Sehun menggoncang tubuh Jihyo untuk bangun dari tidurnya."Hyo,bangun".Sehun sebenarnya tak sanggup nak bangunkan Jihyo yang nyenyak tertidur.
"Jihyo-ssi,ireona".Bisik Sehun di telinga Jihyo.Jihyo mengeliat lembut lalu membuka matanya."Oh,Sehun-ah.Dah pagi ker?".Soal Jihyo sambil menggosok matanya.Sehun tersenyum lalu mengangguk.
Jihyo duduk dari baringnya lalu mengeliat.Dia keluar dari selimut tebal hitam dan berjalan ke bilik mandi.Jihyo berhenti di ambang pintu bilik mandi lalu memutarkan tubuhnya melihat Sehun sedang memakai blazer berdekatan katilnya.Jihyo mendekati Sehun.
"Sehun-ah,dari tadi ker awak bangunkan saya?".Soal Jihyo.Sehun mengalihkan pandangannya dari memandang blazer ke wajah Jihyo.
"Yes,30 minit gitu?".Balas Sehun.Jihyo ternganga,begitu lamakah Sehun mengambil masa untuk mengejutnya dari tidur?
"Lamanya,macam mana awak kejutkan saya?".Soal Jihyo tak percaya.Kalau Jungkook yang bangunkan dirinya,hanya mengambil masa 5 minit kerana disimbah air ataupun sesuatu yang lebih extreme.
"Goncang tubuh awak.Sebut nama awak".Balas Sehun."Macam mana awak panggil saya?And goncangkan tubuh saya?".Soal Jihyo lagi.Sehun menghampiri Jihyo lalu menggoncang pelan tubuhnya."Jihyo,ireona".Sebut Sehun dengan perlahan.
Jihyo ternganga."Patutlah,macam mana saya nak bangun kalau awak kejutkan saya begitu?Lain kali,goncang macam ni".Ucap Jihyo lalu menggoncang tubuh Sehun kuat.
Sehun bergoyang dan rambutnya turut tergoncang.Setelah Jihyo nenghentikan goncangannya,pandangan Sehun menjadi kabur.Kepalanya berpusing pusing.
"Macam tu,arraseo?".Jihyo tersenyum lalu berjalan kembali ke bilik mandi.Dia menutup pintu bilik mandi.Sehun kembali seperti sedia kali.Dia terkikik kecil mengenang kelakuan Jihyo.Sehun membutang blazernya.
(upss,author lupa nak letak baju sekolah diorang.So,guys ni baju yang diorang pakai waktu sekolah.Mianhe,lambat inform.Author akan letak baju ni chapter 7)
Jihyo membuka pintu bilik lalu menjenggulkan kepalanya."And lagi satu jangan kejutkan saya dengan suara begitu".Sehun memandang Jihyo,dahinya berkerut.
"SONG JI HYO!!!IREONAAAA!! RISE AND SHINE KIDS!!".Teriak Jihyo.Dia kembali menutup pintu bilik mandi.Sehun terlompat akibat terkejut.Tubuhnya terjatuh di atas katil.
Sehun memandang pintu bilik mandi dengan mata yang besar seperti mata D.O.Tangannya mengurut dadanya yang masih dup dap dup dap terkezutt.
"Nasib aku tak ada penyakit jantung.Hyo,Hyo".Sehun menggelengkan kepalanya.Setelah mandi,Jihyo keluar dari bilik mandi menggunakan baju mandi.
Sehun menghulurkan baju seragam yeoja XOXO Highschool kepada Jihyo.Jihyo menerima huluran baju itu lalu kembali ke bilik mandi.Sehun merapikan rambutnya dihadapan cermin sementara menunggu Jihyo.
Pintu bilik mandi dibuka dari dalam.Jihyo melangkah keluar dari bilik mandi dengan muka yang berkerut.
"Sehun-ah,kenapa baju ni longgar sedikit?".Soal Jihyo.Setahunya,baju yang dia pakai sebelum ni betul² mengikut bentuk tubuhnya dan padan.Skirt dia ada sedikit jarak antara lutut.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...