TRM 20

5.9K 322 5
                                    

Jihyo mundar mandir di bilik Sehun.Hatinya gelisah.Dari tadi dia meraba tangannya.Sekejap²,menggosok lehernya.Sekejap² menggosok tangannya.Sekejap² menepuk pipinya.Setelah itu,dia kembali meraba tangannya.

"Nak beri tahu ke tak?Beri tahu? Tak? Beri tahu? Tak? Beri tahu? Tak?Aishh,nado molla!!".Jihyo mengusutkan rumbutnya."Okey,cool Jihyo.Tarik nafas..".Jihyo menarik nafasnya."Hembus..".Dan dia menghembuskan nafasnya.

Lalu dia tersenyum.Rambutnya di lepaskan,lalu disisir menggunakan jarinya.Jihyo mengambil minyak wangi Sehun dan di semburkan sedikit ke tubuhnya.Jihyo melompat lompat untuk mendapatkan sedikit kekuatan.

Dia keluar dari bilik Sehun.Kakinya menuruni anak tangga,menghampiri para omega yang sedang bekerja.

"Mianhe mengacau,Alpha dimana erk?".Soal Jihyo."Tadi saya baru menghantar minuman kepada Alpha di pejabat peribadinya".Balas omega yeoja itu."So that's mean Alpha di pejabat dia?".Soal Jihyo.Omega yeoja itu menganggukan kepalanya.

"Di mana pejabat dia erk?".Soal Jihyo lagi.Kakinya sedikit tergigil tanda gelisah dan tidak sabar."Di tingkat tiga.Hanya tingkat itu dikhaskan tingkat untuk Alpha".Jihyo mengangguk faham.

"Gumawo".Omega yeoja itu menundukkan tubuhnya.Jihyo mula berlari menuju tingkat tiga.Apabila dia tiba di hadapan pintu yang besar dari pintu yang lain,Jihyo memberhentikan langkahnya.

"Okey,tarik nafas..".Jihyo menarik nafas."Hembus..".Jihyo menghembuskan nafasnya.Dia sedikit terlompat."Jihyo fighting!".Jihyo menggenggam tangannya untuk memberikan sedikit semangat untuk dirinya.

Jihyo mengetuk pintu itu dengan gelisah."Masuk".Suara Sehun nenyuruhnya masuk.Jantung Jihyo bertambah dup dap dup dap!

Jihyo memulas tombol pintu lalu menjenggulkan kepalanya melihat ke bilik itu.Sehun mengangkat kepalanya,matanya terarah ke pintu.Kepala Jihyo terjenggul di hadapan pintu.

"Ah,Jihyo-ssi.Ada apa?".Soal Sehun.Tangannya ligat menulis sesuatu di atas fail.Jihyo scan bilik itu,hanya Sehun seorang sahaja dalam pejabatnya,tiada orang lain.

Jihyo masuk ke bilik itu lalu menutup pintu dengan pelan.Dia bersandar di pintu itu menghadap Sehun."Ermm,hai".Jihyo melambai sedikit tangannya gelisah.

Sehun memandang Jihyo pelik."Hai?".Balas Sehun.Pelik dengan kelakuan Jihyo.Jihyo berjalan gelisah ke meja Sehun.Tangannya diraba akibat terlalu gementar.

"Ada apa awak cari saya sampai ke pejabat ni?".Soal Sehun.Matanya memandang Jihyo dari atas ke bawah.Cantik!Itulah yang Sehun mampu katakan melihat Jihyo sekarang.

"Ermm saya..".Belum sempat Jihyo menghabiskan ayatnya,Sehun membuat sign berhenti menggunakan tapak tangannya.Dia menarik nafasnya,atau lebih tepatnya menghidu bau Jihyo.

"Jihyo-ah,awak pakai minyak wangi saya ker?".Soal Sehun sambil tersenyum."Er..ya?".Balas Jihyo."Sambunglah apa yang awak nak cakap tadi.Saya dengar".Ucap Sehun tangannya menulis di atas fail dan matanya memandang kertas.

"Sa-saya nak sekolah juga".Ucap Jihyo dengan nada gelisah+cuak.Tangan Sehun terhenti dari menulis.Matanya memandang Jihyo lekat sebelum kembali menghadap failnya.

"No".Balas Sehun.Ringkas tapi padat.Jihyo mengeluh kecewa."But Sehun,pleaseeeee.Saya nak lihat keadaan Kookie".Jihyo mula mengeliat kecewa.

"Saya boleh tengokkan".Balas Sehun.Jihyo geram dengan jawapan Sehun."Eee..Oh.Se.Hun".Jihyo menghentakkan kakinya tanda memberontak.

"Pweaseeee.Saya pun nak sekolahhhh".Jihyo merengek di hadapan Sehun.Tapi jejaka cold hearted ni tetap memberi jawapan "No way" kepada Jihyo.

Oh,cara lembut tak boleh,kita pakai cara kasar.Nyehehe!Jihyo tersenyum smirk."Sehun-ah".Panggil Jihyo dalam nada sexy."Please,beri saya sekolah".Jihyo mempout bibirnya,matanya dikedip berulang kali dan membuat aegyo.

Sehun menarik nafasnya."Shit,Jihyo.Stop doing aegyo or else you can't walk properly tommorow".Ugut Sehun.Terhenti Jihyo seketika.Dia meneguk air liurnya.Jihyo kembali berdiri tegak,dia berdehem beberapa kali.

"But please,let me school.Saya akan pergi dan balik dengan awak,tak nakal²,tak buat masalah,dan selalu ikut awak.Let me school,Sehun.Jebal".Jihyo menggosok tangannya di hadapan Sehun.

Sehun menghembuskan nafasnya dengan sedikit kasar."Fine,but you need to approve what did you said a while ago".Kata putus Sehun.

"Yehet!Gumawo Sehun-ah,gumawo!".Jihyo gembira tak terkata.Jihyo melompat girang.Tanpa dia sendiri sedari,"Muach".Jihyo mencium pipi Sehun.Sehun tergamam.

"Yeay yeay,schooolllll!!Arghh!!".Jihyo melompat girang dan keluar dari pejabat Sehun.Dia ke bilik Sehun sambil menyanyi "Oh mickey you so fun,you so fun,yeah you blow my mind,hey mickey.Hey hey.Hey mickey,hey,hey".Dia terkinja kinja selama perjalanan ke bilik Sehun.

Sehun masih tergamam di pejabatnya.Tangannya naik ke pipi bekas Jihyo cium tadi.Senyuman lebar terpamer di wajahnya.

Dia cuba fokus kepada kerjanya.Tetapi dia ketawa sendiri."Aih,comel betullah cara dia hentakkan kaki dia tadi".Sehun kembali menulis.

Tapi dia kembali terhenti.Tawanya hampir meletus mengenang Jihyo merengek di hadapannya.Tubuhnya di sandarkan ke kerusi kebesarannya.

"Aish,tak tahu pulak yeoja tu pandai merengek".Jari telunjuk Sehun mendarat di bibirnya.Senyuman bertambah kembang apabila mendengar Jihyo memanggilnya dengan nada yang seksi.

Tangannya ditepuk,ketawanya sudah pecah."Aish yeoja tu,sikit aku terkam dia waktu dia buat aegyo tadi.Of course dia tak dapat berjalan besok kalau dia teruskan buat aegyo".Sehun menggelengkan kepalanya.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now