No one pov
"Hyo,ireona!!".Jungkook menggoncang tubuh Jihyo kuat.Jihyo yang masih diulit mimpi indah terganggu.
"Yah Kookie.Jangan kacau aku lah.Pergi main jauh".Jihyo menolak Jungkook sehingga dia terjatuh dari katil.
"Oh,tak nak bangun erk.Siap kau!".Jungkook ke bilik air Jihyo dan mengambil gayung yang dipenuhi air.
Satu,dua,tiga!
Pushh!!
Jungkook menyimbah air ke arah Jihyo.Akibat terlalu terkejut,Jihyo berteriak.
"KEBAKARAN!!TOLONG KEBAKARAN!!".Jihyo yang masih mamai berteriak dan mengacak acak katilnya.Jungkook ketawa terbahak bahak lalu berlari keluar dari bilik Jihyo.
Jihyo yang menyedari ketawa Jungkook langsung tersedar dari mamainya."YAH!!JEON JUNGKOOK!!!!!".Suara Jihyo kedengaran sehingga tingkat bawah.
Jihyo bangun dari duduknya dan masuk ke bilik mandi.Setelah 30 minit berada di bilik mandi,Jihyo keluar dengan mengenakan bathrobe berwarna cream.
Jihyo langsung ke bilik menyalin pakaian di mana baju sekolahnya telah disediakan.
Setelah memakai baju sekolah,Jihyo ke meja riasnya dan memakai bedak nipis serta lipbum(?).Jihyo mengambil tag nama dan dipinkan di blazer nya.
Jihyo mengambil beg sekolah dan beg sandang yang penuh dengan perlengkapan untuk di bawa ke residences nya nanti.Jihyo turun ke bawah dan menemui Jungkook tengah menikmati sarapannya.
Pletuk!
"Auch!".Jungkook mengusap kepalanya yang diketuk oleh Jihyo.
"Cari pasal lagi dengan aku.Itulah akibatnya".Jihyo duduk berhadapan dengan Jungkook dan memakan sarapannya.
Mereka makan dengan senyap dan damai."Yah,Kookie.Aku pergi sekolah dulu.Aku tunggu kau dekat sekolah nanti nae?".
Jihyo berdiri dari duduknya dan menyandang beg sekolahnya.Di tangan kanannya,dia mengangkat beg lagi satu.
"Yah,tunggu".Jungkook meminum habis susunya dan menyandang beg sekolahnya.Dia berlari mengikuti Jihyo.
"Waeyo?".
"Aku ikut kau nae?".Jihyo yang ingin membantah dihalang oleh Jungkook."Kau tak rasa menyusahkan ker kalau kau kena tunggu aku lagi? Why not kita pergi sama² dulu.Esok baru aku suruh driver Kim hantar aku nae?".Jungkook membuat aegyonya.Jihyo berfikir dengan ucapan Jungkook.
"Betul juga.Arraseo,kajja".Jihyo dan Jungkook berjalan ke arah kereta Lamborghini Jihyo.Mereka langsung bergerak ke XOXO Highschool.
Jam menunjukkan pukul 7.10 minit.Seluruh pelajar XOXO Highschool sedang melakukan sesi pembelajaran di dalam kelas.
Jihyo dan Jungkook telah tiba di XOXO Highschool.Mereka keluar dari Lamborghini Jihyo dan berjalan mencari bilik guru.
Semasa mereka melalui kelas tingkatan Lima,Jihyo dapat menghidu bau mint dari dalam kelas.
Makin lama makin kuat bau mint itu.Dan bau mint itu kuat di depan kelas tingkatan Lima Dauntles.Bersamaan dengan itu,Hannah,Wolf Jihyo melolong tidak jelas.
Mate! Mate! Jihyo,mate kita di dalam ni!
Jihyo pov
Mwo!?Mate aku ada kat dalam kelas ni?Aku cepat² berjalan dan menarik tangan Jungkook untuk pergi dari depan kelas ni.
Sehun pov
Huftt~Bosan.Penerangan Cikgu Bogum tak aku hiraukan.Aku masih lagi resah kerana tidak menemui mate aku.Where are you know that I need you?
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...