Jihyo berjalan kesana sini mencari seseorang.Dia tak kisah jika dia melanggar sesiapa.So what?Dia kan queenka sekolah.Dia cuba mencari walaupun dia tak kenal siapa namja tu.
Nak bertanya kepada orang pun susah.Terpaksalah dia menjelajah sekolah mencari namja tu.Dia berfikir dimana lagi dia tak cari namja tu.
"Hah,kelas Kookie!".Jihyo mula berlari menuju ke kelas 5 Abnegation.Setibanya di kelas 5 Abnegation,matanya melilau ke dalam kelas itu.
"Noona!".Jungkook menghampiri Jihyo lalu memeluknya.Dah lama tak luahkan masa bersama."Kookie-ah!".Jihyo turut membalas pelukan Jungkook.Matanya diliarkan ke dalam kelas itu.
Matanya tertancap pada namja yang sedang membaca buku dengan ralitnya."Kookie-ah,boleh tak panggilkan namja tu?".Jihyo menunjuk ke arah namja tadi.
Jungkook memandang ke arah namja yang ditunjuk Jihyo.Mukanya berkerut tak faham."Kau nak buat apa?".Soal Jungkook kepada Jihyo.
"Adalah!Sibuk lah kau ni.Tolonglah aku".Balas Jihyo.Amboi² kembar dua orang ni! Tadi bukan main sweet²,bernoona kookie.Sekarang dah pakai gelaran berengkau aku.
Jungkook memandang Jihyo dengan pandangan evil."Ohhh,kau nak dating kan dengan Hoseok hyung?Ayok,bagitahu Sehun hyung yang kau cur..."
Peletuk!
Ambik kau sebijik.Jihyo mengetuk kepala Jungkook dengan kejamnya.Jungkook menggosok kepalanya bekas diketuk Jihyo."Yah!Sakitlah!".
"Padan muka.Merapu lagi!Pergi panggil budak tu.Palli wa!".Jungkook mencebik geram.Langkahnya diatur untuk mendekati Hoseok.
"Hyung,noona Kookie panggil".Hoseok yang melihat Jungkook memberikan senyuman manisnya.Hoseok mengangguk lalu menutup bukunya.Dia berdiri dan berjalan ke arah Jihyo bersama Jungkook yang bergayut macam koala di lehernya.
Nah!Just kidding.Jungkook memeluk leher Hoseok dengan tangan kanannya menghampiri Jihyo.Jihyo pula dari tadi menggosok tangannya gemuruh.
"Ni hah noona Kookie.Hyo,kau jangan buli Hoseok hyung".Jungkook membuat muka menggerunkan yang paling comel ke arah Jihyo.
Jihyo hanya memutarkan bola matanya."Ermm,anyeong Hoseok.Jihyo imnida".Jihyo memperkenalkan dirinya.
Hoseok mengangguk."Nae,saya dah kenal awak.Awak pasangan Sehun kan?".Soal Hoseok ke arah Jihyo."Ermm,nae saya.Macam mana awak tahu saya pasangan dengan Sehun?".Soal Jihyo pula.
Hoseok tersenyum."Banyak dah student cakap tentang korang berdua.Diorang siap buat fanbase 'SeHyo Couple".Jihyo hampir meletus tawanya.Wow,beginikah effect berpasangan dengan kingka sekolah?
"Ermm,Hoseok.Boleh tak kita berbincang sesuatu?Penting sangat.Kita bincang di rooftop".Pinta Jihyo kepada Hoseok."Gerae,lagipun saya nak bincang sesuatu dengan awak".Balas Hoseok.
"Yah Hyo.Kau jangan buli Hoseok hyung!".Pesan Jungkook."Taklah,aku tak buli dia.Aku just makan dia".Jihyo smirk ke arah Jungkook lalu berjalan meninggalkan kelas 5 Abnegation.
"YAH!JINJJA!?".Jungkook menggelengkan kepalanya.Jihyo dan Hoseok mula berjalan ke rooftop.
**************************
Sehun dari tadi mencari Jihyo yang tak dilihat keberadaannya.'Kemana pulak Jiji ni?'.Monolognya."Hyung,nampak Jihyo tak?".Soal Sehun ke arah mereka semua."Tak!".Balas Exo serentak.Sehun bertambah kerutan di dahinya.'Aik,mana pulak dia pergi?'.Sehun berinsiatif untuk mengetahui keberadaan Jihyo melalui Jungkook.
Sehun mula berjalan menuju ke 5 Abnegation.Kelibat Jungkook dicarinya."Jungkook-ah".Panggil Sehun.Jungkook yang sedang bermain dengan Taehyung terhenti dibuatnya.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...