Jihyo dan Sehun telah tiba di XOXO High.Mereka berjalan menuju ke kelas.Jihyo berasa tak selesa sekarang.
Tiba² mereka terserempak dengan seorang namja terjatuhkan bukunya di hadapan mereka.Jihyo yang memang baik hati mula membantu.
Dia mengutip buku itu lalu diserahkan kepada namja itu.Belum sempat namja itu menyambut,Jihyo terjatuhkan buku itu.
Kepalanya berasa sakit.Gelojak² wolf ditubuhnya meningkat.Hormon² wolfnya menguat dan terlalu kuat untuk dirasai Jihyo.
Jihyo memegang kepalanya yang berdenyut denyut."ARGHH!!".Teriaknya.Sehun yang terkejut mula mendekati Jihyo."Jihyo,gwenchana?Waeyo?".Soalnya panik.
Jihyo tak menjawab sebaliknya berlutut lalu memegang kepalanya.Beg sekolahnya dibuang merata tempat.Pelajar² yang melihatnya mula mendekati mereka.
"ARGHH!!".Jihyo tak membalas malah berteriak.Sehun berlutut di hadapan Jihyo untuk melihat keadaannya.Terkejut dirinya apabila mata Jihyo berubah menjadi mata wolf.
Urat² mula ternaik dan kelihatan jelas di lehernya.Jihyo menolak Sehun ke tepi membuatkan Sehun terduduk.Jihyo mula merapati namja tadi lalu diseretnya.
Jihyo berlari sambil membawa namja itu dengan menggunakan kekuatan El Dorado,meleset.Pelajar² di sana terkejut melihat Jihyo mampu berlari begitu pantas.
Sehun mula berdiri lalu berlari ingin mengejar Jihyo.Sebelum dia mengejar Jihyo,dia sempat berpesan pada seorang yeoja di sana lalu menyerahkan begnya."Tolong hantarkan beg saya dan Jihyo ke kelas 5 Dauntles".Dia terus berlari.
Dia mula kehilangan jejak Jihyo.Tiada kelibat Jihyo berada di situ."Shit!!".Teriaknya.Sehun menghantar mindlink kepada kesebelas Exo.
'Hyung,tolong Hun!'
Mereka yang sedang melakukan kerja mereka mendengar mindlink Sehun.
'Hun kalau Hun nak kerjakan kami tak perlulah'.
Balas Kris kepadanya.
'Tak hyung!Jihyo mengganas.Dia serang seorang namja tadi! Sekarang Hun dah tak tahu dia dimana'.
Sehun mula gelabah apabila mereka semua tak percayakan dirinya.
Mereka mula rasa gelabah.Takut jika Jihyo membaham namja itu kerana jika werewolf seperti mereka dilarang sama sekali menyerang manusia.
Knock!Knock!
Pintu diketuk,seorang yeoja bersama sebuah beg membuka pintu kelas.Mereka pelik dengan yeoja itu."Waeyo?Ada apa?".Soalnya kepada yeoja itu.
"Ermm,tadi Sehun sunbae minta saya hantarkan beg dia dan Jihyo unnie ke kelas.Sebab Jihyo unnie bawa lari seorang namja".Balas yeoja itu malu².
Mana tak malunya jika satu kelas itu adalah kesebelas kingka yang hot dan hensem."Gumawo,awak boleh pergi".Luhan mengambil beg Sehun dan Jihyo lalu diletakkan di atas kerusi.
"Guys,kita kena cari Jihyo dan Sehun cepat!".Exo mula berlari keluar kelas lalu mencari Sehun.
Mereka menemui Sehun sedang kekeliruan mencari Jihyo."Hun!".Panggil Suho menghampiri Sehun."Hyung!".Balas Sehun dengan panik.
"Hyung,Jihyo dah bawa lari namja tu.Hun takut dia buat something dekat namja".Balas Sehun terlalu gelabah.
Kai menenangkan Sehun."Kau rileks dulu".Ucap Kai menggosok belakang Sehun."Sekarang,cuba kau hidu bau dia".Sehun mengangguk lalu melakukan apa yang disuruh Lay.
Sehun menghidu bau yang mungkin didapatinya.Dia terhidu bau strawberry samar² menuju ke rooftop."Hun rasa,dia di rooftop".Mereka mengangguk lalu berlari ke rooftop.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...