TRM 8

6.5K 334 12
                                    

Badan Jihyo termaju ke hadapan kerana lengannya dicekal dengan kuat oleh Sehun.

"Auch,apa ni?Sakitlah".Jihyo menggoncangkan lengannya minta dilepaskan tetapi apakan daya.Dahlah Jihyo tu yeoja,mana nak tanding dengan kuasa Sehun si Alpha Blackmoon pack.

"No.Kau dah banyak berlari dari aku,Sayang".Masih dengan smirknya,Sehun menatap Jihyo lekat.

Banyak mata memandang Jihyo berserta bisikan melihat jarak antara Jihyo dan Sehun hanya beberapa cm.

"A--apa yang k-kau cakap ni?K-kau siapa?".Jihyo cuba lari dari Sehun."Jangan buat² bodoh,Sayang.I know that you know me".Sehun tersenyum sinis mendengar soalan Jihyo.

"Mate?What is that?Wh-who are you exactly?I don't have a mate!".Jihyo cuba berdalih dengan kenyataan yang sebenarnya.

Mianhe,Oh Sehun----- Sehun mengeratkan lagi pegangan tangannya di lengan Jihyo.

"Yah,lepaslah.Banyak orang tengok ni.Aku tak kenal kau,kau tak kenal aku.So,back off!".Jihyo memberanikan dirinya untuk menatap mata Sehun.

Tetapi dia terkedu,mata Sehun berubah warna dari coklat gelap menjadi merah menyala.Bermakna,wolf Sehun menggeram marah dengan ucapan Jihyo.

"Jangan fikir aku tak tahu kalau kau tahu aku ni mate kau.So please,stop runaway from me and stay beside me nae?".Sehun melepaskan cekalan ditangan Jihyo,lalu melekapkan tangannya itu di pipi Jihyo.

Yeoja² berteriak melihat tindakan The Cold Kingka itu.Belum pernah dia menyentuh mana² yeoja sebelum ni.Jihyo yang kaku mula tersedar kerana teriakan yeoja² itu.

Jihyo yang merasakan kalau tangannya dah bebas cuba melarikan diri.Jihyo melangkah setapak ke belakang.Tangan Sehun tidak lagi menyentuh pipi Jihyo.

Inilah peluangnya untuk melarikan diri.Again -_-#.Dalam kiraan tiga.

Hana..Dul..Set..

Jihyo memutarkan badannya ke belakang dan berlari menjauh dari Sehun.Malangnya,Sehun lebih pantas.Dia menarik lengan Jihyo lalu menariknya hingga tubuh Jihyo jatuh ke dalam dakapannya.

Posisi kali ini Jihyo membelakang Sehun tetapi kepalanya melihat Sehun dibelakang.Sehun memeluk Jihyo dari belakang dan melihat wajah Jihyo.

Jarak antara wajah Jihyo dan Sehun hanya 5 cm."Nak lari pergi mana lagi?Kau takkan dapat lari dari aku".Sehun memberi smirknya kepada Jihyo.

Jihyo menggunakan tenaga werewolfnya.Dia mendepakan tangan dengan kasar sehingga pelukan Sehun terlerai.

Jihyo kembali menghadap ke belakang."Apa yang kau nak ni?".Soalan bodoh itu keluar dari bibir pink Jihyo.Sehun tersenyum sinis ke arah Jihyo.

"Aku nak mate aku.Aku nak kau,arraseo?".Mata Sehun tajam melihat Jihyo tetapi Jihyo tidak mengendahkan pandangan Sehun.

"Andwae!".Jihyo berlari meredah Exo yang berdiri di belakang Sehun.Exo dirempuh dengan kuat oleh Jihyo membuatkan mereka terduduk di atas lantai koridor.Sehun tidak sempat menghalang Jihyo yang berlari dengan begitu pantas.

"Dia lari lagi!!".Sehun membentak kasar dan menumbuk dinding dengan kuat sehingga dinding konkrit itu retak olehnya.

Exo yang terduduk di atas lantai tadi berdiri lalu menepuk punggung mereka dan menghampiri Sehun yang merah padam tanda marah.

"Chill,bro.Lagipun,dia satu sekolah dengan kita kan.You have a power on this school.So,you can do anything".Chanyeol mengenyitkan matanya ke arah Sehun.Akal jahatnya sudah keluar dan dicadangkan ke arah Sehun.

Sehun smirk ke arah Chanyeol dan menganggukan kepalanya mengiyakan pernyataan Chanyeol."Good idea,Yoda".Sehun tersenyum ke telinga memandang ke arah Chanyeol.

[C]The Runaway MateWhere stories live. Discover now