TRM.26

4.9K 282 2
                                    

20 minit sebelum rehat,Jihyo sedang menulis sesuatu di kertasnya.Otaknya ligat berfikir untuk majlis hari jadi Jungkook nanti.

30 minit yang lepas,saem telah keluar kerana ada mesyuarat mendadak.Mungkin mereka bincang tentang sambutan ulang tahun XOXO High 2 minggu dari sekarang.

Exo tengah buat kerja mereka sendiri.Luhan sedang membaca buku.Kai dan Lay sedang menari di belakang kelas.Tao bermain patung pandanya,Baekhyun sedang membetulkan eyelinernya.

Chen pula sedang mengenakan Chanyeol yang sedang tidur.Kyungsoo menonton video di Youtube tentang resepi memasak ikan sepuluh rasa -.-

Suho sedang melihat iPhonenya yang memaparkan tentang sahamnya dan harga tanah semasa."Eo?Harga tanah sekarang 1.3 billion?Hurm,nanti aku nak beli sepuluh tanahlah".Suho kembali fokus.

Kris sedang berkomunikasi bersama alien dari planetnya melalui mindlink.Xiumin sedang memakan baozinya di hadapan Luhan.

Sehun pula mendengar lagu melalui headphone jenama Beats berwarna merah.Tangannya ligat menulis sesuatu di atas kertas.

Kring......

Bunyi loceng akhirnya berbunyi kedengaran pelajar keluar berpusu pusu untuk ke kantin.Sehun melipat kertas itu lalu dimasukkan ke dalam begnya.Dia menghentikan lagu di iPhone lalu melepaskan headphonenya.

Matanya terpandang akan Jibyo yang masih khusyuk menulis.Dia mendekati Jihyo lalu menepuk bahunya.

"Pumpkin,dahlah tu.Jom rehat".Sehun mengajak Jihyo untuk rehat dan disetujui oleh Jihyo."Honey,awak pergi dululah.Saya nak ke tandas.I'll see you at canteen".Sehun mengangguk kepalanya dan mengusap rambut Jihyo.

Jihyo berjalan keluar dari kelas.Sebelum dia berjalan ke tandas,dia terdengar suara Chanyeol membuatkan langkahnya terhenti.

"Honey,I miss you.Where are you now?".Terdengar suara Chanyeol yang sengaja dilembutkan.

"Aww,pumpkin.Don't worry I awaysh in youl healt".Balas Baekhyun.Mereka berdua lalu ketawa.Sehun membuat muka derpnya."Yah,kalau jeles tu cakap jerlah".Perli Sehun kepada mereka.

"Aww,takdelah kita jeles.Sawitnya diorang.Honey and pumpkin.Bila diletak bersama enak dimakan.Nyumm nyumm!".Chanyeol menjilat bibir atasnya sambik membayangkan makanan tersebut.

"Well,excuse me.Itu unik okey".Sehun membuat muka tak kisahnya.Sementara Jihyo di hadapan kelas dibuat berfikir.

"Waduh,yang benar juga.Kok gue manggilnya honey sih.Patutnya oppa.Omg hello...Keluar dah indon aku".Jihyo mengetuk kepalanya.Dia turut mengeliat geli setelah mengingat yang dia memanggil Sehun 'honey'.

"Aku tukarlah panggilan pergi oppa".Kata putus Jihyo lalu pergi ke tandas.Dia hanya membetulkan rambutnya,pakaiannya dan mencuci tangan.

Setelah itu,dia berjalan ke kantin.Pasti Taeyeon,Seolhyun,Jessica dan Chorong masih sibuk.Begitulah pemikiran Jihyo.Seperti bias,apabila dia datang ke kantin pasti banyak mata memandangnya.

Dia mengambil makanan lalu berjalan mencari meja kingka Exo.Sehun yang terpandang Jihyo melebarkan senyumannya.

Jihyo turut membalas senyuman Sehun dari jauh.Langkahnya terhenti apabila sebuah tangan memegang lengannya.Jihyo menerbalikkan tubuhnya untuk memandang siapakah itu?

"Uh,Hoya-ah".Jihyo tersenyum ragu².Dia sempat memandang Sehun yang sedang memandang tajam ke arah mereka berdua.

'Omo,tajamnya pandangan dia.Tak sanggup I melihatnya---- Jihyo kembali memandang Hoya."Ermm,Jihyo.Jomlah makan di meja Infinite".Hoya tersenyum manis ke arah Jihyo.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now