Sehun telah tiba di mansion Blackmoon Pack bersama Luhan.Dia terus berjalan naik ke biliknya untuk mencari Jihyo.Namun hampa,kelibat Jihyo langsung tak ditemui.
Di mula mencari Jihyo di bilik mandi namun kelibatnya langsung tak ada.Dia mula mencari di merata tempat.
Sehun mencari Jihyo di bilik menonton,di pejabat peribadinya,di ruang tamu,di bilik permainan video.Hampir seluruh mansion itu dicarinya tetapi tetap tiada Jihyo.
Sehun mula resah.Dimana Jihyo?Dia berlari turun ke tingkat bawah dan mula mengamuk."Para omega,berkumpul di bawah sekarang!".Teriak Sehun dengan kekuatan wolfnya.
Para omega tergopoh gopoh berlari ke bawah dan berkumpul menghadap Sehun.Mereka menundukkan kepala mereka apabila memandang wajah Sehun yang kelihatan sangat marah dengan rahang yang mengeras dan kedua belah tangannya dikepal.
"MANA LUNA!?".Teriak Sehun.Terhenjut badan mereka kerana terkejut.Hampir saja mereka mendapat serangan jantung.
Mereka semua tak menjawab.Mereka terlalu sibuk dengan kerja mereka sehingga tidak mengetahui kelibat Jihyo ke mana.
"Kenapa korang tak tengok Jihyo!?Dia dah lari ker!?".Bentak Sehun.Rambutnya dikusut kusut.Luhan turun ke bawah setelah mendengar kecoh dan bising².
"Waeyo,Hunnie?".Soal Luhan."Hannie,Hyo takder dekat mansion.Dia dah lari ker!?Kalau para omega alert tentang keberadaan Jihyo,mesti dia tak lari!".Keluh Sehun dengan kasar.
Luhan mengerutkan dahinya."Kalau dia lari pun okey juga".Ucap Luhan dalam nada membisik."Apa Hannie?".Soal Sehun seperti mendengar bisikan Luhan tadi.
"Aniyo.Dah cari dekat luar mansion ker?Mungkin dia ada dekat taman?Ladang buah buahan?Air pancur?".Soal Luhan kepada Sehun.
"Waeyo semua berkumpul ni?".Soal Jihyo tiba² dengan Hani di sampingnya."Dan,wae awak nampak kusut ni?Awak baru habis bergaduh ker?".Aoal Jihyo agak risau melihat rambut dan pakaian Sehun yang kusut.Sehun memandang Jihyo geram.Langsung dicengkam lengan Jihyo.
"Auch,yah!Apa main tarik² ni? Sakitlah!".Jihyo meringis kesakitan.Rahang Sehun mengeras.
"Kemana kau tadi!?Kau cuba nak lari dari sini!?".Bentak Sehun kepada Jihyo.Kali ini,bahu Jihyo terhenjut.Kakinya mula terketar ketar.
"Sa-saya cuma jalan² di luar mansion jer".Terang Jihyo."Kan aku dah cakap jangan pernah keluar dari sini!".Bentak Sehun lagi.Geram kerana Jihyo selalu mengingkar arahannya.
"Hello~awak cakap saya tak dibenarkan keluar dari Blackmoon Pack kan?Tempat saya jalan² masih dalam area Blackmoon Pack dan saya hanya bersiar siar dekat taman belakang.Taman tu dekat jer dengan mansion ni.Jangan cakap awak langsung tak tahu yang taman tu wujud di Blackmoon Pack?".Jihyo membuat muka terkejut.Sehun terdiam.
"Jadi betullah awak tak tahu kalau taman tu wujud?Awak nak saya mati kebosanan secara perlahan lahan ker?Saya pun perlukan udara segar juga.Stop being over-protective Sehun".Seraya dengan itu,Jihyo melepaskan lengannya menggunakan tenaga wolfnya.
"But I am your mate.You are my mate.Automatic,you are My Property".Sehun menekankan setiap bait ayatnya.
"Yes Sehun,eventhough you are my mate,please respect me too.I hate you being over-protective to me Oh Sehun".Jihyo menderam.Geram dengan tingkah Sehun.
Dia mula berlari naik dan menuju ke bilik Sehun.Kakinya terus terarah ke bilik mandi lalu mengunci dirinya.
Sehun mengejar Jihyo sehingga ke biliknya.Dia tidak mendapati Jihyo di biliknya.Melihat pintu bilik mandi yang tertutup rapat,Sehun menuju ke bilik mandinya.
Dipulas tombol pintu tetapi berkunci.Sah,Jihyo ada di dalam.Sehun mengetuk pintu bilik mandinya.
"Jihyo,mianhe.Saya cuma risau awak takder dekat mansion waktu saya balik tadi.Jihyo,keluarlah".Ucap Sehun bersama ketukan pintu bertalu talu.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...