.Dengan cepat,Chorong menegakkan tubuhnya untuk mendengar arahan selanjutnya dari aku.
"Aku nak pakai topeng waktu tu".Pernyataanku membuatkan Chorong ternganga.
"Mwo?Kau nak pakai topeng?".Aku mengangguk mantap.
"Kau nak buat apa topeng² bagai?".Chorong memandang pelik ke arahku.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...