Pagi hari Jumaat yang indah,Jihyo bangun dari tidurnya lalu menuju ke bilik mandi.Dia membersihkan tubuhnya untuk ke sekolah.Setelah lengkap dengan berbaju sekolah,Jihyo teringat akan barangnya yang paling disayang.
Jihyo kembali ke bilik mandi lalu mengambil iPhonenya yang disembunyikan."Kyaaa.Lama tak jenguk kau".Jihyo membuka kekunci iPhonenya.Terdapat banyak notifaications yang diterimanya.
Semua notifications dari sosial media.Jihyo tertarik dengan notification yang menyatakan tarikh yang telah ditandai.
Dia menekan notification tersebut.Setelah melihatnya,terbuntang matanya.Lututnya lemah,gedebak gedebuk jantungnya.
"Arghhhh!!".Jihyo berlari keluar dari bilik Sehun dan berlari ke bawah.Langkahnya tergesa gesa mencari kelibat Sehun.
"OH SEHUN!!".Teriak Jihyo dari tangga.Kakinya dihalakan ke arah meja makan.Tiada kelibat Sehun di situ.
"Mana Alpha?".Soal Jihyo kepada salah seorang omega yang sedang menyediakan sarapan pagi."Alpha belum turun lagi".Balas omega tersebut.
Serabut kepalanya.Jihyo kembali berlari sambil meneriak nama Sehun."OH SEHUN!" "SEHUN!" "HUNHUN!" "HUNNIE!".Dah macam evolusi nama dah Jihyo buat dekat nama Sehun -.-
Jihyo berlari ke tingkat tiga dimana tingkat yang dikhaskan untuk Sehun.Akibat terlalu tergesa gesa,Jihyo tersadung di anak tangga pertama.
Tubuhnya hilang imbangan membuatkan tubuh Jihyo hampir menyembah bumi.Jihyo hanya mampu menutup mata dan pasrah jika tubuhnya menghempap lantai.
'Eh,pehal tak sakit erk!?Rasa macam terapung lah--- Jihyo membuka mata dalam kiraan tiga.
-_-
>_<
•_•
⊙_⊙
(⊙o⊙)
Tubuh Jihyo sempat disambut oleh Sehun.Lengan kekarnya memaut pinggang rampingnya.
Apabila Jihyo membuka matanya,matanya dan mata Sehun saling bertentangan.Terjadilah sesi pandang memandang selama satu minit di antara mereka.
Sehun menegakkan semula tubuh Jihyo.Jihyo hanya mampu blushing."Pumpkin,can you be more careful?".Soal Sehun.
Jihyo mengangguk malu.Bagaikan teringat sesuatu,Jihyo kembali kecoh."Oh Sehun,look at this!".Jihyo menunjukkan iPhone nya.
Sehun memandang iPhone Jihyo sambil mengerutkan dahinya."Ianya kalender.And yeah,this Sunday is first of May.Wae?".Soal Sehun.
"It's..".Ayat Jihyo dipotong oleh Sehun."How can your iPhone with you?".Soal Sehun lagi.
"It..".Sekali lagi,ayat Jihyo dipotong."Saya tak pernah nampak iPhone tu wujud selama awak di si..".Kali ni,ayat Sehun dipotong oleh Jihyo akibat terlalu geram.
"Urghh!!Hun,it doesn't matter! Can you just listen to me and stop cutting my words".Pinta Jihyo sambil mengetap giginya dan mengganggam tangannya.
"Arra".Balas Sehun singkat.Jihyo menarik nafasnya lalu dihembuskan."Honey,it's Jungkook birthday!Saya nak buat party hari jadi dia.Macam mana ni?Saya takde idea.Pabo Jihyo!How come you forgot about your own twin's birthday? Urghh,kenapalah bla bla bla ..." Bebel Jihyo panjang lebar.
Sehun terfikir.Ada sesuatu tak kena.Setelah berfikir selama Jihyo terus membebel,Sehun mula menangkap sesuatu yang tak kena.
Dia tersenyum sendiri."Hun,are you listening to me?".Soal Jihyo membuatkan Sehun kembsli ke dunis nyata.
"Y-yes.I'm listening".Ucap Sehun gugup lalu tersengih macam kerang busuk.Padahal,satu bebelan Jihyo langsung tak di dengarnya.Masuk telinga kanan keluar telinga kiri.
"Macam mana..".Bebelan Jihyo terhenti apabila Sehun memeluk pinggangnya."Hey Jihyo-ahh.Just relax okey.I have an idea.Tarik nafas".Arah Sehun.
Jihyo menarik nafasnya."Hembus".Arah Sehun lagi.Jihyo menghembuskan nafasnya.
"Now,we take a breakfast before we go to school shall we?".Soal Sehun.Jihyo mengangguk.Wajahnya masih risau akan majlis hari jadi Jeon Jungkook pada hari ahad ni.
Mereka turun bersama sama dan mula bersarapan.Kaki Jihyo tak henti hentinya menggeletar selama mereka makan.
"Hah!".Teriak Jihyo.Sehun memandang Jihyo pelik kerana Jihyo menjerit.
"Saya dah tahu apa nak buat.Muahahaha".Jihyo tak sengaja mengeluarkan ketawa evilnya membuatkan Sehun terkedu,tergamam,terkaku,terdiam.
Mee spaghetti terjatuh dari garfunya tapi tak dihiraukan.Matanya terbuntang melihat Jihyo yang ketawa devil sambil ternganga mulutnya. -.-
Setelah habis sarapan,mereka menaiki kereta Lamborghini Sehun dan mula bergerak ke sekolah.
Setelah tiba di perkarangan sekolah,Jihyo membetulkan rambutnya.Belum sempat Sehun nak bercakap,Jihyo dengan pantas mencium pipi Sehun.
"Mianhe,Hun-ah.I need to go.I have something to do for Jungkook birthday.I'll see you in class".Jihyo terus keluar dari Lamborghini Sehun.
Sehun tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.Tak sia² dapat morning kiss.Hiks hiks.Begitulah pemikiran Sehun.
Sementara Jihyo,dia berlari ke kelas 5 Abnegation untuk mencari kelibat seseorang.Apabila menemui seseorang yang cukup dia kenali walaupun dari jauh,Jihyo terus menghampirinya.
"Kim Taehyung!".Panggil Jihyo.Taehyung menoleh ke belakangnya untuk melihat Jihyo."Uh,Jihyo noona.Waeyo?".Soal Taehyung."Jungkook dah sampai?".Soal Jihyo."Belum".Balas Taehyung.
"Good,noona nak bagi tahu.Hari Ahad ni birthday Jungkook".Ucap Jihyo.Taehyung mengangguk faham.
"Oh,birthday Jung...MWO!? BIRTHDAY JU..AHFGJKHCS".Mulut Taehyung ditekap oleh Jihyo kerana terlalu kecoh.
"Yah,senyap sikitlah.Nanti orang tahu".Ucap Jihyo sedikit garang.'Ishh,alien sorang ni.Nak juga aku sumbat guna biskut Jungkook--- Jihyo memutarkan bola matanya.
Jihyo melepaskan tekapan di mulut Taehyung."Huh..Hah..Huh..Hah..Noona nak bunuh Tae ker apa?".Soal Taehyung sambil menarik nafas kekurangan oksigen kerana ditekap oleh Jihyo terlalu kuat.
"Hampir nak bunuh".Balas Jihyo dingin.Tersedak air liur Taehyung mendengarnya."Kejamnya noona.Okey by the way,apa plan noona?".Soal Taehyung.
"Noona nak kamu beritahu semua rakan² Jungkook tentang party ni.Tapi suruh mereka diam,jangan beritahu Jungkook.Noona nak pagi hari ahad kamu bawa Jungkook jalan² sampai noona beri tahu untuk bawa dia pulang,arra?".Jelas Jihyo kepada Taehyung yang terangguk angguk.
"Arra noona.For my Kookie,I will do anything!".Taehyung menggenggam tangannya tanda semangat.Jihyo hanya menggelengkan kepalanya.
"Nah,alamat rumah Kookie.Nanti beritahu mereka suruh datang pukul 4.30 petang nae?".Jihyo menyerahkan sekeping kertas kepada Taehyung.
Taehyung menerima kertas itu lalu dibacanya."Arraseo noona.Anyeong".Taehyung melambaikan tangannya kepada Jihyo lalu berjalan masuk ke kelasnya.
Jihyo menghembuskan nafas leganya.
Jemput kawan Jungkook - checked
So yang tinggal..
Kek -
Makanan -
Hiasan -
Kejutan -
Hadiah -Huft,nampaknya hari ini sehinggalah hari ahad dia akan sibuk.Terlalu sibuk.
Jihyo mula berjalan ke kelas 5 Dauntles untuk belajar kerana sesi pembelajaran hendak bermula.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...