TRM.40

3.6K 214 11
                                    

(Typo bersebaran)

Jihyo berjalan masuk ke dalam bilik di mana Sehun dirawat.Hatinya sedikit kecewa apabila Lay sendiri tak dapat sembuhkannya.

--Flashback on--

Exo telah sampai ke Hospital Gaechon lalu berlari menuju ke bilik rawatan Sehun.Jihyo sedang duduk di luar sambil mengelap air matanya.

"Omma!".Tao mula melajukan larian anak mereka lalu menghampiri Jihyo.Jihyo menyambut Tao dengan pelukan hangatnya.Mereka berdua menangis kesedihan.

Jihyo melerai pelukannya lalu memandang Exo."Macam mana dengan Hun?".Soal Suho mula risau.Bagai nak tercabut jantungnya mendapat khabar si maknae ni kemalangan.

"Dia koma.Doktor sendiri tak tahu bila dia akan sedar".Balas Jihyo masih menangis bersama Tao."Boleh kami masuk?".Soal Kai sopan.Risau juga dia bila dapat tahu bff dia kemalangan.

"Masuklah.Tao-ah,jom masuk".Tao mengangguk lalu mula berjalan memasuki bilik Sehun secara berdampingan.Melihat sahaja sosok tubuh Sehun yang terbaring tak sedarkan diri,hati Jihyo makin perih.

"Maknae,macam mana kau boleh jadi macam ni?".Baekhyun hampir nenitiskan air mata tapi cepat² disekanya."Lu ge,kau okey tak?".Xiumin menyapa Luhan yang duduk menghadap mereka.

"Huft,kaki kanan aku terseliuh kuat.Doktor cakap ada urat kaki aku yang terbelit.Ambil masa sikit nak pulih".Balas Luhan.

Tambah sedihlah Tao maupun Jihyo dan yang lain mendengar kecederaan Luhan."Shhh,uljima".Jihyo menggosok belakang Tao.

"Hah!".Teriakan Tao menarik perhatian mereka semua.Tiba² Tao mendapat idea."Lay hyung,hyung tolong lah sembuhkan kaki Luhan ge".Tao bertepuk tangan sendiri.

Lay mengedipkan matanya berulang kali lalu menghampiri Luhan.Tangannya dilekapkan di tempat kecederaan Luhan."Cuba hyung gerakkan kaki hyung".Arah Lay.

Luhan menggerakkan kakinya.Dah tak rasa sakit dah.Dia cuba berdiri dengan bantuan Xiumin dan Lay dan menapakkan kakinya yang sakit di atas lantai.Luhan cuba berjalan beberapa langkah."Dah okey lah!".Luhan tersenyum gembira.

"Horay!!".Tao melompat sambil menepuk tangannya."Hyung sembuhkanlah Hun".Pinta Tao lagi.Lay mengangguk lalu cuba menyembuhkan Sehun.

Ia cukup mengambil masa yang lama untuk Lay.Dia perlahan lahan menjarakkan dirinya sambil memaparkan wajah yang sedih.

"Maafkan saya Jihyo.Tapi kecederaan Sehun terlalu dalam dan mengambil masa untuk sembuh.Saya sendiri tak dapat nak sembuhkannya.Ada beberapa abdomen yang memang tak dapat disembuhkan.Sekali lagi,mianhe Jihyo-ah".Lay menepuk bahu Jihyo tanda simpati.

Jihyo menundukkan kepalanya memandang lantai.Tao segera memeluk bahu Jihyo untuk menenangkan dia."Gurae,it's okay".Jihyo tersenyum lemah.

Exo ingin meminta diri setelah kesebelas mereka memberi kata semangat kepada Sehun.Jihyo menghantar Exo sehingga ke muka pintu bilik Sehun.

--flashback end--

Jihyo mengambil tempat di samping Sehun.Tangannya menggenggam tangan Sehun."Oppa,bila nak bangun?Tak oenat ker?".Soal Jihyo sambil mengusap tangan Sehun.

Dia merenung wajah Sehun seketika.Meneliti wajah Sehun yang tampan.Bulu matanya yang melentik,hidung yang mancung,bibir tipisnya yang pucat,rahang yang sempurna serta jaw line yang sempurna.

"Oppa,mianhe.Hyo kena pulang dulu.Nanti Hyo datang balik nae?".Jihyo merapatkan wajahnya lalu mencium dahi Sehun.Jihyo mula berjalan meninggalkan Sehun kembali ke Blackmoon Pack hanya mengambil peralatan sekolah dan uniformnya.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now