TRM.32

4.6K 269 2
                                    

Jihyo memandang cincin silver yang ditemuinya sebelum ni di Silvermoon Pack semasa penyerangan rougue.Matanya meneliti setiap sudut cincin itu.

Apabila dia memandang ke cincin itu,ada satu tulisan di dalam cincin itu.Jihyo menajamkan pandangan matanya ke arah tulisan itu.

Tulisan itu nampak pudar dan tidak jelas kelihatan.Hanya huruf a dan e sahaja kelihatan.Huruf di hadapan a dan e tidak kelihatan.

"A?E?Ae?Kalau tak silap,ini namakan?Nama siapa yang ada ae dalam list suspek aku?".Soal Jihyo sendirian.Fikirannya di terawangkan untuk mengingat senarai suspek utamanya kini.

Ji Seok Jin
Lee Jae Bum
Bae Soo Bin.

Nampaknya,Ji Seok Jin tiada kena memgena dengan dalang kematian appa dan ommanya.Jihyo kembali meneliti cincin itu."ae.Ae?Bae?Bae Soo Bin?".Jihyo kembali mengingat sebesar mana kemungkinan Presiden Bae adalah dalang pembunuhan omma dan appanya.

Presiden Bae dapat buka Monachus Mall setelah kematian omma appa.Sedangkan modal yang diperlukan untuk membuka sebuah Mall adalah sangat besar.Macam mana dia dapat modal sebanyak tu?Monolog hati Jihyo.

"Dah agak dah!Mesti dia orangnya!".Jihyo berlari ke bawah untuk mencari Hani."Hani,awak ada seluar jeans and T shirt tak?".Soal Jihyo setelah mendapat Hani.

"Ada,kenapa erk?".Soal Hani kepada Jihyo.Kerja mengemas dapur dihentikan."Saya nak pinjam".Hani mengangguk lalu berjalan ke biliknya untuk mengambil jeans hitam dan T shirt putih bertulis Dope.

"Nah,Hyo".Hani menyerahkan pakaian itu kepada Jihyo."Gumawo Hani".Jihyo segera kembali ke bilik Sehun lalu menukar bajunya kepada pakaian Hani.

Jaket hitam Sehun dipakai ke tubuhnya.Dia mengambil iPhone,dompet dan cincin itu lalu menyarungkan kasut Nike Rosherun.

Jihyo mula berjalan ke belakang mansion secara terhendap hendap.Walaupun Jihyo telah mengaku bahawa Sehun adalah matenya,tetapi Sehun tidak membenarkan Jihyo untuk meninggalkan mansion Blackmoon Pack.

Jihyo menoleh ke kiri dan ke kanan.Line clear!Dia mula berjalan secara terhinjut hinjut ke pagar yang dipercayai tiada yang menjaganya.Oh,Sehun sekarang sedang ada mesyuarat di luar.Jadi,Jihyo kurang sedikit bebannya untuk berjumpa dangan Presiden Bae.

Sisi bad girl nya keluar,dia mula memanjat pagar itu seperti seorang remaja yang ingin ponteng sekolah.Dia melepasi pagar itu dengan selamat.

Dia berdiri dengan tegak lalu kepalanya ditutupi hoodie.Destinasi seterusnya ialah,ke Monachus Group.

*****************************

Presiden Bae serta beberapa orang pengawal di belakangnya sedang berjalan memasuki Monachus Group.Semua pekerja memberi tunduk hormat kepadanya.

Langkah Presiden Bae menuju ke arah tingkat teratas iaitu pejabat peribadinya.Seorang yeoja berhoodie di kepalanya memandang presiden dengan sinis.Ya,dialah Song Jihyo.

Apabila Presiden Bae memasuki pejabatnya,terdapat P.A dan dua orang pengawal berada di belakang tempat duduknya."Kwangsoo,macam mana dengan Monachus Mall?".Soal Presiden Bae kepada P.A nya,Choi Minho.

"Setakat ni,Moanachus Mall adalah mall kedua tertinggi catatan paling banya pengunjung setelah Winner Mall".Balas Kwangsoo.Presiden Bae tersentum mendengar ucapan Kwangsoo.

"Bagus,kamu boleh pergi sekarang".Kwangsoo menundukkan kepalanya lalu berjalan keluar dari ruang Presiden Bae.

Jihyo berjalan menuju ke bilik Presiden Bae tetapi ditahan oleh seorang yeoja."Erm,miss.Miss ada apa² appointment dengan Presiden Bae?".Soalnya."Tak ada".Jawab Jihyo ringkas.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now