Epilog TRM.33

5.1K 213 10
                                    

Jihyo dan Sehun berjalan ke kelas mereka secara beriringan.Apabila sahaja dibuka pintu kelas mereka,kelihatan Exo sedang memandang Sehun tajam.

Kyungsoo mula mengasah pisau supaya lebih berkilat.Satansoo telah mengambil alih.Kai yang berada di sampingnya meneguk air liur takut.

Mana taknya,si Kyungsoo asah pisau sampai nak tertikam hidung si bangKai tu.Chanyeol mula melambungkan bola apinya.Matanya tak lepas dari memandang Sehun tajam.

Kris mula menunjukkan pandangan naganya.Maka keluarlah sayap naganya di belakan tubuh Kris.Chen mengeluarkan Keris petirnya di sebelah Kris.

"Keris Petir!".Teriak Chen ala boboiboy.

Pang!

Ambik kau sebiji.Kris meluku kepala Chen membuatkan Chen menggosok kepalanya."Auch,appo T.T .Yah,wae?".Soal Chen ke arah Kris.

"Jangan kaitkan nama aku yang terswag ni dekat petir kau.Tak swaglah".Ucap Kris lalu mengflip hair.

Di kelas 5 Abnegation,Jungkook mengejutkan Suga yang sedang tertidur."Hyung!Hyung!".Teriak Jungkook lalu mengetuk meja Suga.

Suga yang berasa berat sahaja matanya dibuka paksa."Waeyo,Kookie-ah?Hyung nak tidur".Ucap Suga dengan suara serak orang khas baru bangun tidur.

"Homework Mr Jong Kook hyung dah siapkan ker?".Soal Jungkook kepada Suga.Suga hanya membuat muka."Homework is not my style".Ucap Suga lalu menyambung tidur balik.

"Aik,something wronglah.Tapi apa erk?".Soal Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal.Jungkook hanya mengangkat bahunya lalu mengacau Taehyung yang sedang berselfie.

"OPOCOT!".Teriak Jungkook mengejutkan Taehyung."Opocot Omma aku Byun Baekhyun!".Latah Taehyung.Tanpa disedari,dia telah ter'snap' gambar selfienya yang dalam keadaan terkejut.

Jungkook mengambil iPhone Taehyung lalu melihat foto selfie Taehyung tadi."BWAHAHAHAHA!!".Pecah tawa Jungkook melihat gambar Taehyung.



(Gambar Taehyung yang tercandid)

"KOOKIE!!".Teriak Taehyung lalu berlari mengejar Jungkook yang membawa lari iPhonenya.

Back to 5 Dauntles..

Tao memutarkan ninja sticknya ala² Bruce Lee.Suho mula mengumpul air macam nak buat tsunami dah.Xiumin berjalan mengitari kelas.Tapi matanya tetap memandang Sehun kasar.

Salji mula turun membuatkan aur suho beku.

"Let it go~Let it go~".Lay menari di atas bekuan ais itu.Kai yang terlihat Lay menari frozen turut sama menari di samping Lay.

"Let it go~Let it go~".Kai berputar ala² ballerina.Baekhyun menghentak hentak eyeliner jenama Maybelline dia atas meja.

Luhan hanya mengangkat bahunya tanda tak tahu ke arah Sehun.Entah kenapa Exo kecuali Sehun dan Luhan bagai disampuk Satansoo.

Kecuali Lay dan Kai.Kanak² kindergarden mana diorang terpengaruh.Sehun dan Jihyo memandang antara satu sama lain sambil berkerut dahi tanda tak faham.

"Waeyo?".Soal Sehun pelik.'Dah kenapa sepuluh ekor beruk ni? Kena rasuk ker?Ah,mesti terpengaruh dengan Satansoo'.Monolog Sehun.

"SEHUN!KAU PANGGIL KITORANG BERUK LAGI!?".Teriak Chanyeol.Sehun terkejut dibuatnya.

"Macam mana hyung semua tahu yang Hun cakap korang beruk?Kan Hannie hyung jer yang boleh baca fikiran orang?".Jawab Sehun dengan jujur dan lancarnya.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now