Typo bersebaran...* * * * * * * *
Jihyo pov
Aku membuka mataku.Pandanganku masih kabur untuk menyesuaikan suasana sekelilingku.Aku mengeliat pelan untuk meregangkan otot² ku.Ah,selesanya tidur tadi.Aku bergulik ke kanan.Ah,empuknya katil ni.
Aku bergulik lagi ke kiri.Wait,bukan aku ada dekat sekolah ker tadi?Oh,lebih tepatnya,bersama Sehun tadi.Perkara terakhir aku ingat,Sehun tekap mulut dan hidung aku pakai sapu tangannya yang ada kloroform.
Aku bingkas bangun dari katil size king.Aku kat mana sekarang?Aku berjalan ke arah tingkap.Hah,berkunci!?Aku berlari ke arah pintu bilik ni.Hah!??Berkunci juga!???Aku berlari ke arah pintu yang ada balkoni.Berkunci juga!?Aku melihat pemandangan di luar bilik ini.
Nanti sekejap,ini...Aku tahu aku dimana.Aku di Blackmoon Pack!! Jadi maknanya,Sehun culik aku!? ADWAEEE!!!PLAN AKU MACAM MANA!???
Aku terduduk lemah di atas katil.Nampaknya,aku takkan dapat pergi dari posesif Alpha ni.Aku perlu menghubungi seseorang.Yes,Jimin mungkin dapat tolong aku.Aku mengeluarkan iPhoneku dari poket blazerku.Untungnya,Sehun tidak merampas iPhone ku.
Aku terus mendail Jimin.
tut tut..tut tut...
"Yobosaeyo?".Jawab Jimin di hujung sana."Yobosaeyo,Jimin-ah".Jawabku."Nae,Jihyo-ssi.Waeyo?".Soal Jimin."Jimin-ah,awak boleh tak tolong jaga Kookie mulai sekarang.Saya dah tak boleh lari lagi dari Alpha Sehun.Saya minta tolong,siasat Lee Jae Bum,Eric,Ji Suk Jin dan Presiden Bae.Laporkan kepada saya arraseo?".Pintaku kepada Jimin.
"Arra..".Aku mematikan panggilan tanpa mendengar jawapan daripada Jimin.
Aku menyembunyikan iPhone ku dibawah tilam supaya Sehun tidak tahu dan merampasnya.Aku berdiri tegak di sebelah katil size king yang ku percayai milik Sehun.
Aku mendengar tombol pintu dipulas dari luar.Mataku tidak lepas dari pintu itu.Apabila pintu itu dikuak,muncullah figura seorang namja.Yeah,it's Oh Sehun.
Dia masuk ke dalam bilik ni lalu menutup kembali pintu.Dia berjalan merapatiku.Aku mula mundur ke belakang.Dia kembali mara,aku kembali mundur sehingga belakangku berlanggar dengan dinding.Tiada tempat lagi aku nak lari.Aku terperangkap!
Sehun merapatiku.Dia betul² berada di hadapanku.Aku menggigil melihat Sehun.Masih terbayang amarahnya pagi tadi."S-ss-Sehun-ah,k-kenapa a-awak buat saya macam ni?".Soalku penuh berani dan ketakutan.
"Awak dah buat saya cemburu.Terpaksalah saya denda awak.Dan,saya tak larat lagi nak biarkan awak terus berlari dari saya.Jangan pernah keluar dari Blackmoon Pack,nae?".Sehun mengelus pipiku.Seram sejuk pula rasanya dekat dengan Sehun ni.
"T-tak!I-itu semua bukan yang awak fikirkan!".Aku cuba menjelaskan perkara yang sebetulnya."Jangan nak tipu akulah Hyo!Nampak sangat kau sedang bermesra dengan namja tu.Siap berpeluk lagi.Aku pegang tangan kau,kau lepaskan.Kenapa namja lain peluk kau,kau tak lepaskan!?".Gertak Sehun kepadaku sambil mencengkam bahuku kuat.
Aku meringis kesakitan.Aku tak tahu nak cakap apa lagi.Sehun ni cepat sangat panas baran."S-Sehun-ah,appo!".Aku memegang tangannya yang mencengkam bahuku untuk dilepaskan.
Cengkaman Sehun makin melembut di bahuku."Pergi mandi,lepas ni awak makan malam dengan saya!".Sehun terus meluru keluar dari bilik ni.
Aku terduduk lemah.Ingatan ku terngiang ngiang dengan ucapan Jessica pagi tadi.
"Jangan pernah buat dia cemburu,nanti dia akan buat sesuatu agak teruk"------ Huftt,Sehun dah cemburu.Nampaknya,susahlah nak dapat kepercayaan dia bahawa aku hanya sayang dia seorang jer.Tulah aku terpaksa lari dari dia supaya nyawa dia tak terancam.Sehuuuun!!!Please faham sayaaa!!!
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...