Jihyo pov
Aku berada di Incheon International Airport.Aku meletak keretaku di bahagian tempat meletak kenderaan.
Aku membuka topengku dan meletakkannya di dashboard.Aku segera keluar dari kereta,tidak lupa aku kunci keretaku.
Aku mengatur langkah ke arah airport.I mean,aku tengah berlari memasuki airport dan mencari Jungkook.
Setelah agak lama mencari,aku langsung tak jumpa Jungkook.Aishh,budak seekor tu mana? Dah lah airport ni besar macam hutan.
Aku ke hulur ke hilir mencari Jungkook.
Pap!
"Auchh!!".Aduh,sakitnya bahu aku.Siapa yang pukul aku ni?
"Yah,Song Jihyo!!Kau ni kan,memang tau!!".Aku memusingkan badanku menghadap orang itu.Dan ternyata,dongsaeng aku a.k.a kembar aku.
"Mianhe,Aku betul² lupa".Aku memandang mukanya yang merah padam.Ishh,garangnya muka.Seram I tengok.
"Macam mana kau boleh lupa? Kau sendiri dah janji kan time kita masih di London?".Halamak!!Dia ingat pula tentang janji aku.
"Alah,mian!!".Aku memujuknya sedaya upaya.Siap buat aegyo lagi.
"Tak,aku tak maafkan.Dan stop buat aegyo.Fikir comel".Jungkook ni memang keras hatinya.
"Patutlah kau lupa".Apa yang dia tahu kenapa aku boleh lupa? Ada orang beri tahu kat dia ker?
"Kau dari majlis siapa siap dress² bagai ni?".Aku melihat tubuhku yang masih dibaluti dress tadi.Kelam kabut punya pasal,ambil Jungkook dengan dress ni lah.
"Oh,dari majlis hari jadi Alpha Sehun".Entahlah,macam mana dengan dia sekarang.Mesti dia marah kan aku lari dari dia.
Siapa tak marah kalau pasangan kita tak nak jumpa kita.Lagi² dia tu seorang Alpha.
"Oh okey,aku maafkan kau".Huft~nasib kau faham aku Jungkook.
"Kajja kita balik".Aku menolong Jungkook menarik bagasinya ke arah Lamborghiniku.Setelah itu,aku memecut balik ke Silvermoon pack.
Sehun pov
Argghh,frustnya aku!Aku mengusutkan rambutku dan memasuki bilikku.
Aku agak marah dengan mate aku.Kenapa dia nak lari hah? Harus ker dia lari dari aku? Aishh,kusutnya kepala aku.
Aku berbaring dan kejadian tadi terulang lagi.Kejadian di mana mate aku melarikan dirinya.Arghhhh!! Aku mengacak acak katil aku.
Tok! Tok! Tok!
Aish,siapa yang ketuk pintu aku ni?Dah lah aku tengah kusut pasal mate aku.Ada jer yang nak mengacau.
Aku menyuruhnya masuk.Aku terduduk dan mengatur nafas setelah melepaskan geram dengan katil aku.
Rupanya Exo datang.Kris menghampiriku dan menggosok bahuku.
"Sehunnie,gwenchana?".Tak aku tak baik² sekarang ni.Aku menggelengkan kepalaku tanda 'aku lagi ada masalah'.
"Wae,Sehunnie?".Suho turut memegang bahu kiriku.
"Korang tau tak yeoja bertopeng tadi?".Aku melihat kesemua Exo mengangguk.
"Dia,mate aku".Hanya itu yang mampu aku katakan.
"Mwo?Jinjja?".Aik,kenapa diorang terkejut sangat ni.
"Wae,korang kenal dia ker?".Aku melihat diorang satu persatu.Dan mata aku tertancap pada Kai.Dia kan yang menari dengan mate aku tadi.
"Apa?".Dia boleh buat rasa tak bersalah lepas dia menari dengan mate aku?
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...