TRM 17

5.7K 276 6
                                    

"Hunnie,kenapa Hunnie culik Jihyo?".Soal Luhan kepada Sehun yang berada di bilik pejabatnya sendiri."Hannie,dia dah melampau okey?Hunnie nampak dia berpeluk dengan namja lain di dalam perpustakaan sekolah".Sehun memandang Luhan yang sedang berdiri di hadapannya.

"Tapi,Jihyo ada kewajipan dia sendiri.Dia perlu jaga Silvermoon Pack,dia perlu jaga saeng dia dan dia perlu melaksanakan satu...".Luhan menutup mulutnya cepat.Hampir saja rahsia antara dia dan Jihyo terbongkar.

"Dia perlu laksanakan apa Hannie?".Soal Sehun pelik."Lupaka tentang hal tu".Luhan mengambil nafas lalu dihembuskan perlahan.

"Apa yang Hunnie buat ni salah.Jangan kongkong hidup dia.Yes,I know dia tu Luna untuk Blackmoon Pack,mate Hunnie.Tapi Hunnie dah macam melampau dah terhadap dia.Don't be selfish Hun".Terang Luhan kepada Sehun.

"Hannie,dia dah banyak kali lari dari Hunnie.Lepastu,setiap kali Hunnie pegang tangan dia,dia mesti lepaskan.Namja lain peluk dia,dia boleh peluk balik.Hunnie ni mate dia,kenapa dia tak jaga hati Hunnie!?Hannie tolonglah percaya semuanya dengan Hunnie".Emosi Sehun sudah tidak menentu.Marah,kecewa,sakit hati,semua tak menentu.

Luhan terdiam melihat Sehun.Dia mengambil nafas dalam dan menghembus nafasnya."Baiklah,Alpha".Luhan melangkah keluar dari pejabat peribadi Sehun.

Sehun melepaskan kaca matanya dan dihempas lembut ke atas meja.Kepalanya didongakkan.Batang hidungnya diurut.Am I selfish?Am I wrong?Semua yang aku buat ni,bahagiakah Jihyo? Sehun bertanya dalam hatinya.

Kepalanya pening mengingatkan semuanya.Fail yang baru dia ditandatangani ditutup lalu disimpan.Sehun mengambil gambar frame yang berada di hadapannya.Terdapat gambar seorang yeoja dan namja yang berada di bawah pokok sedang tersenyum sambil membuat 'peace'.Diletaknya kembali asal frame photo itu diambil.Dia mengatur langkah ke biliknya yang Jihyo tempati.

Sehun membuka pintu yang dikuncinya lalu masuk ke dalam biliknya.Langkahnya diatur ke katil size kingnya.Matanya memandang Jihyo yang sedang tertidur di atas katilnya.

Kelihatan sangat comel dengan baju yang besar sedang tertidur lena di atas katilnya."Kyeopta".Sehun berjalan ke meja belajarnya lalu mengambil polaraid kuning miliknya.

Sehun kembali berjalan ke katilnya lalu mengambil gambar Jihyo yang sedang tertidur.

Jepret!(sound egek fail -_-)

Tiga buah gambar diambilnya.Sehun berjalan keluar dari biliknya menghampiri sebuah bilik khas untuknya.

Dia memutar tombol pintu lalu memasuki bilik itu.Lampu dinyalakan dan terdapat banyak gambar Jihyo yang berlainan tempat,suasana dan pakaian.

Sehun melekatkan gambar Jihyo yang tidur tadi di dinding bersama gambar² Jihyo yang lain.

Didinding lagi satu,gambar Jihyo sedang tersenyum dilukis di dinding itu.Di sebelah lukisan wajah Jihyo,ada tertulis 'Saranghae,Song Jihyo ❤' besar².

Sehun berdiri di sebelah meja.Diambilnya frame photo yang terdapat di meja itu.Gambar itu sama seperti gambar yang berada dekat frame photo di pejabat peribadinya.

Gambar seorang yeoja yang melepaskan rambutnya,memakai baju seragam XOXO Highschool,tersenyum sambil membuat 'peace'.Di sebelahnya,seorang namja berambut pink,memakai kaca mata tebal,memakai baju seragam XOXO Highschool,tersenyum sambil membuat 'peace'.Mereka berdua berada di bawah pokok yang rendang.

Sehun tersenyum memandang mereka berdua."Jiji-ah,I really miss you.You back from London.And what a suprise,awak mate saya.Impian saya,dah termakbul akhirnya".Sehun tersenyum sambil meletakkan kembali frame photo itu.

Flashback on..

Sehun bermain iPhonenya di ruang tamu mansionnya.Dia sedang leka 'chat' dengan Luhan yang berada di Busan sekarang.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now