Typo bersebaran..
* * * * * * * *
Jihyo berjalan di koridor sekolah XOXO Highschool.Hari ini adalah hari isnin dimana mereka harus kembali bersekolah.Jihyo melihat ke arah jam tangannya.Pukul 6.45.Masa sekolah start pukul 7.30 means ada 45 minit lagi.
Perkara pertama yang perlu dia lakukan adalah memeriksa keadaan Jungkook.Jihyo hanta memerhatikan Jungkook dari tingkap.Kelihatan Jungkook sedang bergurau senda dengan kawannya.
Jihyo berjalan ke kelas 5 Erudite untuk menemui Taeyeon.Jihyo membuka pintu kelas 5 Erudite dan mendapati Taeyeon sedang fokus degan buku ceritanya."Taeyeon-ah,anyeong".Jihyo melambaikan tangannya.Taeyeon yang melihat kedatangan Jihyo langsung berlari keluar untuk berjumpa sebentar.
"Jihyo anyeong!!".Taeyeon langsung memeluk Jihyo."Hah,kenapa awak nak jumpa saya?".Soal Taeyeon."Saja,nak cerita² sikit".Balas Jihyo.Taeyeon dapat menghidu kelakuan Jihyo."Ker,awak nak mengelak dari Sehun?".Soal Taeyeon penuh intimidasi.Jihyo terkejut mendengar soalan Taeyeon.Hati berkata hendak menggelengkan kepalanya,tetapi terangguk pula.
"Huft--Hyo,kau kena kuatkan hati kau.Sehun tu pun baik juga,walaupun perwatakannya tu cold hearted,poker face.Jangan risau,Sehun akan sayang mate dia dengan penuh kasih sayang".Ucap Taeyeon.
'Masalahnya,bukan saya takut dengan Sehun,tapi saya nak lindungi Sehun.Plan ni akan ada pertarungan yang melibatkan nyawa.Saya tak nak mereka tahu Sehun tu mate saya sebab..Sehunlah kelemahan saya kerana dia mate saya----- Jihyo termenung jauh melayan perasaanya.
Taeyeon memandang Jihyo termenung jauh.Dia melambai lambaikan tangannya di hadapan wajah Jihyo."Hello,hyo?".Jihyo tidak memberikan sebarang reaksi.Taeyeon menggoncang tubuh Jihyo dengan kuat."Jihyo,ireona!!".Jihyo tersedar dari lamunannya dan memegang kedua tangan Taeyeon untuk memberhentikan Taeyeon dari terus menggoncang tubuhnya.
"Okey,okey.Saya dah sedar".Jihyo mengangkat tangannya tanda surrender.Taeyeon menghela nafas lega."Anyway,awak kena percaya dengan Sehun nae?".Jihyo membuat muka tanda berfikir."Arra,arra".Jihyo mengangguk.
"Hah,kelas dah nak start dah.Saya masuk dulu.Anyeong,nanti kita jumpa waktu rehat nae?".Taeyeong melambaikan tangannya lalu memasuki kelasnya.Jihyo berjalan lemah menuju kelas 5 Dauntles.
Hatinya dikuatkan untuk masuk ke dalam kelas.Nafas diambil lalu dihembuskan."Jihyo fighting!".Tangan digenggam untuk memberikan semangat yang kuat terhadap dirinya.
Dia mula membuka pintu kelas 5 Dauntles yang bising macam lagi perang.Jihyo berjalan ke tempat duduknya.Dia mengeluarkan earphone dan iPhonenya untuk mendengar lagu.Malas nak melayan karenah rakan kelasnya yang baru dan Mr.Alpha di sebelahnya.Lagu Can't remember to forget you nyanyian Shakira menjadi pilihannya.
Matanya dipejam untuk menghayati setiap bait lagu.Tema lagu tu membuatkan dia teringat dengan seseorang.Seseorang yang telah menawan hatinya semasa dia di tingkatan 1 sebelum dia berpindah ke London.
Semuanya bermula di sekolah ini.Jihyo berjumpa dengan seorang namja perwatakan nerd yang memakai cermin mata besar dan berambut pink.
Dia mula berkenalan dengan namja tu sewaktu di perpustakaan sekolah.
Flashback on..
Jihyo meninting kakinya untuk mengambil buku yang berada di atasnya."E..Sikiittt lagii..".Jihyo sedaya upaya menhulurkan tangannya untuk mengambil buku itu."Hah,dapat pun".Semasa dia menarik buku itu keluar,dia terpandang seorang namja yang baginya comel sedang membaca buku dengan teliti sambil berdiri.
Jihyo terpana melihat sosok itu.Namja itu merasa kalau Jihyo sedang memandangnya terus memandang Jihyo.Namja itu tersenyum ke arah Jihyo.
Jihyo turut membalas senyuman namja itu sambil blushing.Tiba² Jihyo terjatuh kerana tidak dapat mengimbang tubuhnya.Buku yang diambilnya menghempap kepalanya.
"Auch,appo T_T".Jihyo menggosok kepalanya bekas dihempap buku itu.Namja tadi membantu Jihyo untuk berdiri."Gwenchanayo?".Namja itu mengusap pelan kepala Jihyo.Bertambah blushinglah Jihyo.
"Nae,gwenchana".Jihyo mengangguk malu.Namja itu tersenyum ke arahnya.Bermula dari situ,Jihyo dan namja itu mula berkawan rapat.Mereka dah macam belangkas,asyik² melekat jer memanjang sehinggalah hari di mana Jihyo harus berpindah ke London.
"Jiji,wae awak kena pindah ke London?".Namja itu mempout bibirnya.Jihyo hanya mampu tersenyum."Saya terpaksa.Maafkan saya tapi saya kena pergi.Anyeong".Jihyo melambaikan tangannya kepada namja itu."I will wait you".Teriak namja itu.Jihyo hanya mampu menundukkan kepalanya.
Kalau awak tahu siapa saya yang sebenarnya,mungkin awak akan takut.Mianhe,I will not come back to you.Ini untuk kebaikan awak juga.I love you.Anyeong,my first love------ Jihyo menitiskan air matanya.Penerbangannya ke London hanya tinggal beberapa jam sahaja.
Flasback end..
Jihyo tersenyum sendiri.Mengingat kembali crush dia di sini.Dan paling dia kesali,nama sebenar namja itu langsung dia tidak ketahui.Selama dia berada di London,Jihyo selalu memikirkan namja itu.
Entah dimana namja itu berada sekarang.Mungkin dia dah pindah sekolah?Jihyo kembali tersenyum mengingat wajah namja itu.Tapi entah,semenjak dia berjumpa Sehun,rindunya terubat.Mungkin sebab dia mate Jihyo?Dia sendiri kurang pasti.
Ada satu tangan menarik earphone di telinga kirinya secara mengejut.Jihyo terkejut dengan tindakan itu.Jihyo dah tahu siapa yang buat.Tak ada orang yang berani buat begini kecuali...Oh Sehun..
Jihyo memandang wajah poker face yang sedang memegang sebungkus plastik."Waeyo?".Soal Jihyo."Kenapa awak senyum²? Siapa namja yang kau ingat sampai kau tersenyum ni!?".Soal Sehun dengan penuh posesif."A..aniya".Jihyo takut² menjawab soalan Sehun.
Sehun meletakkan bungkusan di atas meja Jihyo."Igey mwoya?".Jihyo melihat isi bungkusan itu.Ada secawan kopi yang dibeli dekat Starbucks dan sebungkus sandwich."Makan".Arah Sehun.Jihyo tetap mong dengan apa yang Sehun belikan.
"Makan.Atau aku suap kau?".Sehun menaikkan kening kirinya dan smirk.Jihyo mengambil kopi itu lalu diminumnya.Takut dengan ugutan Sehun.
"G..Gomawo S..Sehun-ah".Jihyo berterima kasih sambil memakan sandwich."Hmm".Balas Sehun.Matanya ralit memandang Jihyo yang sedang makan.
Exo yang lain memandang Jihyo dan Sehun yang nampak sedikit sweet."Aww,so sawit".Luhan menyangga dagunya dengan tangan kanannya.
Skip pulang....
Jihyo berinsiatif hendak ke mall untuk sekadar berjalan jalan setelah menghantar Jungkook pulang ke Silvermoon Pack.Jihyo berhenti di The Winner Mall.
Setelah memarkirkan keretanya di parking lot,Jihyo berjalan keluar hendak memasuki mall.Tetapi langkahnya terhenti kerana dia mendengar sedikit kekecohan.Jihyo menyorok di mana asal suara itu berada.
"Aku tak heranlah kalau Pack aku tak jalankan kerjasama dengan Silvermoon pack.Sebelum pack aku nak jalankan kerjasama dengan pack tu,aku dah jalankan kerjasama dengan Cresentmoon pack.Aku dah takde kena mengena dengan Silvermoon pack".Suara seorang namja sedang bercakap di telefon.
Jihyo dengar apa yang dibualkan."Aku ingatkan Alpha Jeon dan Puan Song tu kuat,tapi mati oleh rogue jer.Aku tak yakin lah mereka boleh dibunuh dengan senang oleh rogue".Ucap namja itu.Jihyo memanjangkan lehernya untuk melihat siapa namja itu.Matanya membulat.Ternyata dia ialah Kim Jong Kook.
"Tak payahlah bincang pasal mereka lagi.Perkara dah lepas.Kasihan juga aku tengok anak² dia sedih.Hah,macam mana dengan syarikat...".Jong Kook berjalan menjauh di mana Jihyo berdiri.
Fikirannya berserabut.Niatnya sekadar berjalan jalan di mall terbantut.Dia segera memandu balik ke residences nya.
Setelah berada di residences nya,Jihyo membaling beg sekolahnya ke sofa lalu berjalan ke bilik siasatan.Jihyo memasang lampu di bilik itu.Dia berjalan mengambil papan tulis berodanya dan mengambil marker pen.Jihyo menulis sesuatu di sebelah gambar Jong Kook.
Nampaknya,dia tidak tahu tentang kematian omma dan appa.Dia hanya mengingat bahawa omma dan appa hanya dibunuh oleh sekumpulan rogue.Dia tidak tahu kenapa rogue serang omma dan appa.Nampaknya,dia tidak kena mengena dalam kematian omma dan appa.
Bersamaan dengan itu,Jihyo memangkah gambar Jong Kook petanda dia bukan lagi dalam senarai suspek.
Hanya tinggal empat suspek lagi yang perlu dia siasat.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...