TRM 6

6.1K 316 19
                                    

No one pov

Jihyo menundukkan kepalanya memandang kebawah.Tanganya asyik menggentel gentel hujung bajunya.

Air yang sejuk di hadapan matanya tidak diharaukan.Dia agak seram dengan pandangan seseorang yang tajam sedang memandangnya.

"Explain it.NOW!!".Bahu Jihyo tersentak mendengar bentakkan pelan Jungkook.

Mata yang berwarna hijau gelap itu tidak berani ditatap oleh Jihyo.Jungkook agak menakutkan kalau marah

Jihyo menarik nafas sedalam dalamnya dan dihembuskan perlahan.

"He is my mate".Hanya perkataan itu membuatkan Jungkook terkejut nak mampus.

"Mwo!?".Mata yang hijau gelap itu bertukar menjadi warna hazel.Kemarahan Jungkook perlahan lahan mereda.

"I know he is your mate.The question is,why did you runaway from him?Dia mate kau!".Jungkook menghempaskan tangannya di meja.

Banyak mata memandang ke arahnya tetapi Jungkook hanya mengendahkannya.This is his cafe dan suka hati dialah nak buat apa kan?

"How did you know that he is my mate?".Jihyo memandang tepat ke arah mata Jungkook yang kembali berwarna hijau gelap dengan berani.

Jungkook menunjukkan hidungnya.Jihyo masih tak dapat apa yang Jungkook hendak sampaikan.

"Bau kau,dengan bau Alpha Sehun,sama".Jihyo ternganga mendengar pernyataan Jungkook.Secepat itukah Jungkook boleh mengesan?

"Now,explain it.Kenapa kau lari dari Alpha Sehun?".Jungkook memeluk tubuhnya dan memandang tajam Jihyo.

Sekali lagi,Jihyo menghembuskan nafas berat.Hati dikuatkan untuk memberitahu kenapa dia lari dari Sehun.

"I have a plan.Aku nak plan aku tu tercapai dan aku tak nak jumpa mate aku dulu.Aku tak nak mate aku terancam dan kalau nyawa aku terkorban sekalipun,mate aku boleh mencari penggantinya.Aku tak kisah kalau mate aku seorang werewolf biasa.Tapi mate aku ni seorang Alpha.ALPHA SEHUN!! Dan kau tau kan seberapa posesif Alpha Sehun tu.Kalau aku terperangkap di tangannya,macam mana dengan plan aku? Macam mana aku nak laksanakan plan aku?Tolonglah,aku dah rancang plan ni lama dan aku tak nak plan aku ni rosak hanya kerana mate aku!".

Jihyo menerangkan panjang×lebar kepada Jungkook kenapa dia nak lari sangat dari Sehun.Jungkook menghela nafas berat mendengar penerangan si kembar.

"Apa plan yang kau dah rancang tu?".Jungkook memandang Jihyo tajam-lembut-tajam-lembut.

"Aku nak cari dalang pembunuhan omma dan appa".Dengan satu nafas,Jihyo memberitahu plan dia.

"MWOYA!?".Jungkook menjerit kuat mendengar plan Jihyo.Pengunjung di cafe itu memandang Jungkook dan suasana cafe itu menjadi senyap.

Krik..krik..krik..krik..

"Tak,aku tak benarkan kau buat plan tu!Batalkan plan tu!".Mata hijau gelap Jungkook memandang tajam ke arah Jihyo.

"Shirho.Aku dah rancang plan ni dari awal.Aku takkan batalkan plan ni!".Mata Jihyo bertukar menjadi warna unggu gelap.

Mata unggu gelap Jihyo bertentangan dengan mata hijau gelap Jungkook.Mereka beradu mata dalam beberapa saat.

"Fine,terserah kaulah Hyo!".Jungkook melarikan pandangan matanya dari Jihyo.Kelemahan Jungkook ialah melihat mata unggu gelap Jihyo dan----- aegyo yang Jihyo buat.

Jihyo tersenyum kemenangan.Tak sia² dia buat aegyo depan Jungkook.Haha..

"Kajja,cakap nak bawa aku jalan² di Cheongdamdong.Cepatlah!!".Jungkook sudah merengek di tempat duduknya.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now