TRM.23

6.2K 275 10
                                    

Typo bersebaran...

* * * * * * * *
"BOSANNYA!!!".Teriak Jihyo sambil berguling guling di atas katil.Hari Sabtu,takde apa² aktiviti yang hendak dilakukannya.

Dia hanya mampu terbaring di atas katil.Tiada satu idea pun menerjah masuk ke dalam kotak fikirannya untuk menghilangkan bosannya.

Kalau bosan,pergi jelah mall ker,taman ker,ataupun tempat yang menarik.Tapi masalahnya,Sehun pasti tak akan benarkan semua itu terjadi.

Jihyo berdiri dari duduknya lalu ke tingkap.Hari yang indah,tapi baginya hari ini ialah hari yang sangat membosankan.Jihyo kembali menghempaskan tubuhnya.

Pintu di buka menampilkan seseorang masuk ke dalam bilik.Jihyo memandang Sehun yang sedang berjalan ke arahnya.Lantas,Jihyo duduk bersila di atas katil hitam milik Sehun.

"Sehun-ah,saya bosanlah".Jihyo mengeluarkan mimik muka kebosanan.Bibirnya dipout sambil memandang Sehun.

"Bosan erk?Ermm".Sehun membuat mimik muka orang yang tengah berfikir,jari telunjuknya diletakkan di dagunya.

"Ermm,apa kata kita buat sesuatu yang seronok.Huft-hari Sabtu ni,best juga kalau dapat peluk orang tu.Ci..".Sehun tersenyum smirk ke arah Jihyo,kening kirinya di angkat.Sehun menjilat bibir atasnya dengan penuh menggoda.

Jihyo ternganga,tangannya dikepal hendak memukul Sehun.Tetapi dia menumbuk katil itu."Byuntae!".Teriak Jihyo.

Sehun ketawa kerana terhibur dengan reaksi Jihyo."Okeylah,awak tunggu sini kejap.Nanti saya datang balik".Ucap Sehun lalu keluar dari bilik itu.

Jihyo hanya memerhatikan Sehun yang hilang daripada pandangannya."Apalah namja sorang ni nak buat?".Soal Jihyo sendiri.

Dia kembali berbaring.Matanya tertancap pada sebuah kotak yang unik baginya.Kotak kayu ukiran yang berwarna putih.

Jihyo mengunci pintu bilik itu.Dia terus ke bawah meja rias untuk mengambil kotak itu.

Jihyo duduk bersila dan membuka kotak ukiran kayu.Ada banyak gambar Sehun dan barang².

Jihyo melihat satu per satu gambar Sehun.Senyuman terukir melihat gambar Sehun yang comel dan lucu.

Jihyo beralih mengambil kotak hadiah kecil berwarna pink.Dia cuba mengingat kotak hadiah itu.Sepertinya,dia pernah bagi seseorang kotak hadiah ni.Tapi siapa erk?

Aha,Sese.Jihyo yang tertanya tanya apa isi kandungan itu ingin membuka kotak hadiah itu.Tetapi terbantut apabila bunyi ketukan pintu diketuk.

"Sekejap!".Teriak Jihyo.Cepat² dia menutup kotak itu lalu disimpan dimana asal kotak itu.Jihyo terus membuka pintu.

"Wae awak kunci?".Soal Sehun.Dia masuk ke dalam biliknya lalu menutup pintu.Jihyo mula salah tingkah mencari alasan mengapa dia menutup pintu.

"Ermmm..".Jihyo menggaru kepalanya.Apa alasan nak bagi kat dia?Think,Jihyo Think!

"Ermm..sa-saya ta-tadi b-buka ba-baju.Hah,saya tadi buka baju".Ucap Jihyo,Tangannya menggosok tengkuknya sambil tersenyum janggal.

Sehun memandang Jihyo dengan pandangan menyoal."Wae awak buka baju?".Soal Sehun.Senyuman nakalnya dikeluarkan.Dia menggigit bibir bawahnya dengan penuh menggoda.

Jihyo mengerutkan dahinya.Mulutnya ternganga,bibir atasnya dimiringkan ke kanan.

Pap!

"Byuntae!".Jijyo memukul lengan kekar Sehun.Sehun ketawa berdekah dekah melihat wajah berkerut Jihyo sebentar tadi yang nampak comel di matanya.

"Okey,jom ikut saya".Sehun menghulurkan tangannya kepada Jihyo dan disambut oleh Jihyo."Nak pergi mana?".Soal Jihyo pelik.Kemana pulak Sehun akan mengajaknya.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now