Jihyo membuka matanya menyamai sinaran matahari yang membias mengenai wajahnya.Tubuhnya berasa sangat bertenaga setelah persatuan semalam.
Dia mengingat apa yang terjadi semalam.Imbasan dia dan Sehun sedang bermesra bermain di mindanya."Kyaa,malunya aku".Jihyo menutup wajahnya tanda malu.
Sebuah lengan memeluk tubuh ramping Jihyo membuatkan mata Jihyo membesar.Tubuhnya ditarik merapati tubuh Sehun."Alah,tak perlulah malu.You and me are mate right?Thanks untuk semalam".Sehun mendekatkan wajahnyadi leher Jihyo
"It's just a hormone,Sehun-ah".Balas Jihyo sedikit terkilan kerana WarOf Hormone itu mengambil alih kewarasan fikirannya."Yeah,saya tahu.Awak tak rela lah ni?".Soal Sehun memandang Jihyo."Bukan macam tu.Tapi,saya...Lupakan jer lah".Jihyo mencebik.
Sehun tersenyum nakal di sebalik leher Jihyo.Hidungnya di geselkan di leher Jihyo.Jihyo menahan nafasnya dan ketawa geli."Yah,Sehun-ah.Hajima".Jihyo menolak tubuh Sehun perlahan lalu berdiri menuju ke bilik air.
Bed cover digunakan untuk menutup tubuhnya.Dia berdiri dan ingin mengatur langkah menuju ke bilik mandi.Langkahnya terhenti apabila Sehun memegang lengannya.
"Yah,nak ke mana tu?".Soal Sehun memandang tepat ke anak mata Jihyo."Nak mandilah.Tengok jam berapa sekarang".Jihyo menunjuk jam.Jam menunjukkan pukul 9.50 a.m
"Mandi sama² lah.Biar cepat".Sehun tersenyum nakal ke arah Jihyo.Jihyo membuat muka ke arah Sehun.'Dah mulalah Byuntae dia'.Monolog Jihyo.
Sehun terus bangkit dari baringnya membuatkan selimut terlucut dari tubuhnya menampakkan tubuh Sehun.
Jihyo yang terlihat terbatuk lalu menutup mukanya."Yah! Tutuplah.Tak malu ker?".Soal Jihyo dengan lantang kerana geram+malu.Sehun smirk memandang Jihyo.
"Eleh,awak nak malu buat apa? Lagipun awak bukan sekadar dah melihatnya,tapi awak dah..".Ucapan Sehun terhenti apabila Jihyo menekup mulutnya.
"Yah!Jangan sebut!Malulah!".Jihyo terus melepaskan tekupannya lalu berjalan menuju ke bilik mandi.Tiba² tubuh Jihyo diangkat secara mengejut ala bridal style.
"Warghh!!Yah,turunkan!".Jihyo menjerit terkejut.Sehun sudah ketawa berdekah dekah lalu menutup pintu bilik mandi.
*************************
Jihyo dan Sehun keluar dari bilik Sehun setelah selesai 'mandi'.Jihyo mencebik dengan kelakuan Sehun semasa 'mandi' tadi.Mandilah sangat!Mereka mandi dengan perangai Byuntae si Sehun tu.
"Omega,masakan kami stik empat!".Arah Sehun kepada omeganya.Mereka hanya mengangguk lalu mula memasak.Kelihatan Luhan sedang turun dengan wajah tak cukup tidur.
"Hannie,waeyo?Hannie tak sekolah ker?".Soal Sehun prihatin terhadap Luhan."Lambat bangunlah Hunnie.Sebab semalam tak dapat tidur.Bising sangat,ada perasmian.Serasa dunia milik berdua kan?".Sakat Luhan ke arah pasangan di hadapannya.
Jihyo dan Sehun sama² menundukkan wajah mereka.Wajah mereka sama² merah kerana malu."Jihyo,you are officially a Luna for our pack now.Congratulations".Luhan tersenyum ke arah Jihyo.
"Gu-gumawo".Balas Jihyo malu².Omega datang bersama empat pinggan stik.Dagingnya sangat besar.Sehun dan Jihyo melahap stik itu dengan gelojoh.
Luhan sedia maklum dengan kejadian seperti ini.Tenaga werewolf akan banyak terguras setelah melakukan penyatuan bersama matenya.Mereka akan akan berasa sangat lapar sehingga mampu menghabiskan 6 ekor rusa setiap seorang.
Sehun dan Jihyo sama² menghabiskan empat pinggan stik dengan cepatnya."Jagi-yah,nak lagi?".Soal Sehun.Ketika ini mereka benar² lapar.Jihyo hanya mengangguk mahu.
"Omega,buatkan kami lapan stik lagi".Arah Sehun.Para omega hanya mengangguk.Luhan hanya memerhati pasangan baru ini menunggu makanan mereka dengan sabar.
"Hannie,boleh tak Hannie renovate bilik Hunnie?Sekali dengan bilik mandi?".Soal Sehun kepada Luhan."Bilik utama Hunnie ker?".Soal Luhan lagi.Sehun mengangguk mengiyakan kerana dia sibuk melahap stik di hadapannya.
"Arraseo.Hannie pergi tengok apa yang patut dulu".Luhan terus berdiri setelah meneguk secawan kopi.Luhan mula mengatur langkah ke bilik Sehun.
Buka sahaja pintu bilik,ternganga Luhan dibuatnya.Mana tak ternganga,dia melihat bilik Sehun dah memang macam tongkang pecah.
Dengan kaki katil patah,katil terbelah dua,bantal pun terbelah dua.Siap bulu dari bantal tu berterbangan di udara.Tilam,jangan cakaplah,dah berlubang dan terkoyak.Selimut terjatuh di atas katil.(Korang bayangkanlah keadaan bilik tu macam bilik Bella di Twilight Saga Breaking dawn part 1 lepas mereka romance.Time tu bella bangun pagi)
"Ini bilik ker atau bekas bencana alam?Teruknya".Luhan berjalan ke bilik mandi.Alangkah terbeliak matanya melihat bilik mamdi Sehun.
Bathtub terbelah dua,shower patah,sinki pecah,lantai bilik mandi terlihat retakan.Memang nazak dah bilik mandi tu."Aku dengan Hani dulu taklah sampai macam ni".Luhan menggelengkan kepalanya tanda tak percaya.
***************************
Seorang namja berjalan menghampiri sebuah bilik pejabat.Tali leher dibetulkan dan kotnya turut dibetulkan.Sebelum dia masuk ke dalam,dia mengekalkan ekspresi dingin dan wajah tak berperasaannya.
Pintu diketuk.Setelah mendapat arahan masuk,namja itu membuka pintu lalu memasuki bilik itu.Dia berdiri di hadapan seorang namja maskulin yang sedang duduk merenung dirinya.
"Ada apa² yang tuan nak?".Soal namja itu.Tuannya smirk mendengar soalan orangnya di hadapannya."Siapkan apa yang patut.Tak lama lagi kita akan bertindak".Ucap Tuannya.
Namja itu mengangguk kepalanya."Baiklah Tuan".Tuannya tersenyum sinis lalu menyandarkan belakang tubuhnya di kerusi empuknya.
Sebelum namja itu keluar,tuannya berkata sesuatu."Dan lagi satu,tempahkan satu bunga khas untuk orang mati.Dan tulis dekat kad 'Takziah atas kematian...Alpha Oh Sehun".Tuannya mula ketawa sinis.
Namja itu mengangguk lalu meninggalkan pejabat tuannya.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...