(Typo bersebaran)
Jungkook terlutut mendapat khabar bahawa Jihyo telah mati.Dia tak percaya.Dan dia tak terima.Jimin terus mendapatkan Jungkook yang sedang melutut.
Air mata telah jatuh membasahi pipinya."Andwae!! Noona!! Andwae!Ini semua tak betul kan Minnie hyung?".Soal Jungkook tak sabar."Mianhe Jungkook,tapi Jihyo dah takde".Balas Jimin berat.
Jungkook menggeleng laju."Tak mungkin!Kenapa noona nak tinggalkan Kookie sendirian!? Wae noona wae!?Kookie dah takde sesiapa dah!".Raung Jungkook.
"Kook,jangan cakap macam tu!Hyung masih ada,Jin hyung masih ada,Jo Twins masih ada".Jimin langsung memeluk tubuh Jungkook yang sedang menangis terisak isak.
'Noona,wae!?Kookie janji Kookie akan buat noona bangga dengan majukan Pack ni.Itu janji Kookie!'.Monolog Jungkook penuh keazaman.
Jo Twins turut sedih.Walaupun mereka dapat balik Pack mereka,tetapi kehilangan Jihyo adalah perkara paling mustahil Jo Twins tulis dalam hidup mereka.
'Mongji,aku harap kau tenang di sana.Terima kasih bebaskan omma dan appa kami.Terima kasih mengembalikan Pack kami.Kami harap kau ada di sini bersama kami'.Monolog Kwangmin.
Di Mansion Blackmoon Pack,
Luhan mendekati Sehun sambil membawa kotak yang diamanhakan oleh Jihyo.Dia memasuki bilik Sehun,tempat di mana Jihyo tidur sewaktu berada di Blackmoon Pack.Kelihatan Sehun sedang duduk di birai katil sambil termenung."Hunnie,mereka hanya menemui mayat Jae Bum jer.Itu pun separuh badannya dah takde.Kemungkinan besar Jihyo telah dimakan binatang buas".Ucap Luhan melaporkan keadaan ke arah Sehun.
Tiga hari sudah pencarian tubuh Jihyo dilakukan tetapi hasilnya tiada.Jihyo bagaikan hilang begitu sahaja.Langsung tiada jejak.
"Hunnie,Hannie ada bawa sesuatu untuk Hunnie.Jihyo yang amanahkan kotak ni kepada Hannie untuk berikan kepada Hunnie".
Ucapan si hyung tidak diendah Sehun.Luhan mengeluh berat."Takpelah,Hannie letak kat sini jer kotak ni.Nanti Hunnie tengoklah yer".Luhan meletakkan kotak itu disamping Sehun.
Sebelum dia keluar,dia meninggalkan ucapan."Exo dah balik dah.Mereka ucap takziah.Kai tak dapat datang sebab dia sakit".Sekali lagi,ucapan Luhan tak diendahkan.Luhan berjalan keluar lalu menutup pintu.
Sehun yang mendengar pintu tertutup memandang kotak itu datar.Ditariknya kotak itu mendekati dirinya.Sehun membuka kotak itu.Ada sebuah surat berwarna pink diatasnya.Terdapat barang iaitu patung,cermin mata dan gelang.
Sehun mula membaca isi surat tersebut.
'Dear oppa,
Anyeong oppa.Hyo sengaja tulis surat ini sebab Hyo rasa kalau akan ada sesuatu yang terjadi.Jika oppa baca surat ni,mungkin Hyo dah tiada.Hyo harap oppa boleh hidup gembira selama ketiadaan Hyo nanti.Hyo harap oppa cari pengganti Hyo.Hyo tak nak oppa sedih.Oppa,patung tu spesial tau.Cuba oppa tekan bentuk love di dada anak patung tu.Oppa,cermin tu adalah hadiah dari Hyo.You know what,oppa nampak sangat hensem pakai cermin mata.I mean cute!Oppa,gelang tu adalah gelang yang Hyo buat sendiri untuk oppa.I hope that you love all my gift.Oppa,tolong tengokkan Kookie untuk Hyo.And jangan terlalu depres mengenang ketiadaan Hyo nanti.Oppa kena tahu,Hyo cintakan oppa hanya seorang.No one can replace you from my heart.Saranghae,Oh Sehun.My beloved mate and fiance.
Your lover,
Oh Jihyo'Sehun menangis membaca surat Jihyo.Anak patung beruang itu diambilnyanlalu ditekan seperti yang dikatakan oleh Jihyo.
"Saranghae,Oh Sehun.Forever and Always".Suara Jihyo kedengaran di anak patung itu.Sehun mendengarnya berulang kali.Cermin mata diambil lalu dipakainya.Gelang yang dibuat sendiri oleh Jihyo disarungkan ke tangannya.
Ada sebuah tulisan di gelang itu.
'Sehun❤Jihyo'
Sehun kembali memeluk patung itu denga erat.Setelah puas menangis,dia meletakkan patung itu di tengah katil.Mata dilap untuk menghapuskan air mata.
Langkah diambil untuk keluar dari biliknya.Dia mengenakan wajah yang datar.Seorang worrior mendekati Sehun."Alpha,kami dapati ada seorang manusia telah sesat masuk ke area Blackmoon Pack".Lapor worrior itu.
Sehun memandang dingin worriornya."Arahkan wortior untuk tangkap dia.Setelah itu,kumpulkan kesemua rakyat untuk berkumpul di tempat hukuman".Arah Sehun.
Worrior itu mengangguk lalu mengarahkan beberapa worrior untuk menangkap manusia itu.Luhan yang terdengar arahan Sehun mula mendekatinya.
"Hunnie nak buat apa?".Soal Luhan pelik."Peraturan baru dan diharamkan untuk melanggarinya.Tiada bantahan.I am an Alpha for this Pack".Balas Sehun datar lalu meninggalkan Luhan termenung.
Setelah menangkap manusia itu,para worrior itu membawa manusia itu ke ruang hukuman.Seluruh rakyat Blackmoon Pack telah berkumpul di ruang tersebut.
Sehun yang berada di beranda mengarah tepat di mana hukuman penggal kepala mengambil tempat duduknya.Dirinya telah lengkap dengan jubah hitamnya.Luhan yang berada di sampingnya hanya pasrah apa yang akan dilakukan Sehun.
"Penggal kepalanya!".Arah Sehun lantang.Para rakyat dibuat tertanya².Apa salah manusia itu?
Si worrior pemenggal kepala itu teragak agak untuk menghayunkan kapaknya ke arah leher manusia itu.Tapi dituruti juga.Kapak dilibas mengenai leher manusia itu.
Maka terputuslah kepala dari tubuh manusia itu.Sehun berdehem mengambil perhatian keseluruh rakyatnya yang berbisik tanda tak faham.
"Ini adalah peraturan baru.Mana² manusia yang memasuki Blackmoon Pack akan dihukum penggal kepala.Kerana itu dianggap mencerobohi pack ini.Peraturan baru ini wajib dituruti dan tiada bantahan!".Ucap Sehun dengan tegas.
Rakyat Blackmoon Pack mengangguk pasrah mengikut perintah Alpha mereka.Sehun berdiri dari duduknya lalu berjalan ke dalam mansion.Setibanya dia di biliknya,dia mengatur langkah ke beranda.
Nafas ditarik,membiarkan angin malam mengempas lembut wajahnya.Dia memandang ke arah kepekatan langit malam.
"Don't blame me that I change into a monster.Blame the fate that take my Luna away from me,Song Jihyo".Ucapnya lalu kembali menikamati angin malam.
Kini,si Alpha Blackmoon Pack telah berubah menjadi MONSTER!
--THE END---
**************
Akhirnya,The Runaway Mate telah tamat.Kamsa untuk yang dah baca ff ni dari awal part.Kamsa yang selalu support ff ni,vote dan comment anda.
Really appreciate it!Kamsa again.Anyeong.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...