TRM.34

5.2K 210 3
                                    

"Anyeonghasaeyo,Minjae imnida".Ucap Minjae menundukkan tubuhnya.Mic di tangan digenggam erat.

"Anyeonghasaeyo,Namjoo imnida".Namjoo turut menundukkan tubuhnya.

"Kami akan menjadi MC untuk Majlis Ulang Tahun XOXO Highschool kali ke 10.Kita jemput Tuan Oh,selaku pemilik sekolah dan yayasan ini untuk memberi sedikit ucapan".Mereka mepersilakan Tuan Oh untuk membuat ucapan.

Setelah Tuan Oh membuat ucapan,kini Pengetua Yoo merasmikan Sambutan Ulang Tahun ke 10 bersama Tuan Oh dengan memalukan gong sebanyak empat kali mengikut abjad nama sekolah.XOXO.

"Baiklah,sekarang ini tiba masanya untuk para pelajar XOXO High menunjukkan persembahan mereka".Ucap Namjoo sambil melihat ke arah kad yang diberikan.

"Kita persilakan,kingka sekolah kita yang telah banyak kali memenangi pertandingan 'THE UNDERGROUND DANCEFLOOR'.Kita persilakan...".Minjae menggantung ayatnya.

"E-X-O!!".Bersamaan dengan itu,teriakan para yeoja mula kedengaran.Exo mula keluar dan mengambil posisi.Lagu Wolf mula dipasang.Exo membuat bentuk pokok tanpa daun.


Selama persembahan,Sehun hanya fokus kepada Jihyo.Dia bagaikan mengekspresika  perasaannya kepada Jihyo selama dia bersama Jihyo.

"Geurae wolf naega wolf auuu-
A saranghaeyo
Nan neukdaego neon minyeo
Geurae wolf naega wolf auuu-
A saranghaeyo
Nan neukdaego neon minyeo"

Di lagu ini,Sehun ingin menyampaikan pesanan buat Jihyo bahawa dia adalah seorang yang kejam dan tak berhati perut setelah dia diangkat menjadi Alpha dan perginya Jihyo ke Kota London meninggalkannya.

Bahagian lirik 'A saranghaeyo' Sehun menunjuk ke arah Jihyo.Jihyo hanya tersenyum melihat persembahan yang sangat memukau.

Lagu Wolf telah selesai dipersembahkan.Kini Exo akan mempersembahkan lagu Growl.Muzik Growl mula berkumandang membuatkan para yeoja kembali berteriak.


Sehun turut memberitahu Jihyo tentang perasaanya melalui lagu ini.

' Geomeun geurimja nae ane kkaeeona
Neol boneun du nune bulkkochi twinda
Geunyeo gyeoteseo modu da mulleona
Ijen jogeumssik sanawojinda
Na eureureong eureureong eureureong dae
Na eureureong eureureong eureureong dae
Na eureureong eureureong eureureong dae
Neo mulleoseoji anheumyeon dachyeodo molla'

Sehun mengaku,sejak pertama kali dia bertemu dangan Jihyo,dia taknak ada namja lain dekat dengannya.Dan sekarang Jihyo adalah matenya.Maka,sifat posesifnya terhadap Jihyo makin besar dan dia bersumpah akan hancurkan orang tersebut jika dia berani merampas Jihyo darinya.

Kini tamatlah persembahan Exo.Tepukan gemuruh diberikan kepada Exo.Tuan Oh  menunjukkan thumbs up kepada Exo dan Puan Oh menepuk tangan kagum.

Exo berjalan ke arah kerusi yang tertera nama mereka.Kerusi Sehun dan Jihyo hanya bersebelahan.Memang keinginan Sehun untuk meletakkan nama Jihyo di bahagian VVIP(lah sangat-.-) dan bersebelahan dengannya.

Jihyo mengambil tuala kecil lalu mengelap peluh Sehun yang menitik."Hebat persembahan awak tadi.Daebak!I love it!".Jihyo turut menyerahkan botol mineral kepada Sehun.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now