TRM.30

4.9K 249 12
                                    

"Omma!".Teriak Tao apabila Sehun dan Jihyo mula turun dari tingkat atas.Jihyo menyambut mereka semua dengan senyuman yang manis di bibir pucatnya.

Sehun membawa Jihyo sehingga ke sofa single lalu mendudukkan Jihyo di situ.Sehun duduk di tepi sofa single yang Jihyo duduki,tangan kanannya memegang bahu Jihyo.

"So,awak macam mana?Masih rasa sakit lagi?".Soal Suho kepada Jihyo."Saya okeylah.Cuma tak sedap badan dan...gelisah jer memanjang".Balas Jihyo lemah.Exo terangguk angguk mendengarnya.

"Kelmarin awak rasa panas tak?".Soal Kris kepada Jihyo."Tak saya rasa okey jer".Balas Jihyo."Saya nak minum,hauslah".Ucap Jihyo lalu berdiri dari duduknya.Sehun cepat² mendudukkan Jihyo.

"Tak payah.Biar oppa yang ambilkan.Awak duduk jer sini okey?".Sehun terus berlari ke dapur untuk mengambilkan air dengan segera.Exo dan Jihyo hanya ketawa melihat aksi Sehun.

"Aish,maknae ni sweet juga erk?".Ucap Kyungsoo yang diangguki oleh Exo.Sehun tiba dengan segelas air.Dia terus menghulurkan air itu kepada Jihyo.Jihyo menyambut huluran air tersebut dan merapatkan gelas itu ke bibirnya.

Belum sempat Jihyo meminum air tersebut,tangannya menggeletar tak dapat menampung berat gelas itu.Jihyo menjatuhkan gelas itu membuatkan gelas itu pecah.Exo yang melihat terkejut dibuatnya.

Kepalanya sakit,bagaikan otaknya berdenyut kuat.Dia berasakan panas di dadanya,terlebih lagi di bahagian jantungnya.Jihyo memukul mukul kepalanya tanda sakit."ARGHHHHH!!! SAKITTT!!!".Raung Jihyo sambil meronta ronta di atas lantai.

Sehun mula kebingungan,begitu juga dengan Exo.Sehun merapati tubuh Jihyo yang meronta ronta di atas lantai.Bagaikan ada satu kuasa yang menolaknya untuk menjauhi dirinya dengan Jihyo.

"Hyung,kenapa dengan Jihyo!?".Soal Sehun penuh dengan nada kerisauan,sedih melihat Jihyo seperti itu."Hyung sendiri tak tahu.Hyung tak pernah tengok kejadian ni.Jihyo ialah My Lady,remember?Tapi fasa menjadi My Lady sepatutnya dah lepas".Balas Suho.

Jihyo masih berteriak dan meronta ronta di atas lantai,rambutnya kusut masai.Exo cuba menenangkan Jihyo tetapi malangnya,Jihyo tak dapat ditenangkan.Jihyo berlutut,kepalanya didongakkan ke atas dan tangannya dikeraskan.

"AUUUUUUU!!!!!".

Satu lolongan serigala yang kuat berjaya keluar dari mulut Jihyo.Jihyo mula bertukar menjadi wujud wolfnya.Kini,Hannah mengambil alih tubuhnya.

Hannah meronta ronta kesakitan sama seperti Jihyo.Terdengar erangan Hannah yang amat memilukan dikeluarkan.Sehun yang dah tak sanggup melihat keadaan Hannah dan Jihyo terus memeluk Hannah.

Hannah semakin tenang dan Sehun perlahan lahan melepaskan pelukannya.Hannah terbaring lemah di atas lantai.Perlahan lahan,Jihyo kembali berubah ke wujud manusianya.Jihyo kini terbaring lemah di atas lantai tak sedarkan diri.

Lengan kanannya terdapat bentuk bulan berwarna merah.Sehun terus mengangkat Jihyo ala bridal style menuju ke biliknya.

Jihyo pov

Aku membuka mataku dan melihat kesekelilingku.Tunggu sekejap,aku tidak berada di bumi.Aku berada di...Bulan!

Aku lantas berdiri lalu melihat keselilingku mencari keberadaan MAMA,The Moon Goddes.Sebuah cahaya tiba² muncul menarik perhatianku.Muncullah seorang wanita yang sangatlah cantik.

Aku sendiri terpana melihatnya.Wanita itu tersenyum kepadaku."MAMA".Sapaku penuh hormat.Aku menundukkan tubuhku tanda hormat.MAMA hanya tersenyum kepadaku.

"Jihyo,kamu apa khabar?".Soal MAMA dengan penuh kelembutan."Baik,MAMA.Cuma saya rasa sakit di kepala dan panas di jantung sebentar tadi".Jawabku jujur.MAMA hanya tersenyum anggun.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now